AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #1 Skrevet 3. april 2023 Han sa det tidligere og har også sagt at han elsker meg. Sendte også hjerte-emojier og sa at han savnet meg når vi var fra hverandre over flere dager. Men nå har han altså sluttet helt med det. Når jeg spør han om hvorfor så sier han at han ikke klarer å si det lenger for det er noe som sperrer for det uten at han kan sette fingeren på hva det er. Han sier at han har det veldig bra med meg og at jeg egentlig er alt han ønsker seg men så er det allikevel noe han kjenner på. Vi har vært sammen i 9 mnd. Hva hadde dere tenkt visst kjæresten deres sa dette til dere? Anonymkode: 1bc83...846
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 For meg høres dette veldig merkelig ut, for jeg (kvinne) er motsatt. Jeg venter lenge før jeg greier å si at jeg elsker en mann, fordi det er noe jeg ikke tar lett på, og jeg skiller mellom stormende forelskelse og dypere kjærlighet. Så jeg trenger som regel tid før jeg sier det. Kjæresten din sa han elsket deg tidligere, da synes jeg det er merkelig at han har sluttet med det, og merkelig når han sier han ikke greier å si det fordi det er noe som sperrer for det uten at han greier å forklare hvorfor. Jeg tror det er ett av to hos din kjærest. Enten så kjenner han at dette likevel ikke er kjærlighet fra hans side. Eller så er det at han begynner å bli enda mer glad i deg, og er blitt skremt av de følelsene samt følgene det får (det fører jo gjerne til forpliktelse). Jeg ville tatt opp igjen temaet om litt og hørt med ham hva han føler da, for det er jo noe som gjør at han ikke lenger greier å si det til deg, og da må han være ærlig både med seg selv og deg om årsaken. For mange år siden var jeg sammen med en mann som sa han elsket meg helt fra begynnelsen av. Jeg var veldig glad i ham, men jeg ventet, for jeg måtte bli mer sikker, og var ærlig om det, at jeg ikke tar lett på det og den dagen jeg sier det, da kan han vite at jeg virkelig mener det. Han var min beste venn mens vi var sammen, han var i teorien en veldig god match med meg. Og likevel, jeg innså etterhvert at jeg ikke elsket ham. Det var vondt, for han var en person jeg likte veldig godt, men for meg ble det aldri kjærlighet. Vi var faktisk sammen i tre år, men jeg innså i ettertid at det sikkert hadde vært best for oss begge om vi ikke var sammen så lenge. Mitt råd er uansett at dere snakker sammen. Ikke kritiser ham, vis ham at du er åpen og lytter, at du ikke dømmer ham, selv om det sikkert er vanskelig for deg fordi du er redd for å bli såret. Men det er bedre at dere snakker sammen og finner ut av ting, enn å gå i et forhold som kanskje ikke egentlig fungerer for begge to. Eller, at dere får snakket ut om ting og finner ut at det egentlig ikke er så skummelt å elske hverandre og planlegge en fremtid sammen. Snakk sammen ❤️ Anonymkode: 49060...e95
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 Jeg hadde dessverre tenkt at han hadde mistet følelser eller gnisten han følte for meg i starten. Selv om den sterkeste forelskelsen går overtar 1-2 år så er det ikke det samme som at man slutter å være glad i eller elske. Man skal ikke plutselig ha problemer med å si det etter 9 måneder. Da er han usikker på noe. Og føler seg uærlig om han sier han elsker deg. Sånn hadde jeg tolket det. Og det er basert på egne erfaringer. Her i huset sier vi at vi elsker hverandre hver eneste dag..og det har vi gjort i 8 år nå uten å være i tvil om at vi mener det. Anonymkode: e3062...e32 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Takker for svar! vi må prate enda mer sammen om dette ja for jeg er nødt til å få et ordentlig svar på hva han vil, og om han vil noe videre. Men greit å få lufte tankene litt og få litt tilbakemeldinger! Anonymkode: 1bc83...846 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Når han sier at han ikke klarer å si det lenger så er det jo åpenbart fordi han ikke elsker deg lenger. Han har det bra med deg og er glad i deg, kanskje også elsker deg, men han kjenner at dette ikke er forholdet han egentlig vil være i for resten av fremtiden. Gjør deg selv en tjeneste og slå opp, for det er bortkastet tid å være med han for dere kommer til å gjøre det slutt senere uansett, om et år, fire år, kanskje etter barn, men kjærligheten har vært borte siden nå så like greit å slå opp da for da er det ikke kjærlighet som holder dere sammen i fremtiden men vane, avhengighet og praktiske grunner. Anonymkode: ede77...b16 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Når jeg sluttet å si det til eksen min var det fordi jeg ikke elsket han lenger. Jeg elsket han ikke i det hele tatt så det å si at jeg elsket han gjorde meg nesten kvalm så istedet for å fortsette å si det som vane så måtte jeg slutte å si det. Jeg ville gjerne elske han og at forholdet vårt skulle være det rette men det var det ikke, og det tok to år å klare å gjøre det ordentlig slutt selvom jeg hadde kjent på det lenge. Var jo glad i han og han var min bestevenn så jeg håpet jo et mirakel skulle skje og følelsene komme tilbake men nei.. Anonymkode: ede77...b16 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Men ER han glad i deg, bare at han ikke klarer å si ordene? Eller klarer han ikke å si det / bekrefte det pga at han er usikker på om han mener det? Anonymkode: 958db...7aa
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Oi, jeg var i en slik situasjon selv, men jeg var da den som ikke lengre klarte å si at jeg elsket henne. Dette var fordi jeg hadde mistet følelsene for henne, men jeg klarte/ville ikke innse det selv. Jeg var fremdeles glad i henne, men bare som en venn. Og hun var en fantastisk venn. Men jeg hadde også bevisthet om at dersom jeg sa noe, så kom jeg til å miste henne. Så jeg prøvde å jobbe meg tilbake til føelsene jeg hadde, dessverre gikk det ikke og etter to måneder slo vi opp. Jeg vil anbefale deg å ta en til prat med han, spør han direkte om han har mistet følelsene sine. I ettertid skulle jeg ønske at jeg sa dette til henne tidligere, det hadde spart henne to vonde måneder med mye grubbling. Anonymkode: 4ed37...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Jeg hadde gjort det slutt. Jeg hadde tenkt at han ikke hadde følelser mer og hadde ikke ønsket vente til han gjorde det slutt. Anonymkode: eaeb4...c5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå