Gå til innhold

Vet ikke helt hvor jeg har han, men han spurte direkte om sexpartnere...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som får en mann til å spørre rett ut hvor mange sexpartnere en kvinne har hatt siden forrige forhold? 

Jeg treffer en fyr jevnlig. Vi dater ikke akkurat men vi flørter litt og prater mye og dypt sammen. Kan godt være det er en gjensidig tiltrekning men jeg er ikke sikker. 

Men nå har han altså spurt rett ut "hvor mange partnere har du vært med siden bruddet?". Jeg svarte som sant var, ingen. Og det er to år siden bruddet 

Han smilte stort men sa ikke noe mer. 

Hvorfor spør han så direkte? Litt satt ut av det. 

Anonymkode: b2303...54e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøver sikkert å finne ut om du er generelt  gjerrig med fitta, eller om det bare han det er, som du ikke har gitt det til.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er det som får en mann til å spørre rett ut hvor mange sexpartnere en kvinne har hatt siden forrige forhold? 

Jeg treffer en fyr jevnlig. Vi dater ikke akkurat men vi flørter litt og prater mye og dypt sammen. Kan godt være det er en gjensidig tiltrekning men jeg er ikke sikker. 

Men nå har han altså spurt rett ut "hvor mange partnere har du vært med siden bruddet?". Jeg svarte som sant var, ingen. Og det er to år siden bruddet 

Anonymkode: e692f...6c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Menn liker nok følelsen av å være litt privilegert. Å ikke bare være en av mange. Om en mann jeg likte godt hadde spurt meg om sexpartnere hadde meg løyet om antallet. Bare for å styrke egoet hans. Det betyr ikke at jeg syns det er kult at en mann spør om noe sånn. Men det gjør altså ganske mange. Ihvertfall etterhvert. Det ligger i deres natur. Fra gammelt av. Minimere sjansen for å måtte forsørger barnet til en annen mann. 

Anonymkode: 4c137...2f5

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn liker nok følelsen av å være litt privilegert. Å ikke bare være en av mange. Om en mann jeg likte godt hadde spurt meg om sexpartnere hadde meg løyet om antallet. Bare for å styrke egoet hans. Det betyr ikke at jeg syns det er kult at en mann spør om noe sånn. Men det gjør altså ganske mange. Ihvertfall etterhvert. Det ligger i deres natur. Fra gammelt av. Minimere sjansen for å måtte forsørger barnet til en annen mann. 

Anonymkode: 4c137...2f5

Vil det si at han prøver finne ut om jeg kan kan være aktuell for han? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Litt rart å spørre direkte, siden dette er noe kvinner juger om over en lav sko.

Men er det du lurer på hvorfor han ville vite, eller hvorfor han spurte direkte?

For hvorfor han ville vite er enkelt:

De fleste menn ønsker seg ikke en dame som har vist seg å være lett for andre menn å få til sengs.

Og grunnen til dette er at de fleste kvinner vil få tilgang på sex nærmest pushet på seg gjennom det meste av livet. Så hvis en mann skal avstå fra andre damer for deg, da ønsker han også vite at du ikke har vist deg å være lett å lykkes med for andre menn.

Det er ikke særlig attraktivt å måtte stole på at å ligge rundt er "noe du har sluttet med"… da foretrekker vi heller at dette er noe du aldri har likt i utgangspunktet.

For kompletthets skyld: Grunnen til dette er i sin tur at en kvinnes utroskap kan resultere i at hun blir gravid med en annen mann, og at ungen altså faktisk er en annens enn han som skal avstå fra andre kvinner for henne.

En kvinnes utroskap kan rett og slett ha konsekvenser for en mann som en manns utroskap rent fysiologisk ikke kan ha for en kvinne.

Så alle tegn på at dette er en mulig risiko er nedarvet som digre røde flagg for menn. Det er også derfor dette går igjen på tvers av alle kulturer. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vil det si at han prøver finne ut om jeg kan kan være aktuell for han? 

Ja, det et ihvertfall et godt tegn på at han tenker noe mer enn bare "knulle og dumpe" om deg.

Selv om man selvsagt aldri kan være sikker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (6 timer siden):

Ja, det et ihvertfall et godt tegn på at han tenker noe mer enn bare "knulle og dumpe" om deg.

Selv om man selvsagt aldri kan være sikker.

ClausSaus skrev (6 timer siden):

Litt rart å spørre direkte, siden dette er noe kvinner juger om over en lav sko.

Men er det du lurer på hvorfor han ville vite, eller hvorfor han spurte direkte?

De fleste menn ønsker seg ikke en dame som har vist seg å være lett for andre menn å få til sengs.

Og grunnen til dette er at de fleste kvinner vil få tilgang på sex nærmest pushet på seg gjennom det meste av livet. Så hvis en mann skal avstå fra andre damer for deg, da ønsker han også vite at du ikke har vist deg å være lett å lykkes med for andre menn.

Det er ikke særlig attraktivt å måtte stole på at å ligge rundt er "noe du har sluttet med"… da foretrekker vi heller at dette er noe du aldri har likt i utgangspunktet.

For kompletthets skyld: Grunnen til dette er i sin tur at en kvinnes utroskap kan resultere i at hun blir gravid med en annen mann, og at ungen altså faktisk er en annens enn han som skal avstå fra andre kvinner for henne.

En kvinnes utroskap kan rett og slett ha konsekvenser for en mann som en manns utroskap rent fysiologisk ikke kan ha for en kvinne.

Så alle tegn på at dette er en mulig risiko er nedarvet som digre røde flagg for menn. Det er også derfor dette går igjen på tvers av alle kulturer. 

Takk for gode svar og innsikt i hvordan en mann tenker. 

Og ja, jeg ønsket vite hvorfor han spør meg om dette. Godt å høre han muligens sjekker ut om jeg er aktuell for han da. Responsen var hvertfall et stort smil da jeg svarte ingen. Tror ikke han hadde forventet det. Ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har man lov til å spørre om. Jeg og vil spørre en mann om jeg skal date han for å se om vi har likt syn på sex og moralske spørsmål.

Anonymkode: f6fa1...e0c

• Nyttig 4
Skrevet
ClausSaus skrev (7 timer siden):

1. Jeg som kvinne har aldri opplevd å "få tilgang på sex nærmest pushet på meg gjennom det meste av livet". Jeg ser at flere menn skriver dette, men verken jeg eller kvinner jeg kjenner, har opplevd noe slik. Jeg måtte alltid jobbe for å få menn, og har aldri vasset i sextilbud.

2. Slutt å forsvare og forherlige menns utroskap. All utroskap er forkastelig. Dere er ikke mer unnskyldt fordi dere fra gammelt av kunne ende opp med å fostre opp andres avkom. I 2023 finnes blant annet DNA-test og abort.

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det har man lov til å spørre om. Jeg og vil spørre en mann om jeg skal date han for å se om vi har likt syn på sex og moralske spørsmål.

Ja så det er for å sjekke ut hans verdier?

Han fyren her spurte meg også om hva jeg mente om utroskap, og da jeg sa at jeg ikke tror på "en gang utro, alltid utro", sa han at det syns han var bra. 

Kan nok høres ut som han sjekker hvor han har meg ift moral, meninger og verdier ja. Jeg håper jo han spør mtp at han vurderer et forhold.... 😉Ts

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

1. Jeg som kvinne har aldri opplevd å "få tilgang på sex nærmest pushet på meg gjennom det meste av livet". Jeg ser at flere menn skriver dette, men verken jeg eller kvinner jeg kjenner, har opplevd noe slik. Jeg måtte alltid jobbe for å få menn, og har aldri vasset i sextilbud.

Det du og jeg tenker på som "sextilbud" - at en noenlunde normalt utseende og oppegående mann flørter med oss - er ikke det samme som det menn tenker på når de sier "sextilbud". De inkluderer alle de gangene du har fått en slibrig melding på facebook fra en tilfeldig fyr i India også, og de gangene du går gjennom byen og en av byens uteliggere sier "få bli med deg hjem da", for ikke å snakke om alle gangene en fyr som er dobbelt så gammel som deg snakker til deg på en pub. 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja så det er for å sjekke ut hans verdier?

Han fyren her spurte meg også om hva jeg mente om utroskap, og da jeg sa at jeg ikke tror på "en gang utro, alltid utro", sa han at det syns han var bra. 

Kan nok høres ut som han sjekker hvor han har meg ift moral, meninger og verdier ja. Jeg håper jo han spør mtp at han vurderer et forhold.... 😉Ts

Så han har en fortid med å være utro, og synes det er fint at du ikke legger noe i det...

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt skeptisk til et slikt spørsmål. Jeg har ikke hatt mange partnere, de partnerne jeg har hatt har heller ikke hatt mange partnere. Og dette er dermed ikke noe vi går og tenker mye på.

De som er veldig opptatt av dette er enten de som har en bakgrunn hvor de har hatt mange partnere eller de som føler seg snytt. Ingen av delene lover bra.

Når man har levd noen år som voksen utvikler man teft for hvem det er som har tatt for seg.

Anonymkode: 2deed...420

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Veggdyret skrev (5 minutter siden):

Det du og jeg tenker på som "sextilbud" - at en noenlunde normalt utseende og oppegående mann flørter med oss - er ikke det samme som det menn tenker på når de sier "sextilbud". De inkluderer alle de gangene du har fått en slibrig melding på facebook fra en tilfeldig fyr i India også, og de gangene du går gjennom byen og en av byens uteliggere sier "få bli med deg hjem da", for ikke å snakke om alle gangene en fyr som er dobbelt så gammel som deg snakker til deg på en pub. 

Så han har en fortid med å være utro, og synes det er fint at du ikke legger noe i det...

Dette. Jeg hadde ikke vært fornøyd hvis mannen uttalte at han ikke trodde på "en gang utro, alltid utro". Da hadde jeg tolket det som at han så på utroskap som en bagatell, og tenkte at jeg ville akseptere engangsligg utenfor forholdet. 

Er også enig i at vi kanskje legger forskjellige ting i hva sextilbud egentlig er. For min del er en 60 år gammel, dritafull mann på pub som prøver seg på alt med puls, ikke reelt "sextilbud". Heller ikke tilfeldig melding fra en mann på Facebook jeg aldri hadde møtt før (og som sannsynligvis er svindler). Jeg regner med at mennene selv hadde aldri sett på som reelt sextilbud hvis ei 60 år gammel, dritafull og overvektig dame som stinket røyk, la an på dem.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Rart å spørre om. Jeg hadde taklet fint å få spørsmålet. Håper den som spør  takler like fint ag jeg ikke ønsker å svare 😉😅

Anonymkode: bdca8...237

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Rart å spørre om. Jeg hadde taklet fint å få spørsmålet. Håper den som spør  takler like fint ag jeg ikke ønsker å svare 😉😅

Men det godtar de som regel ikke, eventuelt tolker de det dithen at du har hatt 500 stykker :D 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva som får menn til å spørre om det? Misogynistiske holdninger. 

En helt klar dealbreaker og dumpegrunn for meg! 

Anonymkode: 81d02...a89

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva som får menn til å spørre om det? Misogynistiske holdninger. 

En helt klar dealbreaker og dumpegrunn for meg! 

Anonymkode: 81d02...a89

Særlig når dette spørsmålet blir etterfulgt av spørsmålet om hva man mener om utroskap, der mannen blir kjempefornøyd med at kvinne har liberalt syn på dette. Da får han ei "lite brukt" dame som aksepterer utroskap. Vinn-vinn?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, ItchyBitchySpider said:

Men det godtar de som regel ikke, eventuelt tolker de det dithen at du har hatt 500 stykker :D 

Da får det heller være sånn 😅🙈 jeg er 40 år og har hatt ca 25 stk. Ikke avskrekkende stort tall syns jeg og angrer ikke på noen. Hadde likevel ikke hatt lyst til å fortelle. Noe i meg som gjør at akkurat tidligere sexliv har jeg lyst til å holde for meg selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, ItchyBitchySpider said:

Grunnen til dette er at de fleste kvinner har relativt høy standard for hvilke menn de vil date, og dermed så luker de vekk mange som de lett kunne fått. Hvis en kvinne har et ålreit utseendet og går inn for å få seg et ligg, så kan hun fint finne en fyr med et ok utseendet som er game. Ihvertfall nå med tinder hvor andelen menn er mye høyere enn kvinner. Marked og etterspørsel. 

Anonymkode: fc41c...649

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke man skal spørre om det. Du kan spørre hvordan han ser på det med sex og forhold uten å spørre hva han har gjort.

• Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...