Sana04 Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Den barbariske praksisen med abort må avskaffes i Norge med umiddelbar virkning. Jeg ønsker totalforbud mot abort i alle tilfeller fordi graviditet er sanksjonert gjennom Guds/den hellige ånd sitt ønske om å skape nytt liv. Alt liv har verdi selv den minste encellede embryo. Norge kan ikke være bekjent av å tillatte abort. Trist 1 1 1
Blueberrysmoothie Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Sana04 skrev (5 minutter siden): Alt liv har verdi selv den minste encellede embryo. Ok. Da lurer jeg på hva du gjør hvis du eller ungene dine får mark eller parasitter. Bare lever med dem i magen da? Siden det å kvitte seg med uønsket liv i magen er så horribelt? 29 9
skreppamedleppa Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 (endret) Jeg vet ikke helt om du mistet meg før eller etter du blandet Gud inn i dette, men når abortloven har eksistert i snart 50 år så er den heldigvis kommet for å bli. Selv KRF har gitt opp denne kampen. At du personlig mener det er trist er heldigvis ikke nok for å avskaffe denne loven. Og det blir rabalder på et høyt nivå når noen nærmer seg den rettigheten en kvinne har med rette. Jeg er absolutt for selvbestemt abort! Alle cellene I kroppen vår har ikke egne rettigheter og er heller ikke et eget liv. "Alt liv har en verdi" (om en virkelig skulle mene at et embryo på størrelse med et såkorn er et liv da vel og merke...) er heller ikke noe argument da det er mye liv vi tar livet av som flått, spyfluer, bendelorm og annet. Og dine følelser som at du er trist og lei deg og har ønsker er heller absolutt ingen argument i abort debatten. Gud sine ønsker er heller absolutt ingen argument i denne debatten. Endret 3. april 2023 av skreppamedleppa 13 6
kraftwerk Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Jeg er absolutt for selvbestemt abort. Og jeg har faktisk tatt abort selv, det var et grusomt valg å ta, men det var faktisk det beste for det fremtidige barnet. Jeg slet med aktiv rus og bodde på gata i Oslo. Jeg har det fint nå og holder ikke på med noe sånt lengre. Har et normalt liv og vært i behandling. Det eneste jeg kan være enig i er at abort-tallene har gått voldsomt opp, og det virker som at mange unge (og eldre) bruker abort som prevensjon osv. Jeg syntes det er trist at ikke folk heller kan stå i konsekvensene av valgene sine, hvis livet og alt rundt åpner opp for at et svangerskap og en barndom kan bli fin. Abort-tallene har steget til været, og fødselstallene går nedover. Dette er en trend jeg håper kan reverseres. Jeg kommer aldri til å ta abort igjen, og ønsket om et barn er høyt tilstedeværende ☺️. —- Nå er jeg litt usikker på om dette er trolling, for Norge er langt ifra så kristent som det var for bare 50-år siden. Norge er langt ifra konservativt, så det å blande Gud inn i en slik debatt blir for dumt. Da det ikke appellerer til noen andre enn deg selv. Jeg mener jo egentlig at man ikke skal ta abort, hvis livet ditt tilsier at du kan ta vare på et barn. Men alt i alt er det er personlig valg, men da syntes jeg man skal være mer påpasselig med prevensjon. Abort er ikke bare-bare og tar man abort nok ganger så kan det også være mulig at man ikke kan bli gravid tilslutt. 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #5 Skrevet 4. april 2023 skreppamedleppa skrev (På 3.4.2023 den 2.00): Jeg vet ikke helt om du mistet meg før eller etter du blandet Gud inn i dette, men når abortloven har eksistert i snart 50 år så er den heldigvis kommet for å bli. Det er da ikke sikkert, se hva som skjer i USA. Mange er skeptiske til selvbestemt abort, spesielt etter måte man ser enkelte bruker det på ved å ta abort gang på gang fordi de ikke er forsiktige nok med prevensjon eller ikke bryr seg. At det stadig presser på for mer og mer liberale abortlover gir også grunn til skepsis. Anonymkode: 809ec...240 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #6 Skrevet 4. april 2023 Sana04 skrev (På 3.4.2023 den 0.54): Den barbariske praksisen med abort må avskaffes i Norge med umiddelbar virkning. Jeg ønsker totalforbud mot abort i alle tilfeller fordi graviditet er sanksjonert gjennom Guds/den hellige ånd sitt ønske om å skape nytt liv. Alt liv har verdi selv den minste encellede embryo. Norge kan ikke være bekjent av å tillatte abort. Trist Tror den soppen du spiste i natt ikke var helt ok. Anonymkode: 465ec...f1b 11 7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #7 Skrevet 4. april 2023 Jeg er for å øke fri abortgrensen! I England har de fri abort til uke 24. Vi må minst ha til 16 uker, gjerne 18! Anonymkode: a69ce...052 4 3
Nymerïa Skrevet 4. april 2023 #8 Skrevet 4. april 2023 Sana04 skrev (På 3.4.2023 den 0.54): Norge kan ikke være bekjent av å tillatte abort. Merkelig. Det ser ut som vi klarer det helt fint. 5 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #9 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er for å øke fri abortgrensen! I England har de fri abort til uke 24. Vi må minst ha til 16 uker, gjerne 18! Anonymkode: a69ce...052 Hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke lenger? Anonymkode: c2f63...7cc 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Skrevet 4. april 2023 Sana04 skrev (På 3.4.2023 den 0.54): Den barbariske praksisen med abort må avskaffes i Norge med umiddelbar virkning. Jeg ønsker totalforbud mot abort i alle tilfeller fordi graviditet er sanksjonert gjennom Guds/den hellige ånd sitt ønske om å skape nytt liv. Alt liv har verdi selv den minste encellede embryo. Norge kan ikke være bekjent av å tillatte abort. Trist Så flytt til et annet land, med kvinneundertrykkelse da, hvis du elsker sånn, istede for å tro at andre skal kaste alt for å glede deg. Anonymkode: a69ce...052 11 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #11 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke lenger? Anonymkode: c2f63...7cc Det er vel mulig. Jeg tenker man har rukket å tenke innen uke 18, mtp fri abort. 12 uker er kort, ettersom mange oppdager det sent. Er det downs eller noe må man jo så klart få ta senere. Anonymkode: a69ce...052 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #12 Skrevet 4. april 2023 Takk og pris er det lov med abort i Norge, ellers hadde nok ikke jeg vært i live. Anonymkode: 54f0d...e26 5 3
Tuppeluri Skrevet 4. april 2023 #13 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er for å øke fri abortgrensen! I England har de fri abort til uke 24. Vi må minst ha til 16 uker, gjerne 18! Anonymkode: a69ce...052 Jeg er for abort, men jeg er ikke for å øke fri abortgrensa lenger enn til uke 16 ish. Jeg har sett barn bli født i uke 22, nesten uke 23, og et av disse barna som jeg har fulgt med på lever i beste velgående i dag. Eneste problemet hen har er hørselen, ellers ingenting som jeg vet om. Jeg er dog i mot at mødre må stå foran en lovpålagt nemd når det er gode medisinske grunner for å avslutte svangerskapet som trisomni, eller andre store fysiske og psykiske diagnoser som gjør at livet til barnet ikke vil være livet verdt, eller i værste fall ender opp død i fosterlivet. Er selv på vei med nr.2 nå, planlagt i anførselstegn. Vi var usikker på om vi ville ha en til, men gikk ikke på prevensjon pga "skjer det så skjer det". Om jeg derimot skulle bli gravid etter denne så vil jeg ta abort og sterilisere meg. Vet at jeg ikke kan gi 3 barn det samme som jeg kan gi mine straks 2. 1
skreppamedleppa Skrevet 4. april 2023 #14 Skrevet 4. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er da ikke sikkert, se hva som skjer i USA. Mange er skeptiske til selvbestemt abort, spesielt etter måte man ser enkelte bruker det på ved å ta abort gang på gang fordi de ikke er forsiktige nok med prevensjon eller ikke bryr seg. At det stadig presser på for mer og mer liberale abortlover gir også grunn til skepsis. Anonymkode: 809ec...240 Vi er ikke USA, og det å i det hele tatt sammenligne Norge og USA med tanke på abort og slik vi her i Norge styrer landet og lovene våre konta hvordan USA har sitt styresett og hvordan de lager lovene sine med tanke på dommere som som sitter livet ut er ubegripelig. Den nærmeste "mørkemannen" vi har hatt i vår tid er Ropstad og da ble det som sagt rabalder (med rette) med kvinner (og menn) i høylytt protest. Det er flere partier som ønsker å utvide abortloven enn det er partier som ønsker å innskrenke den her i Norge. Å sammenligne Norge med USA blir som å sammenligne Norge og Russland, det er slike land vi ikke ønsker å bli lik og aldri kommer til å bli lik heller. Abortloven står så støtt i den norske ryggmarg at det er en politisk atombombe å gå imot en slik rettighet. Selvfølgelig.. Endret 4. april 2023 av skreppamedleppa
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #15 Skrevet 4. april 2023 Hold gud unna lovverket vårt. Takk. Anonymkode: af9fc...a2a 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #16 Skrevet 4. april 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er vel mulig. Jeg tenker man har rukket å tenke innen uke 18, mtp fri abort. 12 uker er kort, ettersom mange oppdager det sent. Er det downs eller noe må man jo så klart få ta senere. Anonymkode: a69ce...052 Hvorfor skal det være tillatt lengre hvis fosteret har Downs? Anonymkode: bd299...0fe 2 1
Viktualia Skrevet 4. april 2023 #17 Skrevet 4. april 2023 Sana04 skrev (På 3.4.2023 den 0.54): graviditet er sanksjonert gjennom Guds/den hellige ånd sitt ønske om å skape nytt liv. Hva ligger bak Guds ønsker om spontanabort, dødfødsel og andre "herligheter"? 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #18 Skrevet 4. april 2023 Jeg tenker at om du mener det er en synd mot Gud og blabla... så bare ikke ta abort selv? Hvorfor blander du din religion inn i ALLE andres liv? Latterlig. Anonymkode: e32e4...d65 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #19 Skrevet 4. april 2023 TS; ingen truer deg til å ta abort. Om du ikke ønsker pga din religion, så trenger du faktisk ikke. Der. Da har vi oppklart dette Anonymkode: 2ee4a...9d5 8
Eva-Lena Skrevet 4. april 2023 #20 Skrevet 4. april 2023 Blueberrysmoothie skrev (På 3.4.2023 den 1.01): Ok. Da lurer jeg på hva du gjør hvis du eller ungene dine får mark eller parasitter. Bare lever med dem i magen da? Siden det å kvitte seg med uønsket liv i magen er så horribelt? Ikke glem lusa. Finnes ikke noe bedre enn å nærmest klø seg ihjel pga lus. Må bare klø veldig forsiktig så ingen lus blir drept. Herregud, holdt på å glemme midden. Bare ved tanken på at jeg sikker ligger ihjel flere midd hver natt så blir jeg på gråten Ja til abort, men jeg synes grensa skal være inntil 12 uker. Finner man ut etter 12 uker at barnet evt vil bli pleietrengende døgnet rundt hele livet så er det greit med abort etter 12 uker også. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå