Gå til innhold

Helfo/ dekke tannbehandling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I 2020 dekket helfo tannbehandlingen. Jeg må til tannlegen igjen har jeg der dekket ? Eller må jeg betale selv ? Hvordan finner jeg ut av det?

Anonymkode: 66f47...d95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva som utløste dekningen. Når jeg hadde munntørrhet fikk jeg dekket deler av tannbehandlingen i ett år. Etter det måtte jeg dokumentere at jeg fortsatt led av munntørrhet.

Anonymkode: 48260...48c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en vedvarende tilstand så vil det vel fortsatt være dekning, ellers så er vel gratis tannlege mer for de som er mindre begavet og jeg ser for meg at det og må dokumenteres på ny i så fall. Er jo bare å ringe tannlegen for å høre.

Anonymkode: 6058d...27f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kommer an på hva som utløste dekningen. Når jeg hadde munntørrhet fikk jeg dekket deler av tannbehandlingen i ett år. Etter det måtte jeg dokumentere at jeg fortsatt led av munntørrhet.

Anonymkode: 48260...48c

Okei så det må dokumenteres da må jeg høre med tannlegen? Okei takk for svar 

Skrevet

Hvis du har en diagnose som gir økt risiko for visse tannproblemer, vil du med legeattest på at du fortsatt har diagnosen, få dekket deler av beløpet fra Helfo. Men hvis tannproblemet ikke er relatert til diagnosen eller hvis du bare skal ha en standard sjekk med røntgen, rens osv, vil du ikke få det dekket. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvis du har en vedvarende tilstand så vil det vel fortsatt være dekning, ellers så er vel gratis tannlege mer for de som er mindre begavet og jeg ser for meg at det og må dokumenteres på ny i så fall. Er jo bare å ringe tannlegen for å høre.

Anonymkode: 6058d...27f

Mindre begavet? For en tulling du er!!

Anonymkode: 2f613...4d7

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Okei så det må dokumenteres da må jeg høre med tannlegen? Okei takk for svar 

Tannlegen dokumenterer dette eventuelt. Dette gikk automatisk med meg.

Anonymkode: 5e7e2...662

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...