AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 I 2020 dekket helfo tannbehandlingen. Jeg må til tannlegen igjen har jeg der dekket ? Eller må jeg betale selv ? Hvordan finner jeg ut av det? Anonymkode: 66f47...d95
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Det kommer an på hva som utløste dekningen. Når jeg hadde munntørrhet fikk jeg dekket deler av tannbehandlingen i ett år. Etter det måtte jeg dokumentere at jeg fortsatt led av munntørrhet. Anonymkode: 48260...48c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Hvis du har en vedvarende tilstand så vil det vel fortsatt være dekning, ellers så er vel gratis tannlege mer for de som er mindre begavet og jeg ser for meg at det og må dokumenteres på ny i så fall. Er jo bare å ringe tannlegen for å høre. Anonymkode: 6058d...27f 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kommer an på hva som utløste dekningen. Når jeg hadde munntørrhet fikk jeg dekket deler av tannbehandlingen i ett år. Etter det måtte jeg dokumentere at jeg fortsatt led av munntørrhet. Anonymkode: 48260...48c Okei så det må dokumenteres da må jeg høre med tannlegen? Okei takk for svar Anonymkode: 66f47...d95
Grüner Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Hvis du har en diagnose som gir økt risiko for visse tannproblemer, vil du med legeattest på at du fortsatt har diagnosen, få dekket deler av beløpet fra Helfo. Men hvis tannproblemet ikke er relatert til diagnosen eller hvis du bare skal ha en standard sjekk med røntgen, rens osv, vil du ikke få det dekket.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis du har en vedvarende tilstand så vil det vel fortsatt være dekning, ellers så er vel gratis tannlege mer for de som er mindre begavet og jeg ser for meg at det og må dokumenteres på ny i så fall. Er jo bare å ringe tannlegen for å høre. Anonymkode: 6058d...27f Mindre begavet? For en tulling du er!! Anonymkode: 2f613...4d7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Okei så det må dokumenteres da må jeg høre med tannlegen? Okei takk for svar Anonymkode: 66f47...d95 Tannlegen dokumenterer dette eventuelt. Dette gikk automatisk med meg. Anonymkode: 5e7e2...662
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå