Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre med det midt på natten, jeg trenger egentlig å lufte meg ut ha noen som kan gi meg råd midt på natten.

Jeg var sammen med min eks i 4 år og fikk to flotte barn sammen. Utover de siste 2 årene ble forholdet vårt preget av både psykisk og fysisk vold. Det økte mer og mer tiden gikk og til slutt såg jeg ingen annen utvei enn å slå opp og starte på nytt. Jeg var redd for framtida til mine barn. 

Vi hadde faktisk enda kontakt i 2 år til, og gud vet hvordan jeg holdt dette ut så lenge! Han skapte bare emosjonell trøbbel og kom stadig på besøk og ville bli sammen igjen. Anklaget meg ofte at jeg var besatt av en demon eller at jeg var en heks pga noe dritt han leste på nettet. Han lovte meg alt fra himmel og jord, men jeg bet heldigvis ikke på det. Jeg tenkte mest på barna da de savner pappaen sin og jeg såg at dette rammet han hardt. Jeg turde ikke å si til min familie hva som foregikk bak lukket gardiner, feks at han kunne stalke meg midt på natten og anklage meg at jeg hadde sex med den 70 år gamle gifte naboen. Og han kunne bli der i flere timer!

I forfjor desember snudde seg alt opp ned da han banket opp sin egen mor fordi jeg gikk på juleshopping sammen med henne og barna våres. Han synes det var urettferdig at hun brukte tid og penger på meg og barnebarna og ikke han. Først da merket jeg at dette her ikke går videre.

Jeg gikk til politiet og fikk tak i voldsalarm samt oppdrettet besøksforbud. Jeg kom i kontakt med familievernet og jeg har fått så mye god hjelp til å komme meg opp på bena. Fram til Oktober var jeg et regelrett vrak! Alt ble bedre etter jeg flyttet til et annet sted som var over en time vekk fra midt da værende bosted. Han holdt seg bra til besøksforbudet (med untak av en gang) og jeg hørte fra hans familie at han endelig ble innlagt og fikk en diagnose. 

Besøksforbudet gikk over den 02 mars og han kontaktet meg ikke til da. Jeg var innstilt på å se han i morgen pga mekling, men jeg skal ha med familieveilederen min og jeg følte meg trygg. Han visst ikke adressen min, han tok ikke mer kontakt alt var fint. Jada. Fram til i går.

Jeg var hos mine foreldre. Jeg var på lekeplassen sammen med min bror og mine barn. Plutselig springer moren min i full panikk til oss og sa at eksen min er der. Og gjemmer seg med terassen. Vi ventet i et par minutter også reiste han plutselig igjen.

Vi skyndte oss inn i huset og hørte ikke noe etter en time. Plutselig gikk han RETT inn fra en annen inngang til huset som vi trodde vi hadde låst. Han skjønte at han ikke var velkommen og beklaget og gikk. Mine foreldre ble bekymret og snakket med han på telefonen fordi han virket veldig deprimert og de er redde at han kommer til å gjøre noe med seg. De inviterte han til seg i dag uten meg. (Det hadde jeg ingen problem med, så lenge jeg ikke er i samme plass med han)

Mine søsken er med meg i et par dager og meg og lillesøster ville gå på en liten kveldstur. På vei tilbake et par minutter fra leiligheten min kjørte han "plutselig" den samme gaten! Han kjørte rett forbi oss og vi sprang så fort vi kunne for å komme oss hjem. Men nei. Han snudde og ville snakke. Jeg sa at han skal pelle seg vekk og jeg vil ikke, snudde meg og hørte at han kjørte vekk. Vi sprang så fort vi kunne tilbake og han såg heldigvis ikke hvor vi gikk. 

Men nå pisser jeg nesten på meg! Jeg vil ikke ringe familie veilederen min midt på natten og mine foreldre gikk heller ikke på tlf. Jeg tviler sterkt på at de eller at moren hennes sa hvor jeg bor. 

Beklager hvis det ble så lang tekst jeg måtte rett og slett lufte meg litt ut.

Anonymkode: 7fe6f...b92

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er grunnlag for å be om nytt kontaktforbud. Kontakt politiet.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ringe politiet her og nå, TS!

Anonymkode: d4e21...0d1

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Du får ikke tak i foreldrene dine? Synes du bør kontakte politiet. Kanskje exen din har torturert foreldrene dine for informasjon. Om han kan bank opp sin egen mor, har han i hvert fall ikke problemer med å banke opp noen andre eldre mennesker. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene dine medvirker til sympati for voldsutøver og er ansvarlige for å ivareta ditt beste ved å bryte all kontakt med han! 

Unngå både foreldrene dine og han! 

Du kan ringe Volinjen.no nå i natt på 116006 for noen å snakke med og råd. Det er døgnåpen hjelpelinje for de som opplever eller har opplevd vold i nære relasjoner. Du er anonym når du ringer. De har hjulpet meg mye ❤️

Anonymkode: 5ed4c...dd2

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Cornix skrev (16 minutter siden):

Du får ikke tak i foreldrene dine? Synes du bør kontakte politiet. Kanskje exen din har torturert foreldrene dine for informasjon. Om han kan bank opp sin egen mor, har han i hvert fall ikke problemer med å banke opp noen andre eldre mennesker. 

Jeg snakket med faren min rundt 17 tiden fordi han ville oppdatere meg. Han sa at han virket rolig og flau for opptredelsen i går. Han virket som om han bare ville ha noen å snakke med og moren min er redd for at han tar strikken rundt seg. Jeg ser på han at han sliter veldig, men jeg har allerede advart dem at jeg kjenner til dette. Han har ofte faser som går høyt opp og plutselig helt ned. I følge faren min har han heller ikke snakket om meg eller presst han ut, de tok seg en øl i finværet og snakket litt om hva eksen min gjør om dagen og min far. 

Jeg kan jo ikke tvinge dem til å ikke ha kontakt han, men de vet også at jeg er bekymret siden han mest sannsynligvis ikke er i behandling lenger og tar de medisinene han skal ta.

Jeg skal oppdatere famile veilederen min ASAP om dette og gå til politistasjonen for ny besøksforbud. Jeg søkte to ganger i mars om forlengelse, men den ble avvist siden han ikke brøyt den med untak en gang. De så ikke noe fare at han kommer til å gjøre noe mot meg igjen.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Foreldrene dine medvirker til sympati for voldsutøver og er ansvarlige for å ivareta ditt beste ved å bryte all kontakt med han! 

Unngå både foreldrene dine og han! 

Du kan ringe Volinjen.no nå i natt på 116006 for noen å snakke med og råd. Det er døgnåpen hjelpelinje for de som opplever eller har opplevd vold i nære relasjoner. Du er anonym når du ringer. De har hjulpet meg mye ❤️

Anonymkode: 5ed4c...dd2

Takker for info jeg har faktisk ikke hørt om den enda 😊 det føles faktisk sånn ut, men jeg tror det er siden de ikke har sett med egne øyne hva han var i stand til å gjøre. Også moren min mistet en viktig person fra livet sitt som tok selvmord så hun er mest redd at han skal gjøre noe mot seg og ingen griper inn.

Jeg har heldigvis mange som bor i den leilighets kompleksen og utleieren er rett over min etasje. Jeg ga beskjed til han og han skal være ekstra oppmerksom når han ser han eller bilen hans. Så jeg føler meg trygg nok. Politiet er og heldigvis 2 min unna med bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...