AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Trenger noen råd her.. har en datter på 12 år. Etter skilsmissen mellom meg og faren bodde hun 50/50 en god stund, men det var hver byttedag snørr og tårer fordi hun ikke ville være hos han. Det gikk mye på at han kom hjem sent, var opptatt med jobb på kveldstid, lite tid til henne og hun var mye overlatt til seg selv. Hun ringte ofte og gråt på kveldene. Etterhvert gjorde vi om til annenhver helg og det har fungert veldig mye bedre. Faren har tid i helgene og de er ute og spiser, kino, badeland og finner på mye gøy. Nå vil datteren min igjen bo hos far fordi det er så gøy der, og det er det selvfølgelig når hun bare er der i helger og de gjør akkurat det de har lyst til. Jeg har sagt at hun må huske på at det er forskjell på å være hos pappa i helg og ukedag og at hun må huske litt på hvordan det var før. Jeg er bare redd hun skal bli såret igjen og at det skal bli likt son sist. Min eksmann har startet enda ett nytt firma og har om mulig enda mer å gjøre nå enn tidligere. Hva ville dere gjort? Prøvd en gang til for å se eller avventet? For min eksmann er det det samme som vi går tilbake til 50/50 eller fortsetter som før. Tar gjerne mot noen innspill.. Anonymkode: 71a6f...b57
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Er det lenge siden dere gjorde om på samvær, har hun glemt hvordan det var? Tenker at det er viktig i ungdomstida som kommer, å ha tilstedeværende foreldre, for å unngå å havne i dårlig miljø. Ungdommen selv vil sikkert synes det er fint å få være aleine og styre selv... men jeg ville passet på at det ikke blir et "fristed" hos far. Anonymkode: a7cbb...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det lenge siden dere gjorde om på samvær, har hun glemt hvordan det var? Tenker at det er viktig i ungdomstida som kommer, å ha tilstedeværende foreldre, for å unngå å havne i dårlig miljø. Ungdommen selv vil sikkert synes det er fint å få være aleine og styre selv... men jeg ville passet på at det ikke blir et "fristed" hos far. Anonymkode: a7cbb...a7c Takk for svar. Vi har nå hatt helgeordning siden i høst, i ca 6 måneder. Har vært innom den tanken selv, selvom det forhåpentligvis er noen år til det blir aktuelt enda.. Anonymkode: 71a6f...b57 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Jeg ville sagt nei til det. Jeg ga etter når 13 åringen ville bo 60% hos far og samboeren. Far er en som kjøper alt han vil ha. Dyre jakker til over 10 000 f eks. De spiser ute flere dager i uken. Nå er han 16 og jeg føler at jeg ikke har kontroll lengere. Far klager på at han ikke hører etter de lengere. At han er ute seint og kommer ikke hjem til avtalt tid. Men det er hans feil men å være den kule og snille pappaen Anonymkode: bec83...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Er det ikke mulig å la henne besøke noen ganger på ukedager for å oppleve det - uten å gjøre om på samværsavtalen? Så kan hun ta stilling til om hun virkelig vil dette. Men husk, hun er 12 nå, og plutselig kan all tiden alene bli en forlokkende mulighet, særlig om det betyr fri tilgang til sosiale medier etc. Ville vært SVÆRT forsiktig hvis tanken hennes er at hun skal sitte alene på kveldene og chatte med kjente og ukjente... og å invitere folk hjem osv. Snart tenåring, alenetiden kan virke veldig spennende plutselig. Akkurat i den alderen man virkelig må passe på. Anonymkode: 5dd13...83a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for svar. Vi har nå hatt helgeordning siden i høst, i ca 6 måneder. Har vært innom den tanken selv, selvom det forhåpentligvis er noen år til det blir aktuelt enda.. Anonymkode: 71a6f...b57 Nei, pga det er bare 6 måneder siden. Hadde sagt at hun må stå i det ihvertfall 1 år så kan dere endre på det etterpå til 1 års periode. Anonymkode: 3db46...e32 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Gitt at han er en oppegående og god foreldrer, bare med en annen stil enn deg, ville jeg gitt det en prøveperiode uten å endre avtaler formelt. Det er to utfall, hun erfarer det samme igjen, og vil tilbake til den andre ordningen. Eller det fungerer bedre nå når hun er eldre, og du får også mer overskudd til å være mer kreativ i helgene du har henne. Anonymkode: 537a3...05f 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei, pga det er bare 6 måneder siden. Hadde sagt at hun må stå i det ihvertfall 1 år så kan dere endre på det etterpå til 1 års periode. Anonymkode: 3db46...e32 Dette. Anonymkode: 8747d...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå