Amanlis Skrevet 1. januar 2006 #1 Skrevet 1. januar 2006 Hva hadde du gjort dersom du så at barnet til vennina di regelrett eser ut? Synes det er vanskelig å si noe, er redd moren skal bli sint på meg, har prøvd å hinte litt, men moren sier ikke noe. Barnet spiser lite godteri i uka, men i helga er det nesten fritt fram. Ingen av foreldrene er feite og storesøstera er slank og fin i kroppen. jeg er ofte på besøk der, så jeg ser hva de har til middag, og det er vanlig norsk kost, men det er noe med å begrense barnet da. For de må jo se det selv. Barnet går 2km til og fra skolen hver dag, så det får jo mosjon... Kan noen hjelpe meg med råd?
Gjest Pecado Skrevet 1. januar 2006 #2 Skrevet 1. januar 2006 Helsesøster vil vel si ifra til foreldrene dersom vekten til barnet blir for høy.
Amanlis Skrevet 1. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2006 Det håper jeg også på. Vet foreldrene var på samtaletime på skolen for en liten stund siden, håper at klasselæreren sa noe.
Gjest Hippopotamus Skrevet 2. januar 2006 #4 Skrevet 2. januar 2006 Har du tenkt på muligheten av at foreldrene er fullt klar over at barnets vekt øker, og at de også vet hvorfor? Det kan være mange ulike forklaringer på vektøkning, også hos barn, og det kan jo være en grunn de ikke har lyst til å snakke med deg om?
Amanlis Skrevet 2. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2006 Ja, det har jeg tenkt på, og det er en grunn til at jeg ønsker å være forsiktig med å si noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå