Gå til innhold

Han tror vi er på vei inn i et forhold, men jeg vil ikke. Hvordan få sagt det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har matchet med en fyr jeg nå har chattet med i en måneds tid og snakket med på tlf. Det er en fin fyr på så mange måter, men jeg er ikke tiltrukket av han når jeg ser bilder av ham. Tror ikke jeg kan bli det heller. 

Jeg har likevel tenkt at dette må jeg gi en sjans, for det er så mye annet som er bra. Helt til vi i forrige uke chattet om seksuelle preferanser og vi er totalt forskjellige der. Det var noe han sa som ble turnoff for meg. I tillegg tuller han for mye om at vi blir kjærester snart, skal flytte sammen osv.....Det hadde jeg nok likt, dersom jeg var interessert, men ikke nå. 

Jeg dro vekk nå en langhelg og jeg skulle være sammen med venninner hele tiden. Jeg sa til han at jeg ikke kom til å skrive til han fordi jeg var opptatt. Jeg får da meldinger som "er du utro nå?" med et smiletegn bak, som om det var morsomt. Og "har du glemt meg?". Sånt liker jeg ikke, føles som kontroll. Og det for meg er røde flagg. Han spør også veldig ofte om å møtes og hinter til at da blir det sex! (What???)

Så det er jo ikke de stoooore tingene som gjør at jeg melder pass, vel tiltrekning er stort....men det kan jeg ikke bruke som en grunn. Hvordan i alle dager skal jeg si noe om dette til han, at jeg ikke kjenner jeg har følelser og ikke vil inn i noe med han? Han kommer sikkert til å mene at jeg har lurt han, men det har jeg jo ikke....bare ikke fått følelser og ting jeg reagerer på. 

Anonymkode: dd1b0...2ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns han høres ganske enkel ut. Det der er altfor irriterende. 

Dere har ikke møttes engang og han får seg allerede til å skrive "da blir det sikkert sex hehe". Jeg hadde rygget!

Si at du ikke føler dere har nok kjemi til å treffes. Drep det i fødselen.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Man skylder ingen noen forklaring på hvorfor man ikke vil møte dem. Det er nok å konstatere at man ikke ser at dette kan føre noen vei, så man velger å trekke seg.

Dere har mismatch i seksualpreferanser, han pusher på for samboerskap og sex før dere engang har møtt hverandre, og ter seg som en sjalu kjæreste når du møter venninner.  Jeg syns at dette er stort. Jeg hadde rømt.

Endret av Andro
  • Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (1 minutt siden):

Jeg syns han høres ganske enkel ut. Det der er altfor irriterende. 

Dere har ikke møttes engang og han får seg allerede til å skrive "da blir det sikkert sex hehe". Jeg hadde rygget!

Si at du ikke føler dere har nok kjemi til å treffes. Drep det i fødselen.

Ja litt enkel tror jeg. Han skrev ikke at "da blir det sex" altså, men hinter om det. Han skrev som dette: "Jeg tør nesten ikke møte deg, for jeg tror du er rå i senga. "Sånne ting. Det er et hint om sex, mener jeg. 

Og jeg syns det er vanskelig å nevne det med kjemi, for jeg har allerede sagt jeg syns vi har kjemi. Og det er veldig fint å snakkes på tlf. Men kan jeg si noe om at jeg kjenner bare at noe mangler? At jeg ikke ivrer etter å chatte/snakke/treffe han, slik jeg ville gjort dersom jeg var skikkelig interessert? 

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Man skylder ingen noen forklaring på hvorfor man ikke vil møte dem. Det er nok å konstatere at man ikke ser at dette kan føre noen vei, så man velger å trekke seg.

Dere har mismatch i seksualpreferanser, han pusher på for samboerskap og sex før dere engang har møtt hverandre, og ter seg som en sjalu kjæreste når du møter venninner.  Jeg syns at dette er stort. Jeg hadde rømt.

Sant nok, men vi har snakket så mye sammen at jeg syns jeg skylder han en forklaring. 

Ja, er det ikke et rødt flagg det med at han maser når jeg er med venninner og sa fra på forhånd`? Selv om han setter et lattertegn (sånn stort glis) bak "er du utro nå?".....jeg tenker at han muligens legger noe i det, selv om han ser ut til å mene det humoristisk..... jeg takler det ikke...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For en kontrollerende, respektløs idiot..skjønner godt du ikke gidder han.

Anonymkode: cbbc1...154

• Liker 1
Skrevet

Han virker needy og desperat, hadde sagt det som det var på en fin måte og gått videre. Tro meg, å hale det ut fører til at han føler seg lurt når du endelig dumper han utav frustrasjon. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja litt enkel tror jeg. Han skrev ikke at "da blir det sex" altså, men hinter om det. Han skrev som dette: "Jeg tør nesten ikke møte deg, for jeg tror du er rå i senga. "Sånne ting. Det er et hint om sex, mener jeg. 

Og jeg syns det er vanskelig å nevne det med kjemi, for jeg har allerede sagt jeg syns vi har kjemi. Og det er veldig fint å snakkes på tlf. Men kan jeg si noe om at jeg kjenner bare at noe mangler? At jeg ikke ivrer etter å chatte/snakke/treffe han, slik jeg ville gjort dersom jeg var skikkelig interessert? 

Ok, men de meldingene om at "er du utro nå" og alt det... det hadde vært vanskelig å svelge. Man må prøve å tenke litt sånn: "Hva om det var en jente. Ville jeg vært interessert i et vennskap da?" Og jeg tror en sånn venninne hadde irritert på seg en gråstein.

Jeg ville sagt at jeg hadde kjent godt etter og funnet ut at det ikke var nok der til at det var noe vits i å treffes. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også du bare bør si det til ham, jo før jo heller.

Sjansen er stor for at han nå kommer til å beskylde deg for å ha truffet noen på venninneturen, men ikke la deg dra inn i det.

Jeg ville bare ha sagt at du har satt pris på kommunikasjonen dere har hatt, men at du kjenner at dere er litt for forskjellige til at det hadde fungert som kjærester. Og at du derfor mener det er bedre å gå hver til deres, og at du ønsker ham lykke til i jakten på ei som passer bedre for ham enn det du gjør.

Anonymkode: 84e4b...323

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Kullsyrevann skrev (5 minutter siden):

Han virker needy og desperat, hadde sagt det som det var på en fin måte og gått videre. Tro meg, å hale det ut fører til at han føler seg lurt når du endelig dumper han utav frustrasjon. 

Det er dette jeg også kjenner på. En desperasjon og  masete oppførsel. Jeg liker det ikke. Har vært med en kontrollerende fyr før og jeg liker det bare ikke. Ja jeg må få gjort dette snarest. 

visp skrev (4 minutter siden):

Ok, men de meldingene om at "er du utro nå" og alt det... det hadde vært vanskelig å svelge. Man må prøve å tenke litt sånn: "Hva om det var en jente. Ville jeg vært interessert i et vennskap da?" Og jeg tror en sånn venninne hadde irritert på seg en gråstein.

Jeg ville sagt at jeg hadde kjent godt etter og funnet ut at det ikke var nok der til at det var noe vits i å treffes. 

Ja, det er vanskelig å svelge, selvom det liksom er humor. Klarer ikke sånt. Ja det var lurt, jeg kan si det sånn, at jeg har brukt tid på å kjenne skikkelig etter og tenke gjennom det hele, og kjenner at det ikke er noe å gå videre på. Takker for innspill. ts

Skrevet

det høres ikke bra ut. Hvis du ikke er tiltrukket av han, så er det sånn det er. Du kan ikke tvinge deg selv til å like noen, og du bør ikke gi han falske håp. Hvis han tuller for mye om å flytte sammen og sånt, så virker det som om han kanskje er litt desperat eller noe. Og meldinger som "er du utro nå?" er ikke greit, det høres ut som han prøver å kontrollere deg. Jeg ville ikke ha hatt noe med en fyr som oppfører seg sånn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sjansen er stor for at han nå kommer til å beskylde deg for å ha truffet noen på venninneturen, men ikke la deg dra inn i det.

Jeg ville bare ha sagt at du har satt pris på kommunikasjonen dere har hatt, men at du kjenner at dere er litt for forskjellige til at det hadde fungert som kjærester. Og at du derfor mener det er bedre å gå hver til deres, og at du ønsker ham lykke til i jakten på ei som passer bedre for ham enn det du gjør.

Ja jeg skal prøve vinkle det positivt, at jeg har satt pris på pratene med han og det med forskjeller. Han ble litt satt ut da jeg ikke likte hans seksuelle preferanser (gikk blant annet på analsex og bonding og slikt.....), han trodde jeg var med på absolutt alt. Ushja, jeg tror nok også han vil tro jeg HAR vært "utro"...uff altså, har jo ingen forpliktelser, men kjenner jeg gruer til at han kan bli sur.....takk for innspill. ts

AnonymBruker
Skrevet

Dere har ikke engang møttes. Bare å si fra at du ikke vil ha kontakt mer for dere er for ulike og deretter blokke han. Null stress, du skylder han ingenting 

Anonymkode: 29c79...e07

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rebecca30 skrev (2 minutter siden):

det høres ikke bra ut. Hvis du ikke er tiltrukket av han, så er det sånn det er. Du kan ikke tvinge deg selv til å like noen, og du bør ikke gi han falske håp. Hvis han tuller for mye om å flytte sammen og sånt, så virker det som om han kanskje er litt desperat eller noe. Og meldinger som "er du utro nå?" er ikke greit, det høres ut som han prøver å kontrollere deg. Jeg ville ikke ha hatt noe med en fyr som oppfører seg sånn.

Nei finnes ikke tiltrukket, men flere venninner sa liksom "gi det litt tid, gi han en sjanse i det minste, du er så kresen", men altså, nå har jeg gitt det tid og jeg blir ikke noe mer tiltrukket. Men det kan jeg jo ikke si til han. eller bør jeg det? Jeg kjenner også på en viss kontroll og jeg hater det. Det kan jeg si, men han kommer til å si det var humor. Men det var det ikke for meg. 

• Liker 2
Skrevet

Nei finnes ikke tiltrukket, men flere venninner sa liksom "gi det litt tid, gi han en sjanse i det minste, du er så kresen", men altså, nå har jeg gitt det tid og jeg blir ikke noe mer tiltrukket. Men det kan jeg jo ikke si til han. eller bør jeg det? Jeg kjenner også på en viss kontroll og jeg hater det. Det kan jeg si, men han kommer til å si det var humor. Men det var det ikke for meg. 

Altså, hør på deg selv, hvis du ikke føler noe, så er det ikke verdt det. Du fortjener bedre, og han kan bare finne seg noen andre. Og kontroll er aldri greit, så stå på ditt!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns dere begge virker skikkelig spesielle jeg. Han virker jo mentalt tilbakesteånde og du virker veldig enkel rett og slett som legger så mye kraft og tanker i hvordan du skal dumpe en fyr du ikke har MØTT!! 😂 du skylder jo ikke han en dritt, hvordan kan du i det heletatt tenke det.. jeg hadde bare ghostet han og blokkert han over alt, han er ekkel liksom. 

Anonymkode: 6f272...296

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må bare tilføye at de mennene jeg har møtt som har sagt lignende ting som denne gjør, de har alle hatt ganske så kontrollerende adferd. Jeg har heldigvis aldri gått inn i et forhold med dem, for de har avslørt seg selv, litt som din har gjort nå. Men de forsøker ofte å gjemme usikkerhet, sjalusi og manipulasjon og kontroll bak en maske av humor for å ufarliggjøre det som er uakseptabelt ut fra relasjonen (eller når som helst, egentlig).

Så ta til deg at du nå tar deg selv på alvor slik at du får avsluttet noe som uansett ikke vil være riktig for deg, før du roter deg mer inn i noe med denne mannen.

Men vær obs på at han trolig er så opphengt i deg at du risikerer at han ikke vil gi seg. Skjer det må du blir veldig tydelig og si klart fra om at du har vært tydelig med ham, du satte pris på kontakten, men at du ikke har riktige følelser for ham og at dere er for forskjellig til at et forhold kan fungere - og at det at han fortsetter å forsøke å manipulere deg bare bekrefter at ditt valg er riktig for deg, for du kan ikke ha et forhold til noen som ikke respekterer dine grenser. Og da kan du også skrive at du forventer at han fra nå respekterer at du ikke vil ha mer kontakt med ham og at du forventer at han ikke kontakter deg igjen på noen måte. Fortsetter han etter deg igjen, da må du skrive kort og konsist at hvis han ikke respekterer at du har sagt tydelig fra om at du ikke vil ha mer kontakt med ham, så må du gå videre med saken.

Og så blokkerer du ham overalt. Da har du bevis, om han likevel ikke skulle gi seg, på at du har satt tydelige grenser, hvis du skulle få behov for å kontakte politiet. Men jeg tror ikke han vil gå så langt, selv om jeg tror han kanskje ikke gir seg med det første.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns dere begge virker skikkelig spesielle jeg. Han virker jo mentalt tilbakesteånde og du virker veldig enkel rett og slett som legger så mye kraft og tanker i hvordan du skal dumpe en fyr du ikke har MØTT!! 😂 du skylder jo ikke han en dritt, hvordan kan du i det heletatt tenke det.. jeg hadde bare ghostet han og blokkert han over alt, han er ekkel liksom. 

Enig i dette. Ghost og bli ferdig med det. Han fortjener det når han er så frekk og masete. Ikke la deg manipulere til å tro at du skylder han noe, man må være "hard mot de harde".

Anonymkode: a9455...247

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig i dette. Ghost og bli ferdig med det. Han fortjener det når han er så frekk og masete. Ikke la deg manipulere til å tro at du skylder han noe, man må være "hard mot de harde".

Anonymkode: a9455...247

De har snakket en måned. Han fortjener IKKE å bli ghostet nei. Det gjør vel egentlig ingen.

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (Akkurat nå):

De har snakket en måned. Han fortjener IKKE å bli ghostet nei. Det gjør vel egentlig ingen.

Eh jo når han oppfører seg sånn så fortjener han å bli ghostet. Han er jo vemmelig mildt sagt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...