AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Det har gått 1 uke siden sambo og jeg har hatt sex, han mener han har vært seksuelt frustrert og jævlig hele uka. Men han har hatt en oppførsel som gjør at jeg ikke har lyst, tidligere har jeg gitt etter, og hatt pliktsex men det vil jeg ikke nå. Jeg møter han mer enn halveis. Tar meg av unger, lager middag, jobber 120%, ordner meg og passer på at han har det utmerket til enhver tid. Men jeg har ekstremt lite lyst på han om dagen, og jeg tror det er fordi hans oppførsel og det at hah legger så lite merke til meg i hverdagen har litt å si på det. Jeg vil gjerne tenne på han, også føler jeg at hvis jeg nå ikke gir etter så er det litt som å si at ting ikke er helt okei på. har noen av dere vært i en lignende situasjon? Hvordan var det i såfall? Hvordan løste dere det, og hvor lenge varte det? Anonymkode: c2c66...a47 1 3
Andro Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Det er helt normalt å ikke ha lyst på folk som utnytter deg. Man skal aldri gå på akkord med sin egen lyst. Sex er noe man går inn i fordi man begjærer den andre. Det er ikke en tjeneste. Si at du føler deg alene, sliten og lite ivaretatt, og at det gir deg lite lyst. Dette er opp til ham, om han tar sin del av fellesoppgavene, eller om han bare vil være en snylter. Vis ham denne tråden? 7 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Jeg synes du skal snu fokus. Han skal ikke gjøre seg fortjent til sex, at sex brukes som belønning blir bare trist. Men du har faktisk hverken lyst eller overskudd når du drar så mye av lasset alene. Har du spurt han om hvilke (flere) oppgaver han kunne tenkt seg å få ansvaret for? Og klarer du å lene deg tilbake og gjøre absolutt ingenting når du ser det går til helvete? Ikke engang si fra når du ser det går galt avsted? Anonymkode: fb976...f2d 13
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Ikke ha sex når du ikke har lyst på han. Skjønner deg godt, jeg må vite at en mann respekterer meg for å ville ligge med han og her virker det som han tar deg for gitt og ikke gjør noe for å få deg til å føle deg verdsatt Anonymkode: d60cc...48b 6
Rebecca30 Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Jeg skjønner at du har mye å ta tak i, men fy faen da, hvorfor skal du alltid måtte gi etter og ofre ditt eget velvære for hans skyld? Du fortjener å bli verdsatt og respektert som den fucking queenen du er, ikke bare som en faen kjøkkenassistent og sexdukke! Stå opp for deg selv, kommuniser hva du føler og om han ikke respekterer det så fortjener han ikke å ha deg. 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Ingen av dere fortjener god sex med så dårlig kommunikasjon. Anonymkode: 625ea...55c 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 Jeg hadde ikke ønsket sex med en slik person heller. Synes det er svært dårlig gjort å presse deg til sex ved å fortelle om seksuell frustrasjon. Kanskje det blir mer aktuelt med sex dersom dere deler ansvarsbyrden hjemme? Om jeg hadde vært i en lignende situasjon hadde jeg pakket sakene mine. Samboeren min presser meg aldri til sex, og synes det burde være normen. Anonymkode: 0844e...21d 1
Blåjojo Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 Om jeg var deg ville jeg begynt med å kommunisere i stedet for å nekte han sex og håpe han tar hintet om at du ikke har det greit. Jo fortere du snakker med han, jo bedre… 3
Amossa Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 Dere er inne på en farlig vei når sex skal brukes som premiering/straff. Snakk sammen! 2
Fremmed fugl Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 TS, Du skriver som jeg leser det om tre problemer i forholdet som ikke nødvendigvis må henge sammen. 1. Pliktsex 2. Ujevn fordeling av arbeid 3. Ditt savn etter oppmerksomhet Mitt råd, er at du ikke blander sammen disse. Er langt fra sikkert at du begynner å tenne på din samboer hvis han tar mer ansvar for arbeidet hjemme, eller blir flinkere å gi deg oppmerksomhet. Hvis du og han lager enn forventning om at han skal "få" sex bare han fikser disse andre tingene, så kan problemet med pliktsex bli forverret. Er lett å si at dere må snakke sammen, men hvordan kommuniserer dere som par vil ha mye å si på hvor lett dette er. Men du trenger nok å få han å skjønne at dere sakte men alt for sikkert kan være på vei til samlivsbrudd. 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 Han kommer jo ikke til å skjønne hva du er sur for av at du nekter å ha sex med han? Hvorfor ikke bare si hva problemet faktisk er? Han er jo ikke tankeleser. Anonymkode: 6a1dc...dc6 5 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 Rebecca30 skrev (5 timer siden): Jeg skjønner at du har mye å ta tak i, men fy faen da, hvorfor skal du alltid måtte gi etter og ofre ditt eget velvære for hans skyld? Du fortjener å bli verdsatt og respektert som den fucking queenen du er, ikke bare som en faen kjøkkenassistent og sexdukke! Stå opp for deg selv, kommuniser hva du føler og om han ikke respekterer det så fortjener han ikke å ha deg. Pupper? Anonymkode: 958d1...c13
Embla82 Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Han kommer jo ikke til å skjønne hva du er sur for av at du nekter å ha sex med han? Hvorfor ikke bare si hva problemet faktisk er? Han er jo ikke tankeleser. Anonymkode: 6a1dc...dc6 Alle som går inn i et forhold og får barn bør kommunisere med partneren sin og avklare først om de ønsker at den andre skal gjøre deler av ens egen halvdel av jobben. Man kan ikke lesse ting over på partner og så lure på hvorfor partner er sur etterpå. Det er egentlig ikke TS sin oppgave å kommunisere dette. Når det er sagt så er det klart TS har forsøkt. Alle som er frustrert og så sliten at man ikke har lyst på sex en gang (det er selvfølgelig et tap for TS også å ikke en gang ønske et sexliv) har kommunisert masse om det til døve ører. Jeg har selv aldri mistet lysten i et forhold. Men jeg er vant til partnere som har aktiv kommunikasjon om husarbeid og er med på å fordele det (ikke nødvendigvis 50/50, men slik at vi ender om med ca lik sliten-grad på slutten av uka) og jeg er vant til å få egen nytelse og orgasme ut av sexen. Jeg skjønner godt at andre typer forhold kan kvele lyst selv om jeg ikke har vært der selv. Og da vil jeg si at dama er like mye offer for det som mannen. Eller egentlig mer siden hun både er slitnest og ikke har et godt sexliv. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 Hvis han forteller deg rett ut at han er seksuelt frustrert, etter bare én uke uten sex - burde det være en selvfølge at du kan fortelle om DIN frustrasjon over alt annet i forholdet, i mye mer enn én uke 🤷♀️Om du føler du ikke kan få frem dette uten sexnekt som "straff", og at han da skal ta hintet, da er det A) et tydelig tegn på dårlig kommunikasjon i forholdet, og B) åpenlyst at du ikke enda har skjønt en grunnleggende fakta om mannens hjerne..........: Mannfolk er faktisk fullstendig ute av stand til å "ta hintet"...Om hva som helst 🙈 Her trengs det klar tale! Du skriver du passer på han har det utmerket til enhver tid. Hvorfor gidder du det da....? Gjør han noe for å passe på at du også har det utmerket? Eller for å vinkle det litt annet; hva hadde han svart på spm om hva (som helst) han bidrar med i forholdet, for du skal ha det bra? Lurer på enda mer jeg (🧐): Du nevner to ganger at han har oppført seg på en måte som gjør at du ikke tenner på ham lenger. Kan du fortelle hva dette dreier seg om? Anonymkode: e3a33...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mannfolk er faktisk fullstendig ute av stand til å "ta hintet"...Om hva som helst 🙈 Her trengs det klar tale! Anonymkode: e3a33...f4c ☝️☝️☝️ Hvis det blir slutt kommer hans versjon til å være at du ble surere jo eldre du ble og at du var helt uten sexlyst. Og han kommer til å tro på det selv, 100%! Veldig direkte kommunikasjon er det eneste som kanskje funker, hint er totalt bortkastet, det gjør deg bare mer frustrert. Snakker av erfaring😑 På noen virker heller ikke klar tale, og da er det jo ikke mye man kan gjøre. Men det må prøves! Anonymkode: def71...5ce 6
Mountain Man Skrevet 8. april 2023 #16 Skrevet 8. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 23.06): Det har gått 1 uke siden sambo og jeg har hatt sex, han mener han har vært seksuelt frustrert og jævlig hele uka. Men han har hatt en oppførsel som gjør at jeg ikke har lyst, tidligere har jeg gitt etter, og hatt pliktsex men det vil jeg ikke nå. Jeg møter han mer enn halveis. Tar meg av unger, lager middag, jobber 120%, ordner meg og passer på at han har det utmerket til enhver tid. Men jeg har ekstremt lite lyst på han om dagen, og jeg tror det er fordi hans oppførsel og det at hah legger så lite merke til meg i hverdagen har litt å si på det. Jeg vil gjerne tenne på han, også føler jeg at hvis jeg nå ikke gir etter så er det litt som å si at ting ikke er helt okei på. har noen av dere vært i en lignende situasjon? Hvordan var det i såfall? Hvordan løste dere det, og hvor lenge varte det? Anonymkode: c2c66...a47 Kona mi har funnet en god løsning på noe av det samme problemet med meg. Hun tok full kontroll i forholdet og nå løper jeg gladlig rundt for å tilfredstille henne samtidig som jeg er mer lykkelig i ekteskapet en noensinne tidligere.🥰 Så sett han på plass girl! Men gjør det på en kraftfull måte så det ikke er rom for misforståelser. Endret 8. april 2023 av Mountain Man Utfyllende svar 1
rabagast1 Skrevet 8. april 2023 #17 Skrevet 8. april 2023 Dette kommer til å gå omtrent som det her: Du har allerede mistet litt av lysten på han, og det kommer til å bli verre. Etter hvert kommer han også til å miste lysten på deg, litt etter litt. Til slutt tåler dere ikke trynet på hverandre og en av dere finner en «kjæreste» i tiden rett før det blir slutt. Alternativt kan dere begynne å prate sammen og hjertestarte forholdet på nytt.
Gjest Warrior Skrevet 8. april 2023 #18 Skrevet 8. april 2023 (endret) Sex er ikke noe du skal gi og han få. Det høres bare trist ut. Å gi sex som belønning/gjøre seg fortjent til det i et forhold. Hadde aldri orket ett sånt forhold. Fordi sex er en viktig del av forholdet ellers høres det ut som vennskapsforhold. Kanskje det egentlig er det beste for dere? Avslutte forholdet og fortsette som venner? Snakk sammen først og fremst. Finn ut av det. Du kan ikke nekte han et sexliv fordi du ikke har lyst. Å pliktsex er ikke ok. Begge skal ha lyst på hverandre i et forhold. Mitt råd er å finne ut av dette sammen så du kan få lyst på sex igjen, så det ikke ender i utroskap. Det er alltid stor sjanse for at noen er utro når partneren nekter eller ikke vil ha sex. Endret 8. april 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #19 Skrevet 8. april 2023 AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 6.52): Mannfolk er faktisk fullstendig ute av stand til å "ta hintet"...Om hva som helst 🙈 Her trengs det klar tale! Kanskje kvinnfolk får begynne å innse at det er bedre å kommunisere enn å hinte 😅 Klar tale er å forvente i ett sundt forhold uansett, å håpe at partneren forstår uten å si det er oppskriften på katastrofe Anonymkode: 6f2c1...488
AnonymBruker Skrevet 8. april 2023 #20 Skrevet 8. april 2023 Fortjener? Bare det å bruke det ordet tyder på at dere har en veldig dårlig dynamikk i forholdet. Sex er ikke noe man skal gjøre seg fortjent til, det er noe man har sammen fordi fordi man har lyst Anonymkode: 6f2c1...488 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå