Gå til innhold

Selges ikke helskinn ridebukser lenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns at horze og hööks bare har med silikonforsterkning og savner de gamle helskinn og kneskinn ridebuksene. Får man ikke tak i de lenger utenom svindyre Pikeur? Er det pga dyrevern at skinn er ute av produksjon? 

Anonymkode: ae484...126

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DENNE  fra Pikeur fant jeg på salg, fant også DENNE og DENNE fra Mountain Horse. Fant også DENNE fra Pikeur. Tror de fleste har gått over til kunstskinn. Kjøpte et par helskinn fra Pikeur for typ 5 år siden, og hadde ganske bra grep i salen, selv om det ikke var ekte skinn. 

AnonymBruker
Skrevet
Kullsyrevann skrev (6 minutter siden):

DENNE  fra Pikeur fant jeg på salg, fant også DENNE og DENNE fra Mountain Horse. Fant også DENNE fra Pikeur. Tror de fleste har gått over til kunstskinn. Kjøpte et par helskinn fra Pikeur for typ 5 år siden, og hadde ganske bra grep i salen, selv om det ikke var ekte skinn. 

Takk men de hadde veldig begrenset størrelsesutvalg de som er på salg der. 

Når du sier de fleste har gått over til kunstskinn mener du de silikon grip beleggene i mønster og "prikker" eller fins det noe som er mere likt ordentlig helskinn? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk men de hadde veldig begrenset størrelsesutvalg de som er på salg der. 

Når du sier de fleste har gått over til kunstskinn mener du de silikon grip beleggene i mønster og "prikker" eller fins det noe som er mere likt ordentlig helskinn? 

Mente vanlig helskinn, ikke silikongrep. Leser man innholdsbeskrivelsen til Pikeurbukse med helskinn står det bomull, polyamide og elastan. Hadde det vært skinn tilstede regner jeg med at det hadde stått der. Så de lager fortsatt helskinn, det er bare syntetisk nå til dags. Skal ikke være bastant å påstå at det overhodet ikke finnes, men fant ingenting da jeg googlet. Kanskje man kan bestille noe som lages på bestilling, men det blir neppe billig. 

AnonymBruker
Skrevet

Er vel et tiår siden sist jeg så helskinnsbukser med ekte skinn. De med ekte skinn jeg har, er 30+ år gamle. Hadde en fra Pikeur med fantastisk skinn en gang i tiden så hvis kvaliteten er lik i dag vil jeg tro det er vel verdt det. Selv bruker jeg stort sett bare silikon nå, men det er enorm forskjell i kvaliteten og mengde grip. Favoritten er fra Maya Delorez, den har myyye grip. Hvis det er "klissete" silikon som gjør at du misliker silikon, så er de fleste av Horze sine mindre klissete.

Vet at Høøks har en modell som heter Verden som har helskinn, er muligens syntetisk, men husker den som god. En annen modell som heter Vivianne skal også ha helskinn mener jeg. Verden er muligens kun i store størrelser. 

Kunne et alternativ ha vært å kjøpe brukt? Mange tar jo godt vare på tingene sine :)

Anonymkode: d481a...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...