Gå til innhold

Hvorfor blir norske jenter så fort gamle utseendemessig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange får begynner å se mye eldre ut i 30-40 årene.  Kan det være på grunn av soling?  Leste ett sted at det medfører rynker.

I tillegg sminke.

Anonymkode: c2015...171

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får man rynker av sminke?

Anonymkode: 28131...4b1

Skrevet

nei men sminke kan fremheve rynker mer

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sol? Den ser vi jo sjeldent, iallfall her jeg bor, så da vil jeg tro at mennesker som bor i andre, mer solrike land har mer rynker..

Anonymkode: 2693c...826

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke norske kvinner ser gamle ut jeg

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det har mye å gjøre med klimaet. Norge er veldig hardt om vinteren og veldig lav luftfuktighet (tørt). Ikke bra for huden. 

Anonymkode: 02c4f...dcf

AnonymBruker
Skrevet

Det er naturlig å se eldre ut etterhvert som årene går, er likt for kvinner over hele verden dette👍🏼😄

Anonymkode: 303a0...c9b

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi de herjer i tenårene? Soler seg, Sene kvelder, røyker, drikker, mange partnere... sånt tar på. Damer har og oftere bekymringer enn menn tror jeg. Hvis de får barn er det mye ansvar som faller på dem. 

Anonymkode: c9a39...d7b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldringstegn kommer på både menn og kvinner allerede fra 25-års alderen når kroppen begynner å produsere mindre kollagen. Aldringstegn rammer menn hardest, som rundt samme alder kan begynne å miste håret og blir mindre virile mens kvinner blir mer virile med alderen. 

Rynker er en naturlig del av å bli voksen og kommer snikende når man nærmer seg 30. Mimikk rynker er noe også barn har, mens aldringsrynker er mer fremtredende på de som røyker, snuser eller soler seg uten beskyttelse. Det er også noen rapporter som mener at stress, eksos og dårlig kosthold påvirker rynker. 

Anonymkode: 896bf...41d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nordisk hud får lettere solskader enn olivenhud og mørkere hudtyper. 

Dårlig kosthold? Mye sukker virker nedbrytende på kollagen.

Anonymkode: d6b71...beb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det sies at melk går fortere ut av dato enn soyamelk. 🤗

De som tar godt vare på seg selv og har riktig hudpleie i ung alder alders saktere.

Idk alle er forskjellige noen ser veldig unge ut. DNA?

Anonymkode: b25d1...d2a

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen i spørsmålet, mener norske kvinner holder seg godt❤️ dere er vakre kvinner 

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tja, når man er i 30-40-årene er man ikke jente lenger, altså trenger man ikke se ut som en, men det gjelder i alle land, ikke bare i Norge.

AnonymBruker
Skrevet

Stiller spørsmålet fordi i mange land er det uvanlig å få rynker allerede i 40 årene.

Jeg har sett mange utlending jenter, og de ser yngre ut i snitt.

AnonymBruker
Skrevet

Soling og alkohol er viktig faktor

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Aldringstegn kommer på både menn og kvinner allerede fra 25-års alderen når kroppen begynner å produsere mindre kollagen. Aldringstegn rammer menn hardest, som rundt samme alder kan begynne å miste håret og blir mindre virile mens kvinner blir mer virile med alderen. 

Rynker er en naturlig del av å bli voksen og kommer snikende når man nærmer seg 30. Mimikk rynker er noe også barn har, mens aldringsrynker er mer fremtredende på de som røyker, snuser eller soler seg uten beskyttelse. Det er også noen rapporter som mener at stress, eksos og dårlig kosthold påvirker rynker. 

Rynker av snus?.

Anonymkode: b59b8...72e

• Liker 2
Skrevet

Festing i 20-årene kan ha sin pris. Men tror at noe som gjør at mange nordiske kvinner (og menn) aldres fort er denne besettelsen med å slikke sol og å bli så brun som mulig. Det er jo derfor hudkreft herjer så mye blant skandinavere. De blekeste folkene i verden ligger som reptiler på varmesteinen under solen. Spesielt de litt eldre kaster jo av seg klærne og ligger på terrassen ved første vårtegn og ligger hele dagen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
frogger skrev (14 minutter siden):

Synes ikke norske kvinner ser gamle ut jeg

De ser ganske gamle ut tidlig. Allerede i 25 års alderen begynne mange av dem å få tykt og slitt, ullete og gråaktig hår, og blir ganske dratt i ansiktet. De fleste damer på 30 har et utseende jeg tidligere brukte å forbinde med damer langt inn i 40-årene før det gikk opp for meg at dette er sånn 30 år gamle kvinner ser ut. Det er skremmende hvor for kvinner eldes.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Stiller spørsmålet fordi i mange land er det uvanlig å få rynker allerede i 40 årene.

Nei det er det ikke. Alle har rynker i 40 årene, men i land hvor det er mye overvekt syns rynkene mindre. F eks store afrikanske menn og kvinner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
kar90 skrev (1 minutt siden):

De ser ganske gamle ut tidlig. Allerede i 25 års alderen begynne mange av dem å få tykt og slitt, ullete og gråaktig hår, og blir ganske dratt i ansiktet. De fleste damer på 30 har et utseende jeg tidligere brukte å forbinde med damer langt inn i 40-årene før det gikk opp for meg at dette er sånn 30 år gamle kvinner ser ut. Det er skremmende hvor for kvinner eldes.

Sånn er livet, for menn også! Kan ikke fordra at menn allerede som 30 åringer begynner å få viker og måne, gråe hår og rynker som en 45 åring. Hengeballer, pondus, skrukkepikk, ja alt går nedover etter 25 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...