Gå til innhold

Er det bare meg som har blir deprimert/angst av å ta omega 3 piller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar disse https://www.apotek1.no/produkter/nycoplus-hoykonsentrert-omega-3-1000mg-kapsler-120stk-903527p som er høykonsentrert. Pleier å ta mellom 2-4 kapsler om dagen, alt etter aktivitet nivå mitt. Problemet er de angst følelsene som kryper opp etter en stund. Er det bare meg? Noen som har opplevd det samme med omega 3 kosttilskudd, eller andre kosttilskudd for den saks skyld?

Anonymkode: 3775d...b4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi i familien har tatt akkurat samme type. Aldri noe problem. Prøv en annen type?

Skrevet (endret)

Vi bruker samme type. Har aldri hatt problemer med dem. Med mindre du har diagnoser, er det ikke angst du du får av dem. Angst og depresjon er psykiske sykdommer man må ha hatt over tid, for at man skal få en diagnose. Det du føler er vel uro og engstelse. Slutt å ta pillene en tid, så ser du om de følelsene forsvinner eller ikke.

Ashwaganda kan hjelpe med å dempe stress og uro. Jeg har prøvd 3 varianter. Bare Now hjalp. 

Endret av MyMichelle
  • Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at det skyldes omega3? Det er jo mange som tvert imot mener det skal hjelpe mot depresjon?

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva mange pleier dere å ta om dagen? Tar dere hverdag?

Anonymkode: a5b0c...e6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 21.34):

Jeg tar disse https://www.apotek1.no/produkter/nycoplus-hoykonsentrert-omega-3-1000mg-kapsler-120stk-903527p som er høykonsentrert. Pleier å ta mellom 2-4 kapsler om dagen, alt etter aktivitet nivå mitt. Problemet er de angst følelsene som kryper opp etter en stund. Er det bare meg? Noen som har opplevd det samme med omega 3 kosttilskudd, eller andre kosttilskudd for den saks skyld?

Hvorfor tar du så mange tabletter? Du skal ikke behøve flere tabletter bare fordi du er i aktivitet. Det er kanskje det merkeligste jeg har hørt. Tar du ekstra av andre vitaminer og - når du er i aktivitet? 😂

Anonymkode: 4f77a...51c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor tar du så mange tabletter? Du skal ikke behøve flere tabletter bare fordi du er i aktivitet. Det er kanskje det merkeligste jeg har hørt. Tar du ekstra av andre vitaminer og - når du er i aktivitet? 😂

Anonymkode: 4f77a...51c

Jeg tar ikke mange tabletter. Jeg tar vitamin D fordi den er essensielt, det er vanskelig for oss å få nok av den spesielt om vinteren når sola er sjeldent oppe. Magnesium is viktig, ellers så er Vitamin D tablettene ubrukelig. Kroppen trenger magnesium før den bruker Vitamin D. Vitamin K2 trengs slik at Kalsium ikke brygges opp i blodårene (bivirkning av Vitamin D). Det er de eneste jeg tar (plus brusetabletter Vitamin B kompleks). Det er ikke slik at jeg dyser alt på engang hverdag

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tar ikke mange tabletter. Jeg tar vitamin D fordi den er essensielt, det er vanskelig for oss å få nok av den spesielt om vinteren når sola er sjeldent oppe. Magnesium is viktig, ellers så er Vitamin D tablettene ubrukelig. Kroppen trenger magnesium før den bruker Vitamin D. Vitamin K2 trengs slik at Kalsium ikke brygges opp i blodårene (bivirkning av Vitamin D). Det er de eneste jeg tar (plus brusetabletter Vitamin B kompleks). Det er ikke slik at jeg dyser alt på engang hverdag

Du skriver jo at du tar 2-4 kapsler "alt etter aktivitet nivå mitt"?

Anonymkode: e7098...e5d

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Du skriver jo at du tar 2-4 kapsler "alt etter aktivitet nivå mitt"?

Anonymkode: e7098...e5d

Tabletter =/= kapsler. Uansett, 2-4 er det som er anbefalt mengde, og da snakker jeg om informasjon som står på boksen. Tror du det blir for mye? Hvis jeg har løpt en dag feks, så tar jeg 4 kapsler fordi høy aktivitet fører til at kroppen bruker en del næringer/vitaminer osv.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 0.50):

Hva mange pleier dere å ta om dagen? Tar dere hverdag?

Anonymkode: a5b0c...e6c

Jeg tar dem *hver dag. I *hverdagen. Ikke hverdag. Please, ikke spre denne nye skrivemåten. Ikke kritikk mot deg personlig, men dette må stoppes 😊

Anonymkode: 8887a...43f

Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Men om de gir deg problemer er det vel bare å kutte ut. Bedre å spise mat som inneholder omega 3. fet fisk, chiafrø osv..

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tar dem *hver dag. I *hverdagen. Ikke hverdag. Please, ikke spre denne nye skrivemåten. Ikke kritikk mot deg personlig, men dette må stoppes 😊

Anonymkode: 8887a...43f

Jeg er elendig når det kommer til særskriving, men takk for hintet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...