Bolthorn Skrevet 3. april 2023 #21 Del Skrevet 3. april 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Prisen på bitcoin er et resultat av svindel. De bruker gode gamle triks som er kjent fra aksjesvindel som er forbudt for lenge siden innen aksjer. Men siden krypto ikke er regulert så er det fritt fram. Les om wash trading. Det er særlig den som styrer pris. Mellom 50-70% av all handel med bitcoin er svindel og ikke relle handler. Det er ikke noe markedsmekanismer i spill her. Bare manipulasjon. Anonymkode: d4664...c9e Tull fra start til slutt. Krypto er regulert i hele EU og andre land som står utenfor unionen. Wash trading styrer heller ikke pris. Kan være forekomster av dette på børser som ikke er regulerte, men dem er ikke de største aktørene så ser ikke hvordan disse mindre selskapene skal manipulere prisen på noen måte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #22 Del Skrevet 3. april 2023 kar90 skrev (3 timer siden): Det er på topp siden i fjor sommer. Før da var det kunstig høyt mtp alle besparelsene folk gjorde grunnet hjemmekontor, lave lånerenter osv. Markedet er mye heitere nå enn hva det var før lockdown, og da var det også hett. Siste setningen din betyr ingenting. Du vet ikke engang hva halvering vil si, og dette har du tatt fra en eller annen krypto call to action. Hehe, selvsagt vet jeg hva det betyr. Og topp er topp, se på grafene - dy kan ikke sitte her og selv definere at en topp er «kunstig» slik at den ikke teller. Anonymkode: cbe6f...1ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #23 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Lurer på om jeg skal sette 50 000 eller noe i Bitcoin for å se hvordan det humper avgårde over tid - særlig siden fallet som har vært nå synes å være over. Jeg har ingen erfaring med krypto fra før, så foreligger det sterke argumenter for at det bare er galskap fra min side? Anonymkode: f4941...e38 Krypto kan være fint til diversifisering. Bitcoin er et godt valg dersom du kun skal kjøpe én type krypto. Hadde jeg vært deg ville jeg investert etter dca-metode (dollar cost average), altså kjøpe litt og litt (f.eks. 10 000,- i måneden ganger fem måneder, eller enda mer spredt) på grunn av de store svingningene. Og, som nevnt tidligere i tråden, flytt det fra exchange til egen "wallet", enten mobil-wallet eller hardware-wallet. Og, som all annen investering: ikke sats mer enn du har råd til å tape. Anonymkode: 1bc10...dc3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimma Skrevet 3. april 2023 #24 Del Skrevet 3. april 2023 Sett en stop loss om du er redd for å tape alt, men utover det så er det ikke en ræva investering, nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 3. april 2023 #25 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Krypto kan være fint til diversifisering. Bitcoin er et godt valg dersom du kun skal kjøpe én type krypto. Hadde jeg vært deg ville jeg investert etter dca-metode (dollar cost average), altså kjøpe litt og litt (f.eks. 10 000,- i måneden ganger fem måneder, eller enda mer spredt) på grunn av de store svingningene. Og, som nevnt tidligere i tråden, flytt det fra exchange til egen "wallet", enten mobil-wallet eller hardware-wallet. Og, som all annen investering: ikke sats mer enn du har råd til å tape. Anonymkode: 1bc10...dc3 Huff nå gjorde dere dette vanskeligere. Hvorfor må man flytte det til egen wallet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #26 Del Skrevet 3. april 2023 Trolltunge skrev (29 minutter siden): Huff nå gjorde dere dette vanskeligere. Hvorfor må man flytte det til egen wallet? Du må ikke, men det er tryggest. Kryptovalutabørsene (exchange) kan gå under, og i verste fall kan du da miste kryptoen din. Det er ikke noe som skjer ofte, men det har skjedd tidligere, og vil nok skje igjen. Vanskelig å forutse sikkert hvem av dem det skjer med. Dersom du oppbevarer kryptoen i din egen "lommebok" har du kontrollen på kryptoen. Det aller sikreste er hardware-wallet, den er nesten som en minnepinne. Mobilwallet kan også brukes, det er bare en app du laster ned. Å overføre kryptoen fra exchange til wallet er overaskende lett, og kan i motsetning til vanlige bankoverføringer utføres på kort tid, når som helst på døgnet. Anonymkode: 1bc10...dc3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #27 Del Skrevet 3. april 2023 Ville heller investert de kronene i gull Anonymkode: 2a839...cbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #28 Del Skrevet 3. april 2023 Takk for alle svar så langt. Ble investert 50k i kveld, så får vi se hva som skjer TS Anonymkode: f4941...e38 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #29 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ville heller investert de kronene i gull Anonymkode: 2a839...cbc lol.. gull er den værste investeringen de siste 15 årene. Anonymkode: 3ed32...227 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #30 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for alle svar så langt. Ble investert 50k i kveld, så får vi se hva som skjer TS Anonymkode: f4941...e38 lessgo!!! hodl! Les deg opp. Anbefaler the bitcoin standard av saifedean ammous Anonymkode: 3ed32...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #31 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du må ikke, men det er tryggest. Kryptovalutabørsene (exchange) kan gå under, og i verste fall kan du da miste kryptoen din. Det er ikke noe som skjer ofte, men det har skjedd tidligere, og vil nok skje igjen. Vanskelig å forutse sikkert hvem av dem det skjer med. Dersom du oppbevarer kryptoen i din egen "lommebok" har du kontrollen på kryptoen. Det aller sikreste er hardware-wallet, den er nesten som en minnepinne. Mobilwallet kan også brukes, det er bare en app du laster ned. Å overføre kryptoen fra exchange til wallet er overaskende lett, og kan i motsetning til vanlige bankoverføringer utføres på kort tid, når som helst på døgnet. Anonymkode: 1bc10...dc3 Det letteste er egentlig å bruke electrum eller exodus. Få keysa dine, skriv ned, slett appen og send over. Ha seed phrase på papir og usb med passord. Grav ned en kopi i et stålrør eller noe i hagen i tilfelle huset brenner ned. Anonymkode: 3ed32...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 4. april 2023 #32 Del Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Du må ikke, men det er tryggest. Kryptovalutabørsene (exchange) kan gå under, og i verste fall kan du da miste kryptoen din. Det er ikke noe som skjer ofte, men det har skjedd tidligere, og vil nok skje igjen. Vanskelig å forutse sikkert hvem av dem det skjer med. Dersom du oppbevarer kryptoen i din egen "lommebok" har du kontrollen på kryptoen. Det aller sikreste er hardware-wallet, den er nesten som en minnepinne. Mobilwallet kan også brukes, det er bare en app du laster ned. Å overføre kryptoen fra exchange til wallet er overaskende lett, og kan i motsetning til vanlige bankoverføringer utføres på kort tid, når som helst på døgnet. Anonymkode: 1bc10...dc3 Jeg tenker det er mer sannsynlig at jeg mister en minne- pinne enn at en kryptobørs går under, men jeg får sjekke app da. Dette har gått meg hus forbi. Men det løser forsåvidt problemet med at jeg nå har krypto på to ulike steder. Da får jeg samlet dem. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #33 Del Skrevet 4. april 2023 Trolltunge skrev (7 timer siden): Jeg tenker det er mer sannsynlig at jeg mister en minne- pinne enn at en kryptobørs går under, men jeg får sjekke app da. Dette har gått meg hus forbi. Men det løser forsåvidt problemet med at jeg nå har krypto på to ulike steder. Da får jeg samlet dem. Takk for svar! At du mister ledgern/trezoren din spiller ingen rolle. Det du aldri må miste er dine 12 eller 24 ord, din seed phrase. Når du velger self custody, om det er ved å bruke hardware eller software wallet, så tar du selv ansvaret for dine keys. Not your keys, not your bitcoin. Disse må du oppbevare på et trygt sted. Poenget med en ledger/trezor er bare at selve signeringen med private keyen din foregår offline, slik at ingen kan bruke keylogger eller liknende for å hacke deg når du signerer transaksjonen. Det er like sikkert å feks ha en billig dedikert offline laptop som du bruker med en software wallet som exodus. Seed phrasen din må du oppbevare OFFLINE i fysisk form uansett hvilken løsning du velger, med mindre du klarer huske disse ordene i riktig rekkefølge i hodet. Anonymkode: 3ed32...227 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #34 Del Skrevet 13. april 2023 Det ble investert 50k 4. april, så fikk jo være med på oppturen de siste dagene nå da Kan jo like gjerne krasje i mårra den dag, men artig læll TS Anonymkode: f4941...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #35 Del Skrevet 13. april 2023 On 4/3/2023 at 2:43 AM, AnonymBruker said: Bitcoin går garantert opp i 2024. De som vet, vet. Anonymkode: 3ed32...227 Fordi det er et pyramidespill og ren svindel. Anonymkode: 71d29...939 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #36 Del Skrevet 13. april 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det ble investert 50k 4. april, så fikk jo være med på oppturen de siste dagene nå da Kan jo like gjerne krasje i mårra den dag, men artig læll TS Anonymkode: f4941...e38 Bra start! Bare vær forberedt på at det går opp og ned. Ikke få panikk når det går ned. Som en over sa, HODL! Og viktig å flytte over til egen wallet, helst fysisk. Det ble godt forklart over. Anonymkode: cbe6f...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #37 Del Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fordi det er et pyramidespill og ren svindel. Anonymkode: 71d29...939 Og dette har du dokumentasjon på?? Anonymkode: 47abc...65b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #38 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 13.4.2023 den 19.30): Det ble investert 50k 4. april, så fikk jo være med på oppturen de siste dagene nå da Kan jo like gjerne krasje i mårra den dag, men artig læll TS Anonymkode: f4941...e38 Håper du holder ennå 😅 Anonymkode: 1bc10...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #39 Del Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Håper du holder ennå 😅 Anonymkode: 1bc10...dc3 Ja! Har vært et godt år for BTC. Blir spennende med halving om ikke så lenge! Anonymkode: cbe6f...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #40 Del Skrevet 11. januar 2024 Jeg har et par tusen i krypto, men spredt utover litt forskjellig... burde jeg egentlig bare sette det i Bitcoin og ikke noe annet? Anonymkode: cdb79...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå