Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte for 3 uker siden og har null kontakt med bekkenbunnsmusklene mine. Klarer ikke knipe og heller ikke stoppe strålen når jeg tisser. Er dette noe som vil gå seg til eller bør jeg få sjekket dette? Får liksom ikke gjort knipe øvelser heller når jeg ikke har noe kontakt der nede…. 

Hadde ikke en komplisert fødsel, presset i 19 minutter og fikk en grad 1 rift med et par pyntesting. Noen som har erfaring med dette fra tidligere og evt tips til hva jeg bør gjøre?

Anonymkode: c350a...989

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fødte for 3 uker siden og har null kontakt med bekkenbunnsmusklene mine. Klarer ikke knipe og heller ikke stoppe strålen når jeg tisser. Er dette noe som vil gå seg til eller bør jeg få sjekket dette? Får liksom ikke gjort knipe øvelser heller når jeg ikke har noe kontakt der nede…. 

Anonymkode: c350a...989

Kanskje ikke det du vil høre, men jeg sliter fortsatt - 7 år siden siste fødsel🙃

Anonymkode: 8d221...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Først, gi det litt mer tid. Når du så har «grodd sammen» så kan du teste ut feks denne. Jeg syns det er enklere å få kontakt med bekkenbunnen i starten om jeg har noe fysisk å «kjenne etter». 

Anonymkode: 3d3ec...f22

Skrevet

Jeg slet i 5 år før jeg endelig fikk den hjelpen som fungerte for meg. Hadde prøvd bekkenbunnsøvelser uten å føle kontakt mm(føltes helt meningsløst), prøvd flere piller uten effekt. Urologen hadde nevnt noe om Quintet sertifisert fysioterapaut men jeg følte ikke for sånn hjelp når jeg ikke kunne kjenne at jeg knep en gang. Men til slutt så måtte jeg jo ta kontakt med en slik fysioterapaut da ikke noe fungerte.

Det ble et veldig positivt møte med veldig gode resultater over 6 mnd 👏 Anbefaler alle å prøve dette om man har problemer🤗👍 Skaff deg en med offentlig tilskudd så blir det ikke så dyrt i lengden💓

Ser nettsiden er nede akkurat nå men den kommer nok opp igjen. Søk på quintet.no

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt prøvd fysio. Evt gått til legen, men mange av de tar ikke slike plager på alvor. 

Jeg har hatt kontakt med musklene fra første stund etter mine fødsler, og antar at det er det som er meningen. 

Anonymkode: 900e3...270

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS! Jeg hadde noe, men veldig lite, kontakt med bekkenbunnen etter fødsel. Lakk når jeg gikk ute og merket at jeg hadde omtrent null kraft til å gjøre knipeøvelsene som jeg hadde gjort før fødsel. Er gått 8 uker siden fødsel nå og det er blitt veeeldig mye bedre, uten at jeg helt husker når det ble stor bedring (fra uke 6 kanskje?). Så godt mulig ting blir bedre av seg selv om noen uker, selv om man selvsagt bør prøve å trene opp litt. Jeg ville gitt det litt tid før du kontakter spesialist.

Anonymkode: 4df0d...9f9

AnonymBruker
Skrevet

Det tok meg nøyaktig 7 måneder før jeg klarte å kutte strålen. 
Nå med andre fødsel tenkte jeg ikke på det etterpå.

Etter første fødsel kjente jeg ikke underlivet heller. Kløna og prøvde å knipe og det har sikkert noe for seg, selv om man ikke kjenner 

Anonymkode: 3089a...54f

AnonymBruker
Skrevet

Du skal på 6 ukers kontroll etter fødsel. De sjekker det da, hvis du ber om det. Med siste hadde jeg lite kontakt med bekkenbunnen. Fikk ny kontroll etter 3 mnd og da var det ordna seg selv. Det var visstnok helt normalt at det gikk 6-12 uker

Anonymkode: c5058...657

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...