Gå til innhold

Bekymret for sjefen min. Han sendte snap at han har møtt veggen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen er selvstendig næringsdrivende. Han skulle ut på byen på fredag sa han. Istedet møtte han veggen og ble lagt inn på psyk.

sendt hjem kvelden etter.

jeg spurte idag hvordan han har det? Jeg lever … var svaret. Jeg spurte om han hadde vært ute på byen på fredag? Nei var svaret. Siden ikke hørt noe mer. 

jeg er litt bekymret for min egen arb plass hvis dette er noe alvorlig eller noe han kommer seg lett fra. 

Hvilke erfaringer har andre med slike sykdommer?? 

Anonymkode: 4173a...6e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde søkt ny jobb ja. 😰

AnonymBruker
Skrevet

Forsto ikke helt om det er hans eller din egen situasjon du er bekymret for. 

Uansett er det sikkert fornuftig å finne en ny jobb - uten at vi lesere vet noe om mulighetene der. 

Anonymkode: d6255...fa4

• Liker 2
Skrevet

Send ham en blomst på døra, og ønsk ham god bedring. 
At sjefen er syk er like normalt som at andre er syke innimellom. Det var trolig alvorlig, siden han ble lagt inn.
Du ville ikke spurt her om din sjefs helse om dette hadde vært en blodpropp eller et beinbrudd?
Å bli syk psykisk er ikke mye annerledes, og det er bra at han har vært åpen.

Når dere kommer på jobb igjen så spør du om han har det bedre, og om det er noe spesielt dere skal ta hensyn til på jobben. Lag en kultur for åpenhet. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (1 time siden):

Send ham en blomst på døra, og ønsk ham god bedring. 
At sjefen er syk er like normalt som at andre er syke innimellom. Det var trolig alvorlig, siden han ble lagt inn.
Du ville ikke spurt her om din sjefs helse om dette hadde vært en blodpropp eller et beinbrudd?
Å bli syk psykisk er ikke mye annerledes, og det er bra at han har vært åpen.

Når dere kommer på jobb igjen så spør du om han har det bedre, og om det er noe spesielt dere skal ta hensyn til på jobben. Lag en kultur for åpenhet. 

ja er forsåvidt enig i det men jeg kan mye mindre om mental sykdommer enn beinbrudd osv... det var bare derfor. Men jeg får vel se utover uka hvordan det blir. Vi har egentlig ett veldig godt vennskap og så er  uaktuelt og bare gi opp og gi faan i han altså. Da må det i så være at han legger inn årene som selvstendig selv da. 

Skrevet

Alle kan gå på en smell og alle kan bli syke, selv sjefer. Ikke ta sorgene på forskudd, møt opp på jobb som vanlig. Om dere ansatte klarer å drive bedriften normalt uten han en liten stund, så får han jo en ting mindre og tenke på, og vil mest sannsynlig bli fortere frisk igjen. Send han en melding igjen i morgen og ønsk han god bedring videre :)

AnonymBruker
Skrevet

Møter han sikkert bakken snart også da vel ? 

Anonymkode: 70a26...2e0

Gjest Warrior
Skrevet

Kanskje du kan sende en melding å bare si «jeg er her hvis du vil snakke»

Sånne meldinger har vært gode å få når man er langt nede psykisk. I alle fall synes jeg det. Vise at folk bryr seg og er der. 

Alle kan bli syke og møte veggen, og kan komme som et lyn uten forvarsel. Da er det viktig å hvile seg og ha mennesker som bryr seg rundt seg. Vite at de er der. 

lillevill skrev (1 time siden):

Hadde søkt ny jobb ja. 😰

Det der er bare dårlig gjort så nei det anbefaler jeg ikke.
Søke ny jobb fordi sjefen har en tøff periode? Noe som ALLE kan få? Folk kan ikke rømme fra alle som har en dårlig periode og si opp jobbene sine av den grunn. Tenk hvis alle skulle gjort det.

AnonymBruker
Skrevet
Warrior skrev (11 timer siden):

Kanskje du kan sende en melding å bare si «jeg er her hvis du vil snakke»

Sånne meldinger har vært gode å få når man er langt nede psykisk. I alle fall synes jeg det. Vise at folk bryr seg og er der. 

Alle kan bli syke og møte veggen, og kan komme som et lyn uten forvarsel. Da er det viktig å hvile seg og ha mennesker som bryr seg rundt seg. Vite at de er der. 

Det der er bare dårlig gjort så nei det anbefaler jeg ikke.
Søke ny jobb fordi sjefen har en tøff periode? Noe som ALLE kan få? Folk kan ikke rømme fra alle som har en dårlig periode og si opp jobbene sine av den grunn. Tenk hvis alle skulle gjort det.

Ja det er uaktuelt og bare drite i han fordi han har motgang. Har opplevd akkurat det selv at alle forsvant når jeg selv hadde det tøft for en 4-5 års  tid siden. Det har gjort at jeg har vanskelig for å stole på folk igjen. Jeg er bare litt bekymret for han og selvsagt min egen arbeidsplass jeg er over 50 så å få seg nytt arbeid er ikke så enkelt lengre. Og jeg har stortrivdes med han. Vi er bare meg og han som jobber stort sett. Så nei jeg skal fortsette å jobbe som vanlig så får jeg håpe at det holder til han kommer seg igjen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...