AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Er over 3 mnd siden fødsel, og jeg har i snart 2 mnd mister helt ekstremt med hår. Tetter dusjen hver dag, ligger hår over alt. Blir snart gal.. er dette normalt? Og finnes det noe som hjelper? Hårprodukter/vitaminer? Anonymkode: 12dd3...393
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Helt vanlig. Under svangerskapet mister du svært lite hår, kroppen sparer på det meste. Men så når babyen er ute, så skal alt dette håret av. Og folk opplever viker, og får tynnere hår. Men ofte opplever mange det etter 3 måneder. Men det er helt vanlig. Mange kaller det ammehår. Men også mødre som ikke sommer babyene sine mister hår på samme måte. Hormoner Anonymkode: c2433...d7d 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Mistet halve manken mellom 5 og 8 mnd etter fødselen. Fikk til og med høye viker. Det gror ut igjen heldigvis Anonymkode: 0d1bf...d16
Hirka89 Skrevet 3. april 2023 #4 Skrevet 3. april 2023 Helt vanlig desverre. Mistet også sinnsykt mye hår første tiden etter fødsel. Det kommer av at hormonene under gravditeten gjør at man ikke mister hår som vanligvis faller ut. Når man ikke er gravid lenger og hormonene forsvinner, så vil alt det håret du skulle ha mistet (gradvis) de månedene du var gravid, falle av på en gang 😅 Så derfor virker det så ekstremt. Du får ikke gjort noe med det. Det stopper etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #5 Skrevet 3. april 2023 Jepp, vanlig. Trodde helt seriøst jeg skulle bli skalla. Anonymkode: 1086d...0c0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #6 Skrevet 3. april 2023 Hehehehe tror alle kan bekrefte dette som de allerede har gjort. Er nok noen måneder igjen du kommer til å miste alt hår 😅 Anonymkode: f317c...f54
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #7 Skrevet 3. april 2023 Dessverre helt vanlig og helt krise. Ser så jævli ut, og spesielt når det vokser ut. Anonymkode: fa9a4...a2a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #8 Skrevet 3. april 2023 Helt vanlig, og ikke mye du kan gjøre. Under graviditeten gjør hormonene at hår som skulle falt ut ikke gjør det likevel. Så ramler alt ut samtidig etter fødsel istedet. (Og vokser ut samtidig etterpå 😅). Jeg anbefaler å klippe seg sånn at man føler seg litt fresh, og ellers ta tiden til hjelp. Skader sikkert ikke å passe på vitaminer og sånt, men det gjør ingenting med hovedproblemet. Anonymkode: 5f2ab...1a3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #9 Skrevet 3. april 2023 Helt normalt, det vokser ut igjen forbered deg på å se ut som en kråke i en periode🤣 Anonymkode: e9da2...ad7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #10 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 20.38): Er over 3 mnd siden fødsel, og jeg har i snart 2 mnd mister helt ekstremt med hår. Tetter dusjen hver dag, ligger hår over alt. Blir snart gal.. er dette normalt? Og finnes det noe som hjelper? Hårprodukter/vitaminer? Anonymkode: 12dd3...393 Det er helt normalt. Skjedde med begge ungene mine. Kjenner flere som har opplevd det. Alle i familien min. Anonymkode: 8a573...319
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #11 Skrevet 5. april 2023 Fysøren jeg savner gravide-manken min🥺 Begynte røyte rundt 3 måneder etter fødsel og tror det holdt på i 3-4 måneder. Grusomt. Anonymkode: aed91...40c
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #12 Skrevet 5. april 2023 Jeg begynte å miste hår når barnet var 3,5 måned, det er nå en måned siden. Jeg hadde glemt hvor irriterende og skittent det ser ut med hårstrå over gulvene i alle rom, ettersom jeg jo ikke mista noe hår i graviditeten og det jo er ett år siden jeg ble gravid. Sender ut robotstøvsugeren hver dag for å ikke føle jeg bor i et skittent hus, og tørrmopper badet flere ganger i uka for å få opp hår. Lurer på hvordan jeg kommer til å se ut til slutt. Anonymkode: c77a8...9e3
Million Skrevet 5. april 2023 #13 Skrevet 5. april 2023 (endret) Jeg har fra naturens side ikke spesielt tykt hår, men under graviditeten felte jeg ikke et hårstrå omtrent og fikk så tykt og fint hår! Til og med frisøren min kommenterte hvor flott håret var blitt. Hormoner som gjør at kroppen sparer på alt hår under svangerskap og man ikke røyter som normalt. Det er bare sånn det er. Så det var dermed dessverre begrenset tid jeg fikk ha det tykke, fine håret. Etter fødselen datt håret av i bøtter og spann, og jeg var redd det aldri skulle stoppe, at jeg skulle bli skallet. Hårbørsten måtte renses hver eneste dag, for den var full av hår! Til slutt var jeg tilbake til utgangspunktet og hadde mitt vanlige tynne hår. Ja ja. Endret 5. april 2023 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå