AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Jeg har leid en ferieleilighet i et såkalt "sydenland" for 2 mnd. Jeg har aldri vært lengre borte enn 2 uker og lurer på om noen har noen tips om hva jeg bør tenke på å ta med bortsett fra klær, toalettsaker og ting som bankbrikke og slikt. Noen som har vært på lengre reiser og vil dele noen tips? Hva savnet du og skulle ønske du tok med og hva kunne du lagt igjen hjemme? Anonymkode: 43a08...5ee
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #2 Skrevet 3. april 2023 Pakke som om du skal være borte 1 uke og ikke 2 måneder. Regner med at du kan vaske klær på plass. Alt du trenger kan du også kjøpe, så hadde tatt med det som jeg ikke ønsker å kjøpe nytt. Sist jeg var borte hadde jeg med meg kun håndbagasje, og da var jeg borte i 3 måneder. Som regel før det, hadde jeg alltid med meg for mye ting. Jeg har alltid reist til forskjellige og ukjente steder så har alltid vært mye å oppdage så har ikke vært mye tid "hjemme". På min siste tur så savnet jeg medisiner (på resept) som jeg ikke fikk kjøpt der hvor jeg var. Hadde ønsket å bli lenger men måtte hjem på grunn av medisinene. Så ta med nok medisiner hvis du bruker. Ellers har jeg savnet å ha med flere badetøy- skift. Som tjukkas har det vært vanskelig å finne størrelser i de land jeg har vært i. Anonymkode: ec929...3ea
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #3 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Pakke som om du skal være borte 1 uke og ikke 2 måneder. Regner med at du kan vaske klær på plass. Alt du trenger kan du også kjøpe, så hadde tatt med det som jeg ikke ønsker å kjøpe nytt. Sist jeg var borte hadde jeg med meg kun håndbagasje, og da var jeg borte i 3 måneder. Som regel før det, hadde jeg alltid med meg for mye ting. Jeg har alltid reist til forskjellige og ukjente steder så har alltid vært mye å oppdage så har ikke vært mye tid "hjemme". På min siste tur så savnet jeg medisiner (på resept) som jeg ikke fikk kjøpt der hvor jeg var. Hadde ønsket å bli lenger men måtte hjem på grunn av medisinene. Så ta med nok medisiner hvis du bruker. Ellers har jeg savnet å ha med flere badetøy- skift. Som tjukkas har det vært vanskelig å finne størrelser i de land jeg har vært i. Anonymkode: ec929...3ea Takk for tips 😊 Dette skal jeg ta med meg, jeg pakker alltid også for mye, er sikkert riktig som du sier at det trengs ikke mye mer klær. Anonymkode: 43a08...5ee
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #4 Skrevet 5. april 2023 Hvis du har tilgang til vaskemaskin der du skal være så holder det med å pakke yndlingsplaggene dine, undertøy for 3-4 dager (regner med at du da vasker klær par ganger i uken), 2 strandhåndklær, solkrem (ofte dårlig og dyr i utlandet), ekstra kredittkort, helfokort, evt medisiner. Vi skal være borte i nesten 4 uker i sommer i et land ved Middelhavet. vi er 5 stk og jeg satser på å pakke alt i 2 kofferter. Kommer til å vaske og tenåringer bruker uansett de samme 3 t-skjortene uansett Anonymkode: aa60e...075
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå