Gå til innhold

Dere som har hatt innvendige hemoroider

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er usikker på om det kan være hemoroider, men kanskje det er det? Det føles så vondt når jeg skal på do og presse. Som om det sitter en stein og blokkerer litt....Har gallestein, det skal sies, men disse kan vel ikke sette seg fast i endetarmen på vei ut? Ikke vet jeg . 

Er ikke redd for kreft, så ikke sett slike griller i hodet på meg, vær så snill. Har tatt masse blodprøver og er med i et forskningsstudie ift kreft og er sjekket ut for det. 

Men jeg tør nesten ikke gå til lege for å sjekke rompehullet liksom, det syns jeg er flaut. Kan det være innvendige hemoroider? Har hatt en del forstoppelse grunnet medisiner. Men kan det kjennes som om noe blokkerer? Hva er beste behandling fra apotek???

Anonymkode: 00da6...b17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan fort være hemoroider. Gjør gørrvondt. Kjøp stikkpiller og salve fra apotek, Scheriproct. Ta på deg hanske (etterhvert trenger du bare klippe av fingrene og bruke én hanskefinger av gangen) og da vil du kanskje kjenne noe langs veggen av endetarmen.

Du bør også sitte med rumpa i grønnsåpebad (medisinsk, fra apotek) etter hver gang du har gjort nr 2. Dusj deg ren,  sitt i 10-15 min, og dusj grønnsåpen vekk med vann. 

Litt styrete, men det hjelper.

Anonymkode: d1399...b02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til legen med utvendige hemorroider, han tok en titt og anbefalte stikkpiller. Disse er reseptfrie.image.jpeg.8fb7445e87f3178edb38508bbb942c7f.jpegtipper de fungerer på innvendige hemorroider også.

Anonymkode: a0786...d27

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar og unnskyld detaljer her, men når jeg ser i speilet under der, så ser jeg at vis jeg trykker litt, er det akkurat som noen lyserosa litt store "byller"/blemmer kommer ut og er liksom "rundt" rompehull. Ja det gjør vondt, svir/klør litt. Jeg har hatt det sånn i månedsvis nå. Hvor lenge tok det før slike stikkpiller hjalp hos dere? Takker så mye for råd!!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for svar og unnskyld detaljer her, men når jeg ser i speilet under der, så ser jeg at vis jeg trykker litt, er det akkurat som noen lyserosa litt store "byller"/blemmer kommer ut og er liksom "rundt" rompehull. Ja det gjør vondt, svir/klør litt. Jeg har hatt det sånn i månedsvis nå. Hvor lenge tok det før slike stikkpiller hjalp hos dere? Takker så mye for råd!!!

Typisk hemoroider. Har man først fått det, så kommer det også lettere tilbake en annen gang.

Kjøp både krem og stikkpiller. Det tar gjerne et par dager før du kjenner bedring og en uke eller to før det er borte. Sitt så kort tid på do som mulig. Gå heller flere ganger. Ikke press!

Anonymkode: 92ee7...117

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente bedring dagen etterpå, og det tok mindre enn en uke å få det fullstendig vekk.

Anonymkode: a0786...d27

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...