Gå til innhold

ASMR - andre som får tingling i kroppen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg hører på dette - spesielt når noen klorer/scratches på treflater - så får jeg en helt utrolig tingling i ørene og nedover mot hjertet, det er helt snodig deilig.

Det og tapping, klemming på ulike ting og hvisking gir litt den samme tinglingen, men altså at en treflate blir klort på gjør meg helt ør.

Noen andre som her som opplever ASMR og har noen gode videoer å poste om det? :)

Anonymkode: b8918...31e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker helst de som driver med "softspoken" rollespill, som Latte ASMR , Gentle whispering ASMR og Moonlight Cottage ASMR
Pleier å høre på når jeg legger meg om kvelden, så beroligende .

Anonymkode: 6fac3...9d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare grøsser og får "creeps". Opplever det svært ubehagelig og ekkelt, og skjønner ikke hvordan noen får positivt utbytte av ASMR. 

Men, hver sin smak, selvfølgelig :) 

Anonymkode: 8377f...71b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, bare grøsser og får "creeps". Opplever det svært ubehagelig og ekkelt, og skjønner ikke hvordan noen får positivt utbytte av ASMR. 

Men, hver sin smak, selvfølgelig :) 

Anonymkode: 8377f...71b

Joda, jeg skjønner hvor du kommer fra for jeg har mysfoni, så jeg har sett et par ASMR videoer hvor folk spiser, og DA opplever jeg det som ekkelt og får "creeps". 
Men altså ikke kloring og tapping da ;)

Vanskelig å forklare for andre denne tinglingen, for jeg har ingen god forklaring på det.

Anonymkode: b8918...31e

Skrevet

Ser på asmrvideoer av andre grunner, pur fascinasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Ser/hører på ASMR hver kveld før jeg skal sove og har gjort det mer eller mindre daglig siden 2016 🙂

Anonymkode: 5031f...157

Skrevet

Har vel brukt ASMR videoer på youtube i mange mange år, lenge før det ble populært.

Hjelper meg veldig til å slappe av, har de ofte på i bakgrunnen på kvelden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er beroligende og fascinerende, men får aldri tingling. Litt irriterende, egentlig. 

Anonymkode: f664b...b40

AnonymBruker
Skrevet

Elsker ASMR og er dessverre helt avhengig av tingles 😅 Så avhengig at det holder meg våken til tider. Har ofte tingle immunity pga. høyt ASMR-forbruk, så jeg kan ligge oppe helt til jeg finner noe som gir meg tingles, eller til jeg gir opp. Har sett på det siden 2013.

Ser på denne av Marno ASMR nå, og liker den veldig godt: 

Er også avhengig av Fast Tingles sin ASMR, spesielt de videoene hun har som heter noe med peace and chaos. De er helt syke.

Anonymkode: 1b025...ce3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det ingen som har googlet ASMR vitamin deficiency? Det var en interessant øvelse.

Anonymkode: 4732c...d3d

Hva står det?

Anonymkode: 71986...9e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva står det?

Anonymkode: 71986...9e6

Da tror jeg du må google selv. Det der er haram på KG. 

Anonymkode: 4732c...d3d

Skrevet

Jeg synes det er digg å høre på, ja :) Ikke alt, men noe. Den videoen du postet ga meg ikke noe særlig. Liker mest soft spoken rollespill hvor ASMR-artisten er konsentrert og pusler med et eller annet. Det er søvndyssende, avslappende og kan gi noen gode grøss. Har opplevd det IRL også. Enkelte personer har en beroligende effekt i visse situasjoner. Gjerne hvis noe skal forklares med lavmælt røst.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg digger ASMR, får kribling i hodet hvis det er 'riktige' lyder. Er spesielt glad i lyden av spray, saks, skriving, tapping med fingertuppene på ting og 'finger fluttering' 😆 Anbefaler også Gibi ASMR!

Endret av Evig_student
AnonymBruker
Skrevet

Burde vært laget en egen tråd der man poster sine highlights. Oppgi nøyaktig tidspunkt i YT-videoen og fortell hva det er som gir tingles. 

Anonymkode: 6f349...e15

• Liker 1
Skrevet
ElectricScum skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det er digg å høre på, ja :) Ikke alt, men noe. Den videoen du postet ga meg ikke noe særlig. Liker mest soft spoken rollespill hvor ASMR-artisten er konsentrert og pusler med et eller annet. Det er søvndyssende, avslappende og kan gi noen gode grøss. Har opplevd det IRL også. Enkelte personer har en beroligende effekt i visse situasjoner. Gjerne hvis noe skal forklares med lavmælt røst.

Husker jeg opplevde det som barn hvis jeg fikk hjelp av læreren i timene på skolen, skjønte ikke hva det var på den tiden!

Skrevet
Evig_student skrev (5 minutter siden):

Husker jeg opplevde det som barn hvis jeg fikk hjelp av læreren i timene på skolen, skjønte ikke hva det var på den tiden!

Akkurat det samme her! Jeg vurderte å ta det som et eksempel men droppa det. Vi hadde en lærerassistent som hjalp til i blant og de gangene hun skulle forklare noe og pekte forsiktig rundt på papiret med pennen eller blyanten, mens hun forklarte ting veldig lavt og konsentrert,  så ble jeg helt salig og lodden i hodet (og nei, dette er ikke noe seksuelt for de som måtte tro det). Har også hatt en kollega med samme evne. Så har jeg opplevde en kelner som dekket bordet så forsiktig med tallerkener og stoffservietter, mens han småpratet med lav, myk stemme til min venninne og meg. Vi holdt på å duppe av begge to 😆

• Liker 1
Skrevet
ElectricScum skrev (24 minutter siden):

Akkurat det samme her! Jeg vurderte å ta det som et eksempel men droppa det. Vi hadde en lærerassistent som hjalp til i blant og de gangene hun skulle forklare noe og pekte forsiktig rundt på papiret med pennen eller blyanten, mens hun forklarte ting veldig lavt og konsentrert,  så ble jeg helt salig og lodden i hodet (og nei, dette er ikke noe seksuelt for de som måtte tro det). Har også hatt en kollega med samme evne. Så har jeg opplevde en kelner som dekket bordet så forsiktig med tallerkener og stoffservietter, mens han småpratet med lav, myk stemme til min venninne og meg. Vi holdt på å duppe av begge to 😆

Så morsomt at vi er flere! 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker ASMR! Sjelden jeg opplever tingling lenger, men det er veldig beroligende. 

Jeg er veldig glad i rolig, klikkete hvisking (Gentle Whispering, WhispersRed bla).  Generelt klikkete lyder egentlig, men akkurat nå er det hvisking som gjelder 😄

Takler derimot ikke blåsing, pustete hvisking eller fikling med pels-mikrofon. Det har motsatt effekt, da blir jeg bare sliten. Får nesten vondt i ørene, ubehagelig er det ihvertfall. 

Anonymkode: c9200...aa1

AnonymBruker
Skrevet

Flere ting kan gi meg braingasme. 

Disse videoene av indiske frisører/barbererer feks. 

Andre eksempler kan være når elevene mine har foredrag for klassen eller muntlig eksamen. Enkelte har en stemme som gjør hodet mitt ullent. 

Anonymkode: 6da83...37a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...