AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Er det seriøst vanlig å aldri ha fri fra baby? Altså «aldri». Mitt barn på 7 mnd sover 2-3 dupper i løpet av dagen som oftest bare 20-30 min. Noen ganger opptil 1,5 time, men da må jeg trille og være i bevegelse hele tiden. Han er vanskelig å legge. Holder på med legging fra rundt 18 til 20 hver kveld. Barnet våkner igjen 04-05 (etter et utall nattamminger) så jeg må jo legge meg kl 21 selv. Har kanskje 1 time på kvelden hvor jeg kan puste ut litt. Jeg elsker barnet mitt, men jeg får jo aldri gjort noe jeg liker å gjøre. Altså, bare å få sette seg med og se en hel nyhetssending i fred hadde vært nydelig! Har alle det sånn? Når blir det bedre? Anonymkode: 30b4a...090
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Tror det er vanlig ja. Derfor jeg ikke vil ha barn Anonymkode: e4fa7...ef4 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Mitt også er sånn, tror ikke det er vanlig. Anonymkode: d7a80...d3f
13en Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Først og fremst, god klem til deg💖 Å ja, det vil bli bedre. Hold ut💖 Du er flink! 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 91b8e...4ce
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Jeg sier "nja", fordi en nyhetssending på tv er vel ikke helt uvanlig å få sett. Eller en episode av en serie, eller en film- men det kommer virkelig an på. Jeg er "aldri" uten barnet mitt, dvs jeg har aldri sovet en hel natt siden han ble født uten ham eller uten å være inne hos ham for å gi smokk, mate eller bare trøste hvis han våkner og gråter. Men, nå er han straks 2 og det er mer eller mindre rutiner i boks! Når han var 7 mnd var det mer slik som du beskriver, men pausene ble/blir lenger! Du kjenner nok ekstra på det hvis barnet er urolig eller ikke liker å sove alene f.eks. Men det blir bedre! Anbefaler veldig å holde deg til rutiner som du merker fungerer for å roe barnet når det begynner å bli eldre/modent for det:) Det er noen ting som det ikke er verdt å klovne med har jeg erfart hvertfall. Håper det blir mer tid til egenpleie for deg ❤️ Anonymkode: a435f...276
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 Da får de endre den til «Skal det være sånn da? Ang. baby og trøblete søvn». På forhånd takk til mod Er så lei av at tråder blir stengt bare pga feil overskrift. Kunne ikke bare moddene satt noe de syns passer da. mvh ts Anonymkode: 30b4a...090
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er det seriøst vanlig å aldri ha fri fra baby? Altså «aldri». Mitt barn på 7 mnd sover 2-3 dupper i løpet av dagen som oftest bare 20-30 min. Noen ganger opptil 1,5 time, men da må jeg trille og være i bevegelse hele tiden. Han er vanskelig å legge. Holder på med legging fra rundt 18 til 20 hver kveld. Barnet våkner igjen 04-05 (etter et utall nattamminger) så jeg må jo legge meg kl 21 selv. Har kanskje 1 time på kvelden hvor jeg kan puste ut litt. Jeg elsker barnet mitt, men jeg får jo aldri gjort noe jeg liker å gjøre. Altså, bare å få sette seg med og se en hel nyhetssending i fred hadde vært nydelig! Har alle det sånn? Når blir det bedre? Anonymkode: 30b4a...090 Liker barnet ligge på gulvet, se mot deg mens du holder på en leke, og du kan ha på noe i bakgrunnen? Eller babygym? Anonymkode: af696...8e3
Andro Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 (endret) Å ha en liten baby er en heldøgnsoppgave, men det er veldig ulikt hvor mye de sover, hviler og trives med å ligge alene. Man bør være to eller flere, som tar sine tørner med å gi kroppskontakt. Synes det ble lettere fra ca tre mnd. Da kunne jeg gå med barna på kroppen. Endret 2. april 2023 av Andro 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 13en skrev (4 minutter siden): Først og fremst, god klem til deg💖 Å ja, det vil bli bedre. Hold ut💖 Du er flink! ❤️ AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sier "nja", fordi en nyhetssending på tv er vel ikke helt uvanlig å få sett. Eller en episode av en serie, eller en film- men det kommer virkelig an på. Jeg er "aldri" uten barnet mitt, dvs jeg har aldri sovet en hel natt siden han ble født uten ham eller uten å være inne hos ham for å gi smokk, mate eller bare trøste hvis han våkner og gråter. Men, nå er han straks 2 og det er mer eller mindre rutiner i boks! Når han var 7 mnd var det mer slik som du beskriver, men pausene ble/blir lenger! Du kjenner nok ekstra på det hvis barnet er urolig eller ikke liker å sove alene f.eks. Men det blir bedre! Anbefaler veldig å holde deg til rutiner som du merker fungerer for å roe barnet når det begynner å bli eldre/modent for det:) Det er noen ting som det ikke er verdt å klovne med har jeg erfart hvertfall. Håper det blir mer tid til egenpleie for deg ❤️ Anonymkode: a435f...276 Godt å høre at vi ikke er helt uvanlige her i huset og at det blir bedre! Føler meg ond som sitter å lengter etter en time eller to for meg selv. Det kommer vel Anonymkode: 30b4a...090
13en Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 Nei kjære deg! Du skal ikke ha dårlig samvittighet eller føle deg ond for å ønske deg litt mer tid for deg selv💖 Barn er krevende🥵 Å du, husk at det ikke er noe nederlag å be om hjelp💖 Fra familie eller andre til å avlaste deg litt. Om så bare for at du skal få ligge på sofaen en time med en varm kopp kaffe å se en episode med favoritt programmet! Alle trenger vi å hente oss inn i blant og tro meg, vi alle har hatt lyst å sette barnet på trappen et par ganger😂
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 Hos oss så var det lite "fritid" fra ca. 4 måneders alder til 1,5 år. Med det så mener jeg at vi fikk sjeldent noe særlig kvalitetstid sammen på kvelden og vi måtte gjerne se en film i både 2 eller 3 deler. Sønnen vår har alltid sovet mindre enn snittet og våknet mye. Delte som regel på kveldene/nettene og morgenen. Han våknet gjerne før 05. Så en av oss ble gjerne sittende på rommet utover kvelden de gangene han våknet og hvis den andre skulle ta morgen så gikk gjerne jeg eller mannen og la oss ekstra tidlig for å være noenlunde uthvilt. Når begge begynte i jobb så var lyset slukket før 21 😅 Sånn er det av og til enda. Nå er han 2, 5 og har de siste 6 månedene sovet mer natten gjennom men våkner enda 05. Hvis jeg vet jeg må opp da så velger jeg å legge meg kl. 21. Kjempekjedelig, men vet at jeg får kveldene tilbake senere. Anonymkode: 336e0...f51
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 For meg er/var det vanlig iallfall. Var litt sjokk for meg for å være ærlig. Fikk litt "fri" når jeg startet på jobb da baby var 7,5 mnd. Men da fikk jeg enda mindre fritid til å gjøre egne ting for da var det jobb-baby-jobb-baby.. når jeg var i perm var det lettere å gi baby litt til far på ettermiddagen. Jeg har inntrykk av at det ikke er helt vanlig hos de jeg kjenner med baby og det er pga deres babyer sover mer og bedre og/eller fordi far er mye mer involvert og faktisk tar sin del av arbeidet og avlaster på en måte som gir moren faktisk fri.. Ikke sånn litt her og der men i noen timer der han tar alt ansvar, selv med liten baby. Sånn var det ikke helt hos oss dessverre. Vår var også veldig krevende på søvn og legging, er det fremdeles nå (14 mnd). Min har heldigvis sovet i ro (men helst oppå meg) så har benyttet alle dupper til å lese bok, scrolle eller se TV. Anonymkode: 958fd...13a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 Min er litt yngre enn din. Han sover også bare dupper på rundt 30 minutt, etter å ha sovnet på meg og sovet de første 10 minuttene på meg. Dvs 20 minutt uten han på meg. Han sover en lengre hvil hver dag, den kan være på alt fra 1 til 3 timer, men krever enten at vi går tur eller at han sover oppå meg. Ingen av delene gir meg «fri» i så måte. Han sover ganske greit på natta mellom kl 20 og 07 med et par amminger, men jeg legger meg ofte rundt kl 22 så jeg får ikke så mye «fri». Min liker heldigvis babygym, og kan sitte i vippestol og Tripp trapp stol i korte strekk, så han er ikke oppå meg hele tida mens han er våken, men jeg er jo sammen med han hele tida. Anonymkode: 859fc...1a5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 100% vanlig ja! Å ha baby er en 24/7 jobb og de små trenger mye nærhet og trygghet. Selv har jeg en 12-åring nå, så det begynner å bli en del år siden 😁 Jeg husker at jeg tenkte "Tenk at det er 10 ÅR til han blir 10 år... og da er jeg 10 år eldre..." Men guri så fort tida har gått 😁 Anonymkode: 5f2c1...f7b
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 Vanlig ja. Min baby sover også de fleste dupper på meg (eller i vogn), så får ikke fri da heller. Og vi samsover, så legger meg samtidig (må det uansett siden hun våkner ca hver 2. time om natta). Hun er 6 mnd. Jeg får heldigvis gjort andre ting som å gå på trening, eller møte en venninne på cafe alene, de dagene mannen har fri og avlaster. Det er den "frien" jeg har. Anonymkode: 5afde...46f
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #17 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vanlig ja. Min baby sover også de fleste dupper på meg (eller i vogn), så får ikke fri da heller. Og vi samsover, så legger meg samtidig (må det uansett siden hun våkner ca hver 2. time om natta). Hun er 6 mnd. Jeg får heldigvis gjort andre ting som å gå på trening, eller møte en venninne på cafe alene, de dagene mannen har fri og avlaster. Det er den "frien" jeg har. Anonymkode: 5afde...46f Det hjelper jo når mannen avlaster. Her må jeg krangle så busta fyker for å få 30 min til å dusje alene. Holder på å bli sprø! Anonymkode: 30b4a...090
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #18 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Da får de endre den til «Skal det være sånn da? Ang. baby og trøblete søvn». På forhånd takk til mod Er så lei av at tråder blir stengt bare pga feil overskrift. Kunne ikke bare moddene satt noe de syns passer da. mvh ts Anonymkode: 30b4a...090 Jaha du er lei av det ja, du får bare lage en overskrift som faktisk følger regelverket da? 🤪 Så vanskelig er det faktisk ikke. Anonymkode: e3b4b...151
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #19 Skrevet 3. april 2023 Det er vanlig, men det blir bedre etterhvert😊 Anonymkode: 8ba4a...14d
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #20 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Det hjelper jo når mannen avlaster. Her må jeg krangle så busta fyker for å få 30 min til å dusje alene. Holder på å bli sprø! Anonymkode: 30b4a...090 Det skjønne jeg godt ❤️ Jeg er takknemlig for å ha en mann som skjønner at dette er en tomannsjobb, men det skulle jo også bare mangle, egentlig. Anonymkode: 5afde...46f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå