Gå til innhold

Kjøtt har begynt å smake veldig rart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har kjøtt begynt å smake veldig rart! Det eneste jeg klarer å spise av kjøtt er vanlige Gilde grillpølser. Det andre smaker sånn skikkelig ekkelt liksom. Har merket det gradvis i løpet av de siste månedene, men nå er det ille. Fikk servert lapskaus med kjøttbiter oppi, og synes det smakte helt forferdelig. Ingen andre reagerte.
Noen som har opplevd noe liknende eller er jeg bare rar?

Anonymkode: b6d88...abe

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I det siste har kjøtt begynt å smake veldig rart! Det eneste jeg klarer å spise av kjøtt er vanlige Gilde grillpølser. Det andre smaker sånn skikkelig ekkelt liksom. Har merket det gradvis i løpet av de siste månedene, men nå er det ille. Fikk servert lapskaus med kjøttbiter oppi, og synes det smakte helt forferdelig. Ingen andre reagerte.

Har du nylig hatt covid? Jeg fikk forvrengt lukt/smak etter covid og da smakte spesielt kjøtt veldig ekkelt. Paprika og enkelte andre ting var også vemmelig.

Anonymkode: 425d9...4af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du nylig hatt covid? Jeg fikk forvrengt lukt/smak etter covid og da smakte spesielt kjøtt veldig ekkelt. Paprika og enkelte andre ting var også vemmelig.

Anonymkode: 425d9...4af

Ikke som jeg vet, kanskje. Har hørt at flere sliter med det etter korona så kan være en mulig årsak. Hvor lenge varte det i etterkant? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har hatt det sånn i årevis. Akkurat som en bryter ble skrudd på, jeg klarer ikke kjøttdeig i noen form. Klarer pølser og biff osv, men kjøttdeig får jeg lyst til å brekke meg av. Det var ingen foranledning, jeg bare orket det ikke plutselig.

Anonymkode: a69ee...74a

AnonymBruker
Skrevet

En naturlig utvikling som prøver å fortelle deg at du bør bli veggis? Var sånn det begynte hos meg. Syntes synd på dyra men klarte ikke slutte med kjøtt, så etter noen år begynte kroppen å mislike kjøtt skikkelig 

Anonymkode: 08832...251

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En naturlig utvikling som prøver å fortelle deg at du bør bli veggis? Var sånn det begynte hos meg. Syntes synd på dyra men klarte ikke slutte med kjøtt, så etter noen år begynte kroppen å mislike kjøtt skikkelig 

Anonymkode: 08832...251

At det er psykisk på en måte? Smaker skikkelig rart, og klarer det ikke lenger 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har hatt det sånn i årevis. Akkurat som en bryter ble skrudd på, jeg klarer ikke kjøttdeig i noen form. Klarer pølser og biff osv, men kjøttdeig får jeg lyst til å brekke meg av. Det var ingen foranledning, jeg bare orket det ikke plutselig.

Anonymkode: a69ee...74a

Ja, skjønner hva du mener. Har ikke kjøttdeig i taco lenger engang

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merket mye av det samme. Er egentlig veldig glad i biff men det er ikke det samme lenger. Kjøttdeig går fortsatt bra her. 

Anonymkode: c852a...9ad

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer kun gilde sin kjøttdeig nå. Og generelt smaker mange kjøttprodukter fjøs.

Anonymkode: 4948d...36a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...