AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Jeg har 2 barn på 4 og 7 år, er selv 39. Føler meg så trøtt, treig.. ja, gammel. Ser med misunnelse på de 10 år yngre mammaene i bhg og skole, og føler meg avdanka. Masse grått hår og kvapsete hud. Altså, hvordan bli vitalisert igjen? Er det hele tatt mulig å finne gnisten når en er 40/50 år? Anonymkode: 2e58b...f3d 2 11
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Har du mann? Hvis du har det er du heldig, da har du fortsatt et sexliv. Det er nesten alfa/ omega. Anonymkode: ff245...1ec 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Det er vanlig å ikke ha så mye gnist med såpass unge barn. Hvis du føler deg gammel i forhold til de andre mødrene, kom hit til Oslo vest! Jeg fikk barn da jeg var 34 og 36, mange av mødrene i klassene er 8 -10 år eldre enn meg. Anonymkode: 72ffd...3df 24 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det hele tatt mulig å finne gnisten når en er 40/50 år? Anonymkode: 2e58b...f3d Nei, så det er like så greit å kaste inn håndkle. Be far ta over omsorg og samvær med barna, grav deg en hule langt fra sivilisasjonen. I hula di trenger du ikke lenger bære på denne enorme følelsen av å være trøtt, treig, avdanke med kvapsete hud. Ønsker deg lykke til. Anonymkode: e174d...b43 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Kjenner du 29-åringer som har barn på 7! Da må de jo ha gått barn da de var 22. Det er nokså usedvanlig, og ikke noe å misunne, spør du meg. Anonymkode: 3d562...763 17 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har 2 barn på 4 og 7 år, er selv 39. Føler meg så trøtt, treig.. ja, gammel. Ser med misunnelse på de 10 år yngre mammaene i bhg og skole, og føler meg avdanka. Masse grått hår og kvapsete hud. Altså, hvordan bli vitalisert igjen? Er det hele tatt mulig å finne gnisten når en er 40/50 år? Anonymkode: 2e58b...f3d Jeg var yngre enn deg og følte meg også helt krise fram til ungen bikket 5-6. Føler meg yngre nå som jeg er 40 enn da jeg hadde små barn 😄 Anonymkode: 6d447...fad 7 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har 2 barn på 4 og 7 år, er selv 39. Føler meg så trøtt, treig.. ja, gammel. Ser med misunnelse på de 10 år yngre mammaene i bhg og skole, og føler meg avdanka. Masse grått hår og kvapsete hud. Altså, hvordan bli vitalisert igjen? Er det hele tatt mulig å finne gnisten når en er 40/50 år? Anonymkode: 2e58b...f3d Føler med deg ❤️ Mitt tips til deg er følgende : Bestill time hos legen og be om om blodprøver for å se om du er lav på vitaminer og mineraler. Se på kostholdet ditt, får du i deg nok rent kjøtt og grønnsaker ? Bruk kun Tine smør og olivenolje til matlaging . Det var nok ikke dette du ville høre, men det er en begynnelse. Når kroppen ikke har nok og/eller riktig næring, så blir man bare mer og mer trøtt og energiløs. Snakker av egen erfaring, og venners. Hilsen kvinne 50 år. Anonymkode: 249f8...346 3 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 Hvorfor fikk du barn sent da? Anonymkode: a028f...c51 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor fikk du barn sent da? Anonymkode: a028f...c51 Sent? Hvis den eldste er 7 må hun ha vært ca 32 når barnet ble født. Er ikke det vanlig alder å få barn da? Anonymkode: 60a51...e89 27 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sent? Hvis den eldste er 7 må hun ha vært ca 32 når barnet ble født. Er ikke det vanlig alder å få barn da? Anonymkode: 60a51...e89 Hvis hun klager over å være gammel nå er det naturlig å tenke at hun burde fått barn tidligere. Anonymkode: 65370...36a 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis hun klager over å være gammel nå er det naturlig å tenke at hun burde fått barn tidligere. Anonymkode: 65370...36a Nettopp. Anonymkode: a028f...c51
tussi84 Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 Jeg er 39 og har et barn på 2. Har ikke grå hår, og det har heller ikke venninnene mine på samme alder. Energimessige er vi jo ikke som 20 år lenger men vi har grei nok energi til å følge opp barn. For meg personlig har det å koble av helt inne i mellom hvert viktig. Bare en time eller to på ettermiddagen inne i mellom hvor jeg feks kan sove eller slappe av på soverommet mens mannen tar seg av barn og hjem. I tillegg lader vi batteriene ved at barnet er på besøk hos besteforeldre av og til, og de vil gjerne ha besøk. Skal heller ikke se bort i fra at det å trene 2 - 3 ganger per uke hjelper på energien. 5 1
Andro Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 Jeg følte meg ung da jeg begynte å få barn midt i trettiåra, og det gikk aldeles strålende. Et tiår tidligere kjente jeg meg nok mer sliten, med tyngre jobb, masse omsorgsoppgaver for eldre folk, husbygging og stress. Syns du skal slutte å fokusere på kvaps og grå hår, og innse hva du faktisk får til. Det er det som teller. Det er normalt å være sliten når man har toåring, enten man 22 eller 52. Det er en krevende fase. De du ser viser ikke fram sin egen slitenhet, må du skjønne. Du ser dine egne komplekser, og ikke den slitne ungdommen. Man står seg lengre når man er aktiv og engasjert, og når det lir på et par år så har du mer tid og overskudd. Følte at jeg fikk en skikkelig boost for 5-6 år siden, fordi jeg mestret mye, var med på mye og kjente at kroppen virket bedre enn på lenge. Gamle skader var reparert og jeg kunne løpe igjen. Stor stas. K53 11 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 Jeg fikk faktisk barn da jeg var 22, og følte meg veldig ung på foreldremøtene. Jeg følte de andre mødrene så på meg som en ung...noe. Anyway. Jeg var bare tre år yngre enn deg med den siste, og nå er jeg snart 50 med store unger. Du er helt normal i alder i forhold til barn....og vi blir alle eldre. Noen år føler vi oss mer sliten enn andre. Selv de unge gjør det. Du sitter der i cubusjakken din fordi du fikk barn tidlig og ikke har fått økonomien helt på topp, og ser hun i 30'- årene med flott veske og med alt på stell og føler deg ung. Så når du sitter der selv og er 40 så ser du på de unge og tenker andre ting... Det går seg veldig til 😊 Anonymkode: 65f21...917 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg har 2 barn på 4 og 7 år, er selv 39. Føler meg så trøtt, treig.. ja, gammel. Ser med misunnelse på de 10 år yngre mammaene i bhg og skole, og føler meg avdanka. Masse grått hår og kvapsete hud. Altså, hvordan bli vitalisert igjen? Er det hele tatt mulig å finne gnisten når en er 40/50 år? Anonymkode: 2e58b...f3d Nok søvn og sunn mat gjør underverker. Hilsen småbarnsmor på 42 som ikke føler seg gammel Anonymkode: d036d...d37 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 Kjenner meg igjen... Er 36 og har 2 barn under 4 år. Merker at det tar på og ser at jeg har begynt å få rynker og ser sliten ut. Men husker godt en venninne som så veldig sliten og rynkete ut når barna hennes var små, og noen år senere ser hun fresh ut igjen. Håper det samme skjer med meg. For å føle meg bedre nå passer jeg på å sove ekstra når jeg kan, og bruker litt mer tid på badet på morgenen. Det hjelper. Anonymkode: eee06...8dd 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #17 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg har 2 barn på 4 og 7 år, er selv 39. Føler meg så trøtt, treig.. ja, gammel. Ser med misunnelse på de 10 år yngre mammaene i bhg og skole, og føler meg avdanka. Masse grått hår og kvapsete hud. Altså, hvordan bli vitalisert igjen? Er det hele tatt mulig å finne gnisten når en er 40/50 år? Anonymkode: 2e58b...f3d Flytt til Oslo vest! Her er alle mammaene på din alder 😀 (og de er verken slitne eller forfalne) Anonymkode: 8fd3f...c70 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #18 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Kjenner du 29-åringer som har barn på 7! Da må de jo ha gått barn da de var 22. Det er nokså usedvanlig, og ikke noe å misunne, spør du meg. Anonymkode: 3d562...763 Eeh ja. Da jeg var 22 så var jeg 2 barnsmor, da jeg var 27 var jeg mor til 5. Selvfølgelig ferdig utdannet med en vanskelig grad i tillegg. Jeg misunner ikke de av mine venninner som nå er småbarnsforeldre mens jeg har barnebarn på samme alder som deres barn. K45 Anonymkode: c1436...294 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #19 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eeh ja. Da jeg var 22 så var jeg 2 barnsmor, da jeg var 27 var jeg mor til 5. Selvfølgelig ferdig utdannet med en vanskelig grad i tillegg. Jeg misunner ikke de av mine venninner som nå er småbarnsforeldre mens jeg har barnebarn på samme alder som deres barn. K45 Anonymkode: c1436...294 Sorry, men dette regnestykket går ikke opp. Anonymkode: 8fd3f...c70 15
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #20 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har 2 barn på 4 og 7 år, er selv 39. Føler meg så trøtt, treig.. ja, gammel. Ser med misunnelse på de 10 år yngre mammaene i bhg og skole, og føler meg avdanka. Masse grått hår og kvapsete hud. Altså, hvordan bli vitalisert igjen? Er det hele tatt mulig å finne gnisten når en er 40/50 år? Anonymkode: 2e58b...f3d Nei Anonymkode: a971b...f1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå