Gå til innhold

Hva betalte du for nytt kjøkken? (10-12kvm)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal pusse på et lite kjøkken. Ny innredning, hvitevarer, benk, backsplash, vask, blandebatteri. Hva betalte dere? Vi tenker pris ala IKEA, men skulle gjerne visst ca hvor mye vi bør forvente at det koster.

Anonymkode: 89d6a...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Prisene har endret seg veldig mye i det siste og det er sinnsykt mange faktorer som avgjør prisen. Bruk tegneprogrammet på IKEA, så får dere et overslag. 

Anonymkode: ca565...2f1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

46,000 på ikea for fire år siden, men jeg hadde kjøleskap og oppvaskmaskin fra før. Betalte ekstra for montering og rørlegger, men det handler om at jeg ikke hadde ork til å montere selv og skulle flytte et vanninntak.

Anonymkode: 0f315...990

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikea har tegneprogrammet ikea kitchenplanner, der ser du pris på kjøkkenet du velger selv. Der bytter man selv mellom blandebatterier, hvitevarer etter smak og pris.

Anonymkode: 74926...4aa

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

55000 inkl 1 høyskap og kjøkkenøy samt oppvaskmaskin fra ikea. Andre hvitevarer og vask/batteri utenom, priser varierer veldig på de tingene - så ville regnet det utenom. 

Anonymkode: b5b0d...efb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

55000 inkl 1 høyskap og kjøkkenøy samt oppvaskmaskin fra ikea. Andre hvitevarer og vask/batteri utenom, priser varierer veldig på de tingene - så ville regnet det utenom. 

Var dette nå nylig? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte vel litt over 70 000 på kjøkkeninnredning fra Ikea nå i år i forbindelse med renovering av hus. 11.5 kvm, u-formed kjøkken med 18 skap. Det var da bare skap vi kjøpte på Ikea, benkeplate m/vask gjennom Drømmekjøkkenet blir vel rundt 65 000 inkludert montering. Med hvitevarer ender vi sikkert opp i overkant av 150 000 for helt nytt kjøkken.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt ca kr 100000,- i 2019. Alle prisene har økt siden da. Dette inkluderte nytt kjøkken inkl. Hvitevarer uten kjøleskap. Riving av gammelt+bortkjøring. Bygge nytt + rørlegger og elektriker (bare det siste utgjorte ca 30000,-)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

pusset opp i 2020, 9 kvm. 
ca 45 000,- for kjøkkenet, uten hvitevarer og backsplash. 
Totalt rundt 100 000,- for totalrenovering, med legging av nytt gulv, tak og vegger, strøm, ny komfyr og varmtvannsbereder. 

Anonymkode: 3a910...aa2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca 300.000 inkludert montering. Kjøpte eksklusive hvitevarer da, dette utgjorde nesten halve beløpet. 

Anonymkode: 6385f...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/2/2023 at 9:22 PM, AnonymBruker said:

Var dette nå nylig? :) 

Ja var sommeren 2022. Flyttet inn til skolestart og da var vi nesten ferdige. Vi har kungsbacka med sorte skrog (prisen varierer litt for de ulike frontene).

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk tegnet et kjøkken nå fra IKEA med en pris på 150K. Det er med kjøkkenøy og inkludert hvitevarer. 

Anonymkode: 44b95...3ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lønner seg å kontakte flere kjøkkenleverandører. Det billigste tilbudet jeg fikk var via Power, inkludert montering/demontering av gammelt kjøkken/vask/benkeplate/levering = 115.000 kr. De hadde en kampanje på 40% nå. Dsv har jeg ikke nok penger så må avvente.

Ikea ga meg en pris på 109.000 kr, men det var uten montering/demontering etc. Så pris med de blir nærmere 140.000 kr.

HTH var 170.000 kr og Kvik 150.000 kr. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 9.33):

Ca 300.000 inkludert montering. Kjøpte eksklusive hvitevarer da, dette utgjorde nesten halve beløpet. 

Så ikea-aktig kjøkken med SÅ dyre hvitevarer??😅

Anonymkode: ef189...63e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ariannah skrev (41 minutter siden):

Det lønner seg å kontakte flere kjøkkenleverandører. Det billigste tilbudet jeg fikk var via Power, inkludert montering/demontering av gammelt kjøkken/vask/benkeplate/levering = 115.000 kr. De hadde en kampanje på 40% nå. Dsv har jeg ikke nok penger så må avvente.

Ikea ga meg en pris på 109.000 kr, men det var uten montering/demontering etc. Så pris med de blir nærmere 140.000 kr.

HTH var 170.000 kr og Kvik 150.000 kr. 

Takk for tips 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så ikea-aktig kjøkken med SÅ dyre hvitevarer??😅

Anonymkode: ef189...63e

Ikea-aktig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betalte ca. 70.000 for Ikea-kjøkken (u-form) med kjøleskap og oppvaskmaskin. Benkeplate og andre hvitevarer er kjøpt fra andre leverandører.

Anonymkode: 3fe8f...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...