AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Del Skrevet 2. april 2023 Jeg er 50% sykemeldt 4 uker nå. Hvordan jobber jeg da med tanke på påske. Forstår dere spørsmålet? Skal jeg jobbe 18,75 timer eller skal jeg jobbe 50% av de dagene som ikke er rød? Har tidligere ved sykemelding jobbet annenhver uke 2 og 3 dager.. Anonymkode: 74c51...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Del Skrevet 2. april 2023 Helsevesenet? Anonymkode: 60a8c...71d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Del Skrevet 2. april 2023 Når jeg var gradert sykemeldt avtalte jeg med leder hvilke dager jeg skulle jobbe. Nå vet jeg ikke grunnen til din sykemelding, hos meg var det svangerskap og at kroppen taklet maks 2 dager på rad med jobb, men da lå jeg rett ut i flere dager. Vi avtale derfor at jeg jobbet annenhver dag 👍🏼 Anonymkode: d2d84...5c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Del Skrevet 2. april 2023 Du skal jobbet 50% av din avtalte arbeidstid. Anonymkode: 86240...f01 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #5 Del Skrevet 10. mai 2023 Fortsatt sykemeldt og lurer ennå på dette. Jobber for tiden hele mandag, halv dag onsdag og hele fredag. Hva er rett å gjør da neste uke da onsdag og torsdag er røddager? Anonymkode: 74c51...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #6 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fortsatt sykemeldt og lurer ennå på dette. Jobber for tiden hele mandag, halv dag onsdag og hele fredag. Hva er rett å gjør da neste uke da onsdag og torsdag er røddager? Anonymkode: 74c51...da6 Da jobber du hele mandag og hele fredag neste uke. https://www.simployer.no/artikler/dette-ma-du-vite-om-arbeid-ferie-og-sykdom-i-pasken/ Gradert sykmelding i påsken For ansatte som er gradert sykmeldt med avtale om å jobbe på bestemte tidspunkter hver uke, så går denne avtalen videre som vanlig også i påsken. Det betyr at en gradert sykmeldt som til vanlig jobber mandager, onsdager og fredager vil måtte jobbe mandag og onsdag i påskeuken; og har fri langfredag og 2. påskedag dersom virksomheten holder stengt. Disse «ekstra» fridagene skal ikke jobbes opp senere. Anonymkode: 58cb1...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #7 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fortsatt sykemeldt og lurer ennå på dette. Jobber for tiden hele mandag, halv dag onsdag og hele fredag. Hva er rett å gjør da neste uke da onsdag og torsdag er røddager? Anonymkode: 74c51...da6 Har du prøvd å snakke med lederen din angående dette?? Anonymkode: 1b783...4f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #8 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da jobber du hele mandag og hele fredag neste uke. https://www.simployer.no/artikler/dette-ma-du-vite-om-arbeid-ferie-og-sykdom-i-pasken/ Gradert sykmelding i påsken For ansatte som er gradert sykmeldt med avtale om å jobbe på bestemte tidspunkter hver uke, så går denne avtalen videre som vanlig også i påsken. Det betyr at en gradert sykmeldt som til vanlig jobber mandager, onsdager og fredager vil måtte jobbe mandag og onsdag i påskeuken; og har fri langfredag og 2. påskedag dersom virksomheten holder stengt. Disse «ekstra» fridagene skal ikke jobbes opp senere. Anonymkode: 58cb1...4b1 Tusen takk, var det jeg også mente. Ble ymtet frempå at jeg skulle jobbe halve tirsdag, men skal stå på mitt om å holde på de faste dagene.. Anonymkode: 74c51...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #9 Del Skrevet 10. mai 2023 Skjønner fortsatt ikke dette jeg (ikke TS) 😄 Jeg velger selv dager, skal jeg da jobbe halvparten av de fem dagene uken utgjør, eller halvparten av de tre dagene som er igjen når helligdagene er trukket fra? 😅 Anonymkode: 8fd2e...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #10 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skjønner fortsatt ikke dette jeg (ikke TS) 😄 Jeg velger selv dager, skal jeg da jobbe halvparten av de fem dagene uken utgjør, eller halvparten av de tre dagene som er igjen når helligdagene er trukket fra? 😅 Anonymkode: 8fd2e...70d Fra 2018 og vet ikke hvem personen er eller om det er korrekt, men: https://no.linkedin.com/pulse/gradert-sykmelding-og-fridager-berit-stokstad Ved gradert sykmelding eller redusert arbeidstid bør det alltid lages en avtale om når vedkommende skal være på jobb, hvilke dager og tidsperioder. Er det inngått en slik avtale ved oppstart av gradert sykmelding, følges denne også når det kommer helligdager hvor arbeidstaker vanligvis har fri. Da slipper man diskusjonen om hvordan man skal fordele arbeid og fri forbindelse med fridagene. Erfaring tilsier at noen ganger vil det slå gunstig ut for arbeidstaker og andre ganger for arbeidsgiver. Jeg er gradert sykmeldt med tre faste dager på jobb og følger de dagene uavhengig av røde dager. Kollegaen min er også sykmeldt, men jobber tre dager hun velger selv. De ukene det er fire arbeidsdager (påskedag, 1.mai, pinse) har hun ikke hatt noen "ekstra" fridager. Neste uke jobber hun bare to dager, etter enighet med sjefen. Hos oss har ikke sjefen lagt seg opp i det, vi har kommet med forslag selv som alle er fornøyde med, så vidt jeg vet. Anonymkode: 58cb1...4b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #11 Del Skrevet 10. mai 2023 Hvis du er et fornuftig menneske så er du på tilbudssiden her. Beregn ca 50% i tiden som ikke er helligdag. Vi har hatt arbeidere som absolutt ikke skal jobbe hvis røde dagen faller på deres sykedag, men hvis det faller seg slik at de slipper unna nesten alle vakter pga røde dager er de musestille. Anonymkode: dbeb7...388 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #12 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du er et fornuftig menneske så er du på tilbudssiden her. Beregn ca 50% i tiden som ikke er helligdag. Vi har hatt arbeidere som absolutt ikke skal jobbe hvis røde dagen faller på deres sykedag, men hvis det faller seg slik at de slipper unna nesten alle vakter pga røde dager er de musestille. Anonymkode: dbeb7...388 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fra 2018 og vet ikke hvem personen er eller om det er korrekt, men: https://no.linkedin.com/pulse/gradert-sykmelding-og-fridager-berit-stokstad Ved gradert sykmelding eller redusert arbeidstid bør det alltid lages en avtale om når vedkommende skal være på jobb, hvilke dager og tidsperioder. Er det inngått en slik avtale ved oppstart av gradert sykmelding, følges denne også når det kommer helligdager hvor arbeidstaker vanligvis har fri. Da slipper man diskusjonen om hvordan man skal fordele arbeid og fri forbindelse med fridagene. Erfaring tilsier at noen ganger vil det slå gunstig ut for arbeidstaker og andre ganger for arbeidsgiver. Jeg er gradert sykmeldt med tre faste dager på jobb og følger de dagene uavhengig av røde dager. Kollegaen min er også sykmeldt, men jobber tre dager hun velger selv. De ukene det er fire arbeidsdager (påskedag, 1.mai, pinse) har hun ikke hatt noen "ekstra" fridager. Neste uke jobber hun bare to dager, etter enighet med sjefen. Hos oss har ikke sjefen lagt seg opp i det, vi har kommet med forslag selv som alle er fornøyde med, så vidt jeg vet. Anonymkode: 58cb1...4b1 Jeg trives på jobb jeg, men har litt problemer psykisk som gjør at jeg bør hvile, og vil bare at det skal bli riktig. For det trenger jeg 😊 Jeg legger det bare inn i kalenderen uten å avtale noe med leder, så har liksom ikke noe fast 😄 Synes det er vanskelig når det er 50 %, om jeg jobber 3 dager denne uka og 1,5 dag neste uke bikker jeg da egentlig over 50 %. Men spiller vel ikke så stor rolle om jeg jobber en halv dag for mye. Anonymkode: 8fd2e...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #13 Del Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 19.28): Fortsatt sykemeldt og lurer ennå på dette. Jobber for tiden hele mandag, halv dag onsdag og hele fredag. Hva er rett å gjør da neste uke da onsdag og torsdag er røddager? Anonymkode: 74c51...da6 Da jobber du de dager som er avtalt og ikke havner på rød dager. Du jobber da hele mandag og hele fredag. Anonymkode: 36d1c...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #14 Del Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 19.45): Skjønner fortsatt ikke dette jeg (ikke TS) 😄 Jeg velger selv dager, skal jeg da jobbe halvparten av de fem dagene uken utgjør, eller halvparten av de tre dagene som er igjen når helligdagene er trukket fra? 😅 Anonymkode: 8fd2e...70d Halvparten av de frem dagene uken utgjør. Om du bestemmer selv så setter du neste uke slik: Mandag: halv dag jobb Tirsdag: halv dag jobb Onsdag: halv dag - men rød dag og fri Torsdag: halv dag - men rød dag og fri Fredag: halv dag jobb Anonymkode: 36d1c...d0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #15 Del Skrevet 11. mai 2023 Takk 😊 Anonymkode: 8fd2e...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå