axillea Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Har en på straks 18 mnd som bruker bleier, og vi skifter på stellebord. Har det inne på soverommet hans pga plassmangel på badet. Vi ønsker å kjøpe en større seng til han, men må i så fall kvitte oss med stellebordet. Når gjorde dere det?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 så enge de bruker bleier syns jeg det er greit. Har en på 2 og vi bruker det. Men har god plass da. Du betsemmer jo selv, er jo bare å ta det bort også skifter du så gjør du det et annet sted. Anonymkode: 5ac1c...6ff
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Stellebordet kuttet jeg ut ved 6 mnd, tok stellematten på gulvet. Anonymkode: 39a6a...432 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Vi bruker det, på 2,5 åring. Håper på å slutte i sommer da han forhåpentlig vis slutter med bleie. Anonymkode: c555e...8f2 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Rundt 1 år. Da følte jeg ikke det var trygt lenger siden hun var så urolig, flyttet henne ned på gulvet Anonymkode: da44a...4e1
Arkana Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Vi sluttet omtrent ved den alderen din er i. Da foregikk alle skift stående uansett.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 2 år her og bruker fortsatt stellebord. Anonymkode: 0c917...57e 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 Mellom 6 og 12 mnd med alle Anonymkode: 92ea2...b69
Atrax Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 (endret) Så fort ungene kunne stå selv og bli skiftet på sluttet vi med stellebord. Mye enklere å ta dem med andre steder og å gjøre ting når de står selv, ikke nødvendig å være avhengig av å ligge på et stellebord. Var sånn rundt året, mener jeg å huske. Endret 2. april 2023 av Atrax utdyping
Rebecca30 Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 Jeg fjerna stellebordet når lillegutt var rundt 1,5 år og bynt å skifte bleier på gulvet istedenfor, så kjøpte vi stor seng til'n.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 RosaSokk skrev (15 timer siden): Har en på straks 18 mnd som bruker bleier, og vi skifter på stellebord. Har det inne på soverommet hans pga plassmangel på badet. Vi ønsker å kjøpe en større seng til han, men må i så fall kvitte oss med stellebordet. Når gjorde dere det? Sluttet med stellebord ca 5-6 mnd, da de ble så aktive at det tryggeste var gulvet. Passet utvilsomt best til babyene som lå stille Anonymkode: b80c9...3ea
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 Dere som sier "så fort de kunne stå", skifter dere bæsjebleier stående? Jeg har 4 barn men aldri fått til dette på en god måte 😅 Anonymkode: 662ba...8a2 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 Med minste hadde vi ikke stellebord, brukte matte på badegulvet. Med de andre har vi sluttet før rundt et år. Har da først begynt å skifte på gulvet og så stående. Anonymkode: dfea4...9b3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 Siden vi hadde et stort bad, så hadde vi det stående der til barnet var 3 år og sluttet med bleie. Brukte det jo ikke hele tiden mot slutten, men syns det var digg at hun satt der når vi pusset tenner og ordnet håret hennes osv også. Men hadde vi hatt mindre plass så hadde vi nok tatt det bort tidligere. Du vet jo best selv hvor ofte du bruker det, og om du syns det er greit å heller gjøre det på gulvet. Anonymkode: cd215...949
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 Hadde også stellebord på soverommet til barnet. Sluttet med stellebord da han var rundt 6-7 måneder gammel. Da følte vi at det ikke var trygt lengre fordi han rullet og kavet fælt. Har siden da (er 14 måneder nå) stelt på stellematte på badegulvet. Badet er veldig lite, så matten står oppreist inntil veggen når den ikke er i bruk. Anonymkode: 290e7...cfb
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dere som sier "så fort de kunne stå", skifter dere bæsjebleier stående? Jeg har 4 barn men aldri fått til dette på en god måte 😅 Anonymkode: 662ba...8a2 Enig, forstår ikke hvordan man får til bæsjebleieskift stående. EN ting er å få bort all bæsjen, en annen ting er å hindre at det grises rundt og ut når man tar ned bleia!!!! Blir bare mer gris her, og skifter vi stående blir han enten stående og dra seg i tissen (ugreit når det er bæsj overalt…) eller løper rundt (ugreit av seøvsagte grunner). Her ligger han på stellematte på benken på vaskerommet, og da ligger han bare der og surrer pg ser på dyrene i taket (klistremerker fra han var liten under overskapene). Klarer ikke skifte bleier ofte på gulvet pga ryggen heller. Har blir det nok stellematte til han slutter med bleiene. Når vi trenger hele benken på vaskerommet fjerner jeg bare matten, så er liksom ikke noe tap av plass heller… Anonymkode: 93715...c51 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #17 Skrevet 3. april 2023 Brukte det så lenge de brukte bleie. En ting er å skifte tissebleie stående, men synes ikke jeg får vasket godt nok når det er bæsj. Hadde vi hatt plassmangel hadde jeg nok bare skiftet på gulvet ved bæsjebleier, da. Det gjør vi jo når vi er på besøk hos folk, og på hytten og slikt, og det er null problem. Anonymkode: c4a8e...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #18 Skrevet 3. april 2023 Bruker så lenge de har bleie. Jeg sliter med bekkenet etter svangerskapene og sliter med å komme opp igjen fra gulvet. Ser heller ikke helt for meg hvordan bæsjebleier skiftes stående. Anonymkode: 8ba3d...e71
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #19 Skrevet 3. april 2023 Tror aldri jeg begynte. Fikk den mye stelledelen. Men mine var så urolig på den. Så hadde håndkle under type stort (hjemme) og brukte stellematta på stellebagen. Slapp unna et dyrt innkjøp, fikk konstant oversikt på bagen iht ekstra klær bleier osv. Anonymkode: 54616...001
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #20 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dere som sier "så fort de kunne stå", skifter dere bæsjebleier stående? Jeg har 4 barn men aldri fått til dette på en god måte 😅 Anonymkode: 662ba...8a2 Funket veldig bra å skifte bleier stående. Min har alltid hatt ganske fast bæsj som kom ut i en klump eller to. Brukte ikke stellebord. Anonymkode: bda73...124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå