AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 leier sokkel. det kan ikke være lyd isolert i det hele tatt. de har en unge på 8 år som løper og hopper på gulvet som en gal. det rister i dører og vegger. hører de tramper. de har kjøkken over senga mi. helt pyton. hører også vannet i veggene her. skal det være sånn ?? huset er bare 9 år . På soverommet kryr det av forskjellige dyr som trivs i fuktig miljø. Stinker kloakk på badet for ofte. Jeg tror de jukset litt da de bygde huset. Er heller ikke satt inn strøm måler. Det klikker snart. Den ungen er aldri ute , enebarn. Anonymkode: 8526b...698 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Da finner du deg et annet sted å bo. Anonymkode: 97ac6...44c 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): leier sokkel. det kan ikke være lyd isolert i det hele tatt. de har en unge på 8 år som løper og hopper på gulvet som en gal. det rister i dører og vegger. hører de tramper. de har kjøkken over senga mi. helt pyton. hører også vannet i veggene her. skal det være sånn ?? huset er bare 9 år . På soverommet kryr det av forskjellige dyr som trivs i fuktig miljø. Stinker kloakk på badet for ofte. Jeg tror de jukset litt da de bygde huset. Er heller ikke satt inn strøm måler. Det klikker snart. Den ungen er aldri ute , enebarn. Anonymkode: 8526b...698 Jeg bor i blokk. Hører tramping. Trekke ned i do . Tissing. Er noe drit Anonymkode: 22996...da7 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor i blokk. Hører tramping. Trekke ned i do . Tissing. Er noe drit Anonymkode: 22996...da7 Det bor en enslig person over . Hadde det vært unger her så hadde jeg klikka. Men plagsomt nok med elefant gåing over. Våkner ofte om natta av tissing , trekke ned i do. Her blir jeg ikke lenge. Anonymkode: 22996...da7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Ja det er sånn i sokkel værste åra i livet mitt å bo i sokkel Anonymkode: 42c28...7c5 3
Mæn40 Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Når jeg så etter sted å bo etter skilsmissen, så holdt jeg meg langt unna utleiere med småbarn. You live, you learn 🙂 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 Samme her☺️ Ungene tramper og hopper i gulvet så taklampa datt ned. Heldigvis var det ikke mi lampe😂 Anonymkode: 5f24f...97a 1 1
stan Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 Det er jo mange ledige plasser å bo. Vi advarer alle potensielle leietakere om at guttungen spiller tuba. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): leier sokkel. det kan ikke være lyd isolert i det hele tatt. de har en unge på 8 år som løper og hopper på gulvet som en gal. det rister i dører og vegger. hører de tramper. de har kjøkken over senga mi. helt pyton. hører også vannet i veggene her. skal det være sånn ?? huset er bare 9 år . På soverommet kryr det av forskjellige dyr som trivs i fuktig miljø. Stinker kloakk på badet for ofte. Jeg tror de jukset litt da de bygde huset. Er heller ikke satt inn strøm måler. Det klikker snart. Den ungen er aldri ute , enebarn. Anonymkode: 8526b...698 Kloakklukt på badet kan komme av at luftingen på taket har gått tett av løv. Det har jeg opplevd når jeg har leid i sokkel. Løsningen er enkel - huseier må bare passe på å regelmessig rense luftinntaket for løv og annet rusk, minimum etter at alt løv har falt av trærne på høsten, men gjerne en gang til i året. Så lytt som det er der du bor skal det ikke være når de leier ut, det skal være en form for lydisolering mellom etasjene. Dessverre er det en del som ikke følger dette fordi de senere skal bruke hele huset selv, gidder ikke ta kostnaden med lysisoleringen, og så lar det bare være slik mens de betaler ned lånet sitt på leietakers overprisede lille leilighet... Ett sted jeg bodde var det så lytt at jeg hørte om huseier snufset litt. De visste det var ekstremt lytt, og likevel lot de barnebarn gå amok stadig vekk. Jeg begynte konsekvent med å skru stereoanlegget på og spille HØYT hver gang de lot barnebarn gå amok oppe. Stod da og lyttet slik at med det samme lydnivået ble noenlunde normalt oppe så skrudde jeg helt av lyden. Gikk ungene helt amokk igjen skrudde jeg på anlegget igjen på HØY LYD, ventet til det var normal aktivitet oppe og skrudde så helt av igjen. Løste problemet Og før noen kritiserer meg - jeg er veldig glad i barn, er ikke veldig lydsensitiv, tåler fint å høre unger leke og rope og lage godt med lyd og at det kan bikke litt over innimellom. Men her var det ikke normalt, det var helt ekstremt støynivå. Siden jeg aldri fikk noen klage på dette og problemet løste seg etter noen få ganger jeg gjorde dette, så tror jeg faktisk alle voksne egentlig var glade for at jeg gjorde det. I hvert fall virket det som om stemningen blant alle oppe ble langt bedre etter dette, også blant barna. Og jeg hadde et godt forhold til huseiers barnebarn når de innimellom var der uten foreldrene også. Anonymkode: a3866...627
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 Jeg bor i rekkehus i borettslag. Masse unger i gata og nå når våren har kommet og det er skolefri, så er de ute i gata og roper og skriker fra morgen til kveld. Prøvde å nyte en kopp kakao på daybeden min ute i sted, da var det en mor med barnevogn som trillet frem og tilbake i gata med en baby som hylte og raste i nesten en time. Jeg tenker at når det er sånn, så må man da... gå inn. Var jo flere som hadde besøk på terrassene sine med grilling osv. Jeg kan vertfall gå inn igjen og få fred, jeg synes synd på deg som har dette bråket også når du er inne. Man kan liksom aldri si noe når det gjelder barn, så hvis de har hensynsløse foreldre som ikke tenker, så er man egentlig screwed. Men det høres ut som det er så mye annet med leiligheten også, så om jeg var deg ville jeg prøvd å finne meg noe annet. Anonymkode: b7251...92a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 stan skrev (2 minutter siden): Det er jo mange ledige plasser å bo. Vi advarer alle potensielle leietakere om at guttungen spiller tuba. Er det isolert etter forskriftene er det null problem med tubaspill oppe Her jeg bor nå spiller to intstrumenter, og jeg spiller et som gir enda mer lyd selv. Så langt har de ikke hør meg og jeg har ikke hørt dem. Forskriftsmessig isolasjon mellom etasjene for utleie. Samme der jeg bodde før, der spilte huseier et instrument som gir mye lyd, hørte det ikke, eller kun svakt når jeg stod ett sted i leiligheten pga. lufteluker. Anonymkode: a3866...627
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bor i rekkehus i borettslag. Masse unger i gata og nå når våren har kommet og det er skolefri, så er de ute i gata og roper og skriker fra morgen til kveld. Prøvde å nyte en kopp kakao på daybeden min ute i sted, da var det en mor med barnevogn som trillet frem og tilbake i gata med en baby som hylte og raste i nesten en time. Jeg tenker at når det er sånn, så må man da... gå inn. Var jo flere som hadde besøk på terrassene sine med grilling osv. Jeg kan vertfall gå inn igjen og få fred, jeg synes synd på deg som har dette bråket også når du er inne. Man kan liksom aldri si noe når det gjelder barn, så hvis de har hensynsløse foreldre som ikke tenker, så er man egentlig screwed. Men det høres ut som det er så mye annet med leiligheten også, så om jeg var deg ville jeg prøvd å finne meg noe annet. Anonymkode: b7251...92a Baby som skriker så mye tenker jeg det er bra får frisk luft og mor får beveget seg litt ute også I et slikt tilfelle kunne jeg godt ha foreslått at jeg kan ta over og gå frem og tilbake i gaten en stund for å gi mor litt avlastning. Større unger som hyler og skriker, de kan man godt veileide til et mer levelig lydnivå. Min erfaring er at de lett tilpasser seg om man bare snakker ordentlig med dem Anonymkode: a3866...627 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 Synes det veldig patetisk med folk som velger å flytte til en leilighet med folk over, eller rekkehus der det bor mange barn, og så klager over - ja nettop, folk over og barn. Skylder dere på andre over andre ting i livene deres også? Bubu ikke min skyld at jeg har lagt på meg, men mannen som kjøper så mye godteri.. Anonymkode: 37361...75c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Baby som skriker så mye tenker jeg det er bra får frisk luft og mor får beveget seg litt ute også I et slikt tilfelle kunne jeg godt ha foreslått at jeg kan ta over og gå frem og tilbake i gaten en stund for å gi mor litt avlastning. Større unger som hyler og skriker, de kan man godt veileide til et mer levelig lydnivå. Min erfaring er at de lett tilpasser seg om man bare snakker ordentlig med dem Anonymkode: a3866...627 Ja, det kan fungere hvis foreldrene er enige, men det er ofte ikke tilfellet. Hvis foreldrene var av samme oppfatning så tror jeg de ville sagt fra selv til barna sine. Vi har mange begrensninger her i borettslaget, for det er alle mulige folk som bor her. Det reageres kjapt på bråk fra ungdommer som sitter ute og er høymælte, hunder som bjeffer, musikk etc. Men unger er unntatt disse reglene, så jeg føler at jeg ikke kan si noe. Anonymkode: b7251...92a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det veldig patetisk med folk som velger å flytte til en leilighet med folk over, eller rekkehus der det bor mange barn, og så klager over - ja nettop, folk over og barn. Skylder dere på andre over andre ting i livene deres også? Bubu ikke min skyld at jeg har lagt på meg, men mannen som kjøper så mye godteri.. Anonymkode: 37361...75c Men slik kan man jo ikke tenke. Skal man si det til naboer som klager på hunder som bjeffer og? Og ungdommer som kanskje støyer litt utover kvelden? At "du visste jo at det var 3 hunder i nabolaget, da må du regne med at det bjeffes". "Du visste jo at mange her har ungdommer som vil ta seg en fest, russ osv, da må du regne med litt støy?" Man sier ikke det. Og folk flest tenker at det er overkommelig med litt bjeffing og støy, men at eiere/foreldre setter en stopper for det når det blir for intenst og langvarig... for å ta hensyn til naboene, som kanskje er eldre, folk med babyer som skal sove, har vært på nattskift etc. Jeg mener at ALLE bør ta et minimum av hensyn til hverandre, så går det stort sett bra. Anonymkode: b7251...92a 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 har gått til innkjøp av bass nå. hører når ungen spiller klarinett oppe. Har som sagt vært i andre sokkler hvor man ikke har hørt lyd, så bullshit når han sier det er lydisolert. Anonymkode: 8526b...698 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå