AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Are looks more important than personality when choosing a man? Mothers and their daughters choose potential partners with a minimal level of attractiveness, irrespective of their personality -- ScienceDaily Studie etter studie sier det samme; attraktivitet trumfer alle andre kvaliteter. Dette burde egentlig ikke overraske noen, men... Sitat Physical attractiveness may be more important to both daughters and parents than self-reported responses suggest and actual daughter–parent conflict over physical attractiveness in chosen partnerships may be less prevalent than perceived conflict. Hvorfor lurer vi oss til å tro at vi vil ha noe annet enn det vi egentlig vil? Selv når vi skal svare i en studie på hva vi ser etter, så tar vi feil og nedvurderer fysisk attraktivitet. Er dette fordi vi skammer oss over sannheten, eller rett og slett fordi vi ikke skjønner det selv, altså dårlig selvinnsikt? Kan det forklare noen av svarene her i tråder der vi sier at vi egentlig ikke bryr oss om utseende og denslags tøys? Anonymkode: 1fd0e...e7d 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Vi blir jo vokst opp og prentet inn med normer at kvinner ikke bryr seg om utseende og helst liker eldre menn, mens motsatt med menn at de liker pene unge damer. Sistnevnte er jo sant, men førstnevnte er en generalisering som gavner menn best. Kjenner mange kvinner som syns klassisk pene menn under 30 er hottest. Samt er det ikke politisk korrekt å si at man er opptatt av utseende på partner uansett hvilke kjønn man er, da blir man stemplet som overfladisk så folk tenker det men sier det ikke høyt Anonymkode: b8da1...a54 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Testdataene består av 80 kvinner... Du finner jo det mangedobbelte av kvinner bare her inne. Vil råde deg til å ikke feste deg for mye til populærvitenskap. Det er jo selvsagt veldig enkelt å forsøke å gjøre sine egne meninger til alle andres, og underminere deres uttalelser basert på "vitenskapelige artikler" som refererer til ministudier. Igjen, du/dere har ikke krav på sannheten. Anonymkode: e5150...2c0 5 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Jepp, helt enig. Større aksept for dette hos kvinner hjelper også menn og hva de er tiltrukket av. La begge kjønn få kalle en spade for en spade uten å få kritikk. Anonymkode: f5b24...fe0
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Jeg tror skam spiller en stor rolle her. Kvinner blir rett og slett opplært til å "se forbi" utseendet til en mann, for eksempel gjennom å se filmer som Skjønnheten og Udyret. Egentlig kan du trekke frem hvilken som helst film eller tegneserie og ta en kikk på karakterene. Det er alltid en normal-utseende-gutt som "kaprer" den smellvakre jenta. I mange filmer er også jenta bare et barn, typ 10 - 14 år gammel. Likevel har skaperne sminket på henne maskara, uten å informere om det til publikum. Altså at publikum (ofte unge jenter) skal anta at jentekarakteren i filmen naturlig har 5 cm tjukke øyevipper. Gutten, derimot, ser ofte helt normal ut, om han ikke til og med er litt uattraktiv. Typ store tenner, lav etc. Typiske ting jenter / kvinner ikke ser to ganger på. Men han får henne. Hvilket signal sender dette? Kvinner blir jo også kalt overfladiske og falske når de innrømmer at utseende er viktig. Menn trenger ikke engang si det, fordi kvinner allerede doller seg sånn opp. Men tenk på hvilket kjønn som har flest stygge ord om det andre ("ku", "hurpe", "bitch", "hval"). Det sier noe om hvilket kjønn som tar størst plass. Kvinner blir definitivt shamet inn til å tie om sine egne preferanser. Anonymkode: 8bce8...ece 7
MizzVic Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 "Vi kvinner" Du vi skjønte bare ved overskriften at TS er mann. Og ja, mennesker tiltrekkes det estetisk vakre, om det er en mann, en bil, en vase eller en utsikt. Betyr likevel ikke at selv den trauste gjennomsnittsmann ikke blir den fineste vi vet idet vi blir kjent med deg og liker deg. 14 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 Jeg vil ha meg frabedt at menn som deg som cherrypicker ting du googler etter for å skape et bilde som backer opp ditt forvridde bilde av kvinner, utgir seg for å være kvinne når du poster her. Det er ingen kvinner som påstår at utseendet ikke betyr NOE som helst. Men at du ikke tror oss når vi sier gang på gang at utseendet ikke er viktigst må du ta på din egen mistroiske kappe. Er du SÅ usikker på ditt eget utseende så gjør noe med det selv og slutte å skylde på kvinner. Vi kvinner gjør ting for å bedre utseendet vårt hver dag, hva gjør dere menn som klager på at kvinner går etter utseendet på menn? Dere grer knapt håret og har ikke prøvd ny hårsveis siden dere var 12 år, og solkrem for å motvirke rynker og ru hud syns dere er "gay" så dere har kun dere selv å takke. Når du blir valgt bort på datingmarkedet er det ikke bare pga utseendet ditt men pga kvinnesynet ditt som er skapt av en giftig redpill og reddit avhengighet i stedet for å være basert på den virkelige verden. Anonymkode: 8502c...458 5 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 Haha 😄 Det er jo menn som tror at unge kvinner og jenter faller for dem. Det er nok av menn som glor , helt fra 12-13 årsalderen opplever man blikk fra godt voksne menn. Det synes man selvfølgelig er ekkelt. Og det er ikke noe mere interessant når man er 18, og rynkete menn på 35+ prøver å overbevise deg om at de er interessante. Utseende har selvsagt noe å si. Det er bare gamle kjerringer som sier at menn er kjekke med grått hår osv... Anonymkode: 30480...ede 3
Lovis Fenja Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 "Vi kvinner" setter absolutt ikke utseendet over alt annet, det er det dummeste jeg har hørt! En aldri så pen mann blir totalt uattraktiv hvis han har en shitty personlighet. Og en helt normalt utseende mann, som ingen hadde snudd seg etter på gata, kan bli den kjekkeste og deiligste i hele verden. For meg og ganske mange andre av "oss kvinner". Så er det helt sikkert noen som mest bryr seg om utseendet, og noen som mest bryr seg om pengene. Dem om det. JEG hadde aldri blitt lykkelig med sånne kriterier! 3 5
Lovis Fenja Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha 😄 Det er jo menn som tror at unge kvinner og jenter faller for dem. Det er nok av menn som glor , helt fra 12-13 årsalderen opplever man blikk fra godt voksne menn. Det synes man selvfølgelig er ekkelt. Og det er ikke noe mere interessant når man er 18, og rynkete menn på 35+ prøver å overbevise deg om at de er interessante. Utseende har selvsagt noe å si. Det er bare gamle kjerringer som sier at menn er kjekke med grått hår osv... Anonymkode: 30480...ede Jepp, vi gamle kjerringer på over 40 synes faktisk menn på egen alder er kjekke. Heldigvis! Menn i 20-årene er guttunger, vi ser at de er pene, men de er totalt uinteressante seksuelt sett, for majoriteten. 3
Andro Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 Når man ser hvor stygge menn vi er sammen med, så sier det seg selv at vi er temmelig oppriktige på hvilke kvaliteter vi ser etter. Det var ikke utseendet som gjorde at vi falt for en valkete, snau mann, eller en skranglete liten pingle. Det var personligheten hans. Jeg snur meg etter pene menn på gata, slik jeg ser på pene blomster og søte hunder, men det har ingen tiltrekning ut over det visuelle der og da. Det er ikke en partners utseende som får det til å bruse i meg, det er det han gjør og den han er. Noen er overfladiske, og setter utseende høyt, men kun utseende er nok ikke tilstrekkelig for noen. Særlig ikke i Norge. Selv skjemmes jeg ikke det grann av hva jeg tiltrekkes av eller hvilke kvaliteter jeg ser etter i en partner. Han må være hyggelig, interessant og helst morsom å snakke med, ha gode holdninger, og få meg til å føle meg vel i sitt selskap. Dessuten må han være ærlig, pålitelig, ha matchende seksualpreferanser og vise at han respekterer meg som menneske. Det holder for å være min elsker. En kjæreste må i tillegg ta det som en selvfølge å dele alle fellesoppgaver likt, og kunne ta initiativ til å gjøre det uten å bli mast på. Enhver som prøver å bosse meg rundt, tråkke på grensene mine eller opptre manipulerende vil bli avfeid. 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 Lovis Fenja skrev (1 minutt siden): Jepp, vi gamle kjerringer på over 40 synes faktisk menn på egen alder er kjekke. Heldigvis! Menn i 20-årene er guttunger, vi ser at de er pene, men de er totalt uinteressante seksuelt sett, for majoriteten. Kan dere få dem til å skjønne det? Det er 6 år til jeg blir 30, men jeg begynner faktisk å se frem til det. Anonymkode: 30480...ede
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 Det er jo selvfølgelig viktig at man synes en potensiell partner er fysisk attraktiv. Men, for kvinner vil en manns personlighet, utstråling og kjemi spille en stor rolle i om vi synes han er attraktiv eller ikke. Mannens utseende vil, i kvinners øyne, endre seg ut i fra hva vi synes om alle hans egenskaper og personlighet. Jeg ser såkalte kjekke og pene menn på gata hver eneste dag. Aldri har jeg snudd meg etter noen av de. Aldri har det gitt meg noe som helst å se en muskuløs overkropp. Først når jeg får et glimt av en personlighet som jeg liker, vil en mann bli fysisk attraktiv. Hans utseende kan objektivt sett være helt gjennomsnittlig, men kan bli verdens kjekkeste om jeg liker HVEM han er. Dette er sant også motsatt: en mann som regnes som kjekk, kan bli utrolig stygg og ekkel det øyeblikket han åpner munnen og sier noe som taler meg rett imot. Anonymkode: 695c5...952 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 Hadde kvinner bare brydd seg om utseendet, hadde vi sett like mye på bilder som det menn gjør, og mannlige modeller hadde blitt populære. Men vi kvinner må se væremåte, oppførsel, høre de prate. Det er derfor MeatLoaf hadde siklende kvinner etter seg, mens veldig få kvinner kan navnet på en mann de bare har sett bilde av. Anonymkode: b5aef...61c 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 De damene er jo uskyldig og kanskje litt dumme....j Jeg skammer meg vel mer over å være så kynisk at jeg velger en utdannet og velstående mann, over en pen, men ikke så mye annet.. Jeg valgte bort flotte menn over de som hadde andre kvaliteter. Hva skal jeg bruke dem til? Se på dem? Jeg vil være fin, og fortsette å være det...og ha en mann der jeg ikke trenger å slite meg ut, stresse med egoet handms og andre damer.. . Ikke faan. For pene menn er slit, og jeg er ferdig med dem. De er generelt for glad i seg selv til å gjøre nok for meg. Det sier jeg aldri høyt..utenom her, og med anonymknapp. Anonymkode: 05f23...748 1
bullehurk Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 Lovis Fenja skrev (2 timer siden): "Vi kvinner" setter absolutt ikke utseendet over alt annet, det er det dummeste jeg har hørt! Signeres ! Klart det betyr en god del, men ikke "over alt annet", det er bare tull. 2
ClausSaus Skrevet 3. april 2023 #17 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 18.08): Are looks more important than personality when choosing a man? Mothers and their daughters choose potential partners with a minimal level of attractiveness, irrespective of their personality -- ScienceDaily Studie etter studie sier det samme; attraktivitet trumfer alle andre kvaliteter. Dette burde egentlig ikke overraske noen, men... Hvorfor lurer vi oss til å tro at vi vil ha noe annet enn det vi egentlig vil? Selv når vi skal svare i en studie på hva vi ser etter, så tar vi feil og nedvurderer fysisk attraktivitet. Er dette fordi vi skammer oss over sannheten, eller rett og slett fordi vi ikke skjønner det selv, altså dårlig selvinnsikt? Kan det forklare noen av svarene her i tråder der vi sier at vi egentlig ikke bryr oss om utseende og denslags tøys? Anonymkode: 1fd0e...e7d Årsaken er som følger: Feminisme er en ideologi. Det er et sett av dogmer som man skal tro på. Feminisme har ingenting med virkeligheten å gjøre – hvis kartet ikke samsvarer med terrenget er det terrenget det er noe galt med. Dette medfører at du kan legge frem studie etter studie etter studie som dokumenterer hvordan virkeligheten faktisk er – det spiller ingen rolle: Fakta som ikke samsvarer med feministisk ønsketenking avskrives med skjellsord som "kvinnehat" og "undertrykkelse". Og dette er jo selvfølgelig ikke hverken gyldig eller engang rasjonell argumentasjon. Men så er heller ikke feminisme rasjonelt – det er basert på (stort sett negative) følelser. I et samfunn basert på feminisme må man bare regne med nettopp slikt tøys som det du beskriver. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #18 Skrevet 3. april 2023 Selvfølgelig er det utseende man blir tiltrukket av, om man påstår noe så lyver man enten for seg selv eller for andre, mest sannsynligvis både for seg selv og andre Men det er personligheten man blir forelsket i. Anonymkode: b2420...86a 2
ItchyBitchySpider Skrevet 3. april 2023 #19 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 18.08): Are looks more important than personality when choosing a man? Mothers and their daughters choose potential partners with a minimal level of attractiveness, irrespective of their personality -- ScienceDaily Studie etter studie sier det samme; attraktivitet trumfer alle andre kvaliteter. Dette burde egentlig ikke overraske noen, men... Hvorfor lurer vi oss til å tro at vi vil ha noe annet enn det vi egentlig vil? Selv når vi skal svare i en studie på hva vi ser etter, så tar vi feil og nedvurderer fysisk attraktivitet. Er dette fordi vi skammer oss over sannheten, eller rett og slett fordi vi ikke skjønner det selv, altså dårlig selvinnsikt? Kan det forklare noen av svarene her i tråder der vi sier at vi egentlig ikke bryr oss om utseende og denslags tøys? Anonymkode: 1fd0e...e7d Det er jo menn som forteller oss at de selv er visuelle, og at vi kvinner ikke bryr oss så mye om utseende. Samtidig syter de over at lite fysisk tiltrekkende menn ikke får damer. Hvis det var slik de sa, ville jo kvinner bli sammen med stygge menn over en lav sko. 3
AnonymBruker 42 Skrevet 3. april 2023 #20 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 18.08): attraktivitet trumfer alle andre kvaliteter "Attraktivitet" er jo ikke det samme som "utseende" heller, da... Når det er sagt - så er det jo åpenbart at påstanden "menn er mer visuelle enn kvinner" bare er fjas. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå