Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppelevde du noe nifst angående fyrverkeri?.. Jeg blir bare mer og mer egstlig av det og slutter snart feiring der det blir brukt fyrverkeri.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en stille og rolig nyttårskveld, men ser i nyhetene at ikke alle fikk det, dessverre... :(

Nå mååå det snart bli slutt på denne "galskapen"...

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja. Folk skjøt opp raketter ca. 20 meter fra huset hvor jeg bor. Det tok fyr i gresset ca. 30 meter borte, flere ganger. Folk er ikke riktig klok. Et under at det ikke skjedde noe alvorlig.

Gjest gjest1
Skrevet
Heldigvis ikke.

Vi gjemte oss ganske fint bak gardinene da de tok stjerneskudd i vifta da :D

Skrevet

Det gikk ganske stille og rolig for seg her jeg bor da, men har lest at det har vært endel skumle episoder rundt omkring.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg så en rakett som var en halvmeter unnå å treffe et vindu hos naboen. Heldigvis traff den veggen og datt ned i snøen, tenker med gru på hva som kunne ha skjedd hvis den hadde knust vinduet og kommet inn i stuen deres.

Skrevet
Vi gjemte oss ganske fint bak gardinene da de tok stjerneskudd i vifta da :D

Ja, det gjorde vi! :ler: Hadde nesten glemt at de festet påtente stjerneskudd i vifta og satte på vifta.

Skrevet

Hadde en ekkel opplevelse.. Mannen min og kammeraten hans satte en rakett i en steingard, ca 5 m. fra der jeg sto med ungene... De tente på, og like etter sto glødene rundt oss.. Raketten hadde satt seg fast i steingarden, og gikk av mens den sto der... Heldigvis sto vi med ryggen til akkuratt i det den gikk av, så vi fikk ingen nevneverdige skader...

Men mennene fikk beskjed om å ikke gjenta det!! :fy_fy:

Gjest Kålungen
Skrevet

Den ene raketten vi hadde lettet ikke, ble stående på bakken da den eksploderte!

Den smalt så det suste i det ene øret mitt resten av kvelden. Skummelt :overrasket:

Skrevet

Egentlig ikke, men noen sprengte postkassa vår :evil:

Skrevet

Nei, jeg opplevde ingenting nifst, men jeg må si utviklingen ikke akkurat er oppløftende.

Fulle folk og raketter hører overhodet ikke sammen, det er galskap.

Skrevet

Det er galskap - alt dette fyrverkeriet!

Det burde heller være en felles plass hvor alt fyrverkeriet skulle avfyres fra - og at edrue folk hadde ansvaret!

Opplevde heldigvis ikke noe skummelt sjøl.

En annen ting - tenk på alle brannene som oppstod på vestlandet p.g.a. den tørre "føret" der. Folk ble advart - men som de store egoister de er - så gidder de jo ikke å gjøre som de blir fortalt!!!! :frustrert:

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi opplevde ikke noe skummelt.

Har aldri opplevd noe skummelt, faktisk............

Skrevet

Jeg liker å se raketter på avstand jeg, og ikke tett innpå meg - så jeg synes det var skummelt hver gang pappa skulle tenne på en ny en jeg... :sjenert:

Opplevde vel ikke noe direkte skummelt, men det sto et par folk som var litt påseila og skjøt opp raketter. De klarte ikke å sette rakettene riktig vei, så de for mer mot oss oppi lufta enn fra oss. Hadde vi stått en halvmeter nærmere den ene gangen hadde vi nok blitt skadet, - så det var skummelt.

Da dette skjedde gikk vi hjem, vi...

Gjest Spacegirl
Skrevet

Opplevde noen idioter som syntes det hørtes morsomt ut å fyre av raketter inne i et parkeringshus. Fullstendig galskap, men jeg valgte å dra derifra så jeg vet ikke hvordan det gikk. Om noen ble skada e.l. Utrolig hvordan vettet hos noen mennesker forsvinner etterhvert som mengden alkohol innabords øker :roll:

Skrevet

Nevøen til mannen min kom på besøk ganske påseilet (og gangske ung), og siden mannen min ikke klarte å være to steder på en gang, holdt det på å gå galt. Han satte ned ett sånt bakkefyrverkeri, men når han tente det så veltet det på siden og rakettene gikk rett over hustaker vårt :frustrert: Da var jeg ikke så blid nei.....

Men heldigvis gikk det bra denne gangen også, men for meg kunne det gjerne vært forbudt for privatpersoner å sende opp fyrverkeri.

Gjest gjesta
Skrevet

Vi hadde et bakkefyrverkeri som veltet alle veier, det var vel sikkert 16 smell i det, og den ene kom mot oss og landet ca. 30 cm unna oss (og huset) og det var en skikkelig smell. Syntes det var litt ekkelt, og hvorfor må alle rakettene smelle så fælt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...