AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Jeg har vært i forhold med en spansk kjæreste nå i noen mnd. Han har kommet til Norge for å bo sammen med meg og finne seg jobb. I Spania er det en selvfølge at alle gutter kysser alle jenter de kjenner på begge kinnene når de sier hei og hade. Han skjønner at det ikke ligger i vår norske kultur og kysser derfor ikke norske jenter slik. Han har noen spanske venner i Norge som vi treffer i blant, og da kysser han alle de spanske jentene. Kall meg gjerne gal, men for meg er det ikke noe særlig å stå rett ved siden av kjæresten og se han kysse 4-5 andre jenter på rad - på begge kinnene. Jeg vet at jeg må vende meg til det, men det er fortsatt veldig nytt for meg. Spesielt når det skjer her i Norge også. Hvordan ville dere reagert? Anonymkode: 9cfe8...486
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Det er kultur, og om du synes det er plagsomt, må du gå noen runder med deg selv. Anonymkode: 211b9...2b4 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Det burde du bare godta. Kan ikke skjønne at det skal være noe problem? Det er en del av en kultur, ikke flørting Anonymkode: 0d4a1...12d 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Ikke noe problemer når jeg vet «at det er sånn han er» Anonymkode: 86ffc...3cc
Majer Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Er det ikke styrete med en kjæreste med masse familie i et annet land? Da blir alle fremtidige ferier der+++ Er du klar til å sitte hjemme med fremtidige barn alene store deler av året om en av foreldrene hans får dårlig helse? Antar du har tenkt nøye gjennom det så gidder ikke greie ut om det noe mer. Det er vanlig å "kysse" på kinnet og det er en del av kulturen. Bruker han faktisk leppene vil jeg minne deg på at ansikter er mer skitne enn både hender og toalettsaker.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det burde du bare godta. Kan ikke skjønne at det skal være noe problem? Det er en del av en kultur, ikke flørting Anonymkode: 0d4a1...12d Selvsagt er jeg 100% klar over det. Jeg er menneske også med følelser, som er oppvokst med norsk kultur og den spriker i helt motsatt retning av at det å kysse fremmede/bekjente menn på kinnet er greit. TS Anonymkode: 9cfe8...486
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvsagt er jeg 100% klar over det. Jeg er menneske også med følelser, som er oppvokst med norsk kultur og den spriker i helt motsatt retning av at det å kysse fremmede/bekjente menn på kinnet er greit. TS Anonymkode: 9cfe8...486 Hehe, du får begynne å kysse alle menn på kinnet du da 😅 Nei, sånn seriøst, så hadde jeg ikke brydd meg når man vet at kulturen er sånn. Anonymkode: d572d...b1d
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 Hvis du ikke tåler at han er spansk, så må du ikke bli sammen med en spansk mann. Tenk hvis han hadde nekter deg å oppføre deg "norsk"? Anonymkode: 4b8d7...af4 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 Jeg hadde ikke reagert da det er en del av kulturen i bla spania. Anonymkode: 7d9b7...08b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 Hadde ikke reagert. Synes du virker fryktelig usikker og rar. Anonymkode: dad0c...75f
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du ikke tåler at han er spansk, så må du ikke bli sammen med en spansk mann. Tenk hvis han hadde nekter deg å oppføre deg "norsk"? Anonymkode: 4b8d7...af4 Jeg er ikke i mot det og jeg elsker Spania. Har vært der mange ganger med han. Der må jeg ta til takke med å kysse gud og værmann fordi det er deres kultur. Jeg synes det er vemmelig, men jeg gjør det selv om. Han er i Norge sammen med meg, men han stopper ikke å kysse andre av den grunn - selv om det er helt uaktuelt innen Norsk kultur. TS Anonymkode: 9cfe8...486
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke i mot det og jeg elsker Spania. Har vært der mange ganger med han. Der må jeg ta til takke med å kysse gud og værmann fordi det er deres kultur. Jeg synes det er vemmelig, men jeg gjør det selv om. Han er i Norge sammen med meg, men han stopper ikke å kysse andre av den grunn - selv om det er helt uaktuelt innen Norsk kultur. TS Anonymkode: 9cfe8...486 Problemet ligger ikke hos han, det ligger hos deg. Anonymkode: 7d9b7...08b
Andro Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 Ville ikke tenkt noe på det. Jeg er vant til folk fra kulturer som er mye mer fysiske enn oss i sin måte å omgås på og hilse. Det er bare et "Hei" tross alt.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 Jeg hadde bedt han slutte med det og forbeholdt sånn type hilsing kun til sine aller nærmeste, så får han ta luftkyss på de andre. Anonymkode: f467a...266
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Selvsagt er jeg 100% klar over det. Jeg er menneske også med følelser, som er oppvokst med norsk kultur og den spriker i helt motsatt retning av at det å kysse fremmede/bekjente menn på kinnet er greit. TS Anonymkode: 9cfe8...486 Har du prøvd å si at du desverre ikke håndterer at han oppfører seg som en spanjol når han møter andre spanjoler? og at han må bli mer norsk om han skal være med deg? Jeg hadde ikke reagert, det er en del av den spanske kulturen. Og jeg ville syntes han var flink som tilpasset seg nok til å skjønne at det ikke var like akseptert gjøre med nordmenn. Jeg ville ikke ha prøvd endre hans kultur når han møter sine landsmenn. Anonymkode: 7f2ab...ffc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå