AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Vi har vært sammen i snart ett år, begge i midten av 30årene, det er kun et pr måneder mellom oss aldersmessig. Jeg har barn fra før av, det har ikke han. Derfor har jeg vært ærlig fra første gangen vi møttes om at jeg ønsker å ta det med ro, ikke forhaste meg inn i et nytt forhold, at barna kommer først og at jeg er en person som har behov for egentid. Jeg var også åpen og ærlig om at jeg kun ønsker meg en kjæreste å ha det fint med, ikke en samboer og stepappa til barna. Jeg ønsker helt enkelt å holde kjærestelivet mitt for meg selv, uten å blande inn de små i det. Dette fikk han som sakt vite på vår første date. De første 6 månedene forsto han dette, og vi tok ting i et rolig tempo, møttes hverandre helg og hadde det veldig fint sammen. Så de siste 4 månedene nå, har han sakt at han ønsker å møtes oftere - dette sa jeg at vi absolutt kan prøve på så frem barna er hos sin far. Han har nå vært hos meg så og si hver uke når barna mine ikke har vært her, dette er jo så klart veldig koselig, men nå etter 4 måneder følte jeg et sterkt behov for å bare være alene en liten dag eller to. Jeg jobber 100% i en krevende stilling, jeg har barn 50% og så har jeg og han vært sammen når jeg ikke har hadd barna. Jeg har ikke hadd tid for kun meg selv på lenge, og trodde ikke det var stygt av meg å be han om det. Likevel ble han sur, sa jeg utnytter han, at jeg er en uærlig bitch - som jeg ikke forstår hvordan jeg kan være, da jeg som sakt har vært tydlig og ærlig på hva jeg ønsker fra dag én. Nå er han sint, han har sakt at han er sikker på at jeg er utro, at han ikke er bra nok for meg og at jeg sikkert kommer til å slå opp. Jeg kjenner bare at jeg er lei meg. Jeg vet at han sliter med lav selvfølelse og har en litt dårlig periode, jeg har prøvd å støtte han så godt jeg han, og prøvde å forklare for han at han er bra nok, jeg er glad i han og kommer ikke til å slå opp - men for at jobben min skal fungere, for at barna skal ha en fungerende mor og han ha en fungerende kjæreste, så er jeg nødt til å av og til få et pusterom. Dette mener han er svært egoistisk av meg. Jeg er fortvilet, hva burde jeg gjøre her? Anonymkode: c4352...93c 2
Juniper Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Hva du burde gjøre? Løpe! For en overreaksjon! Jeg tror det virkelig er noe som skurrer med denne mannen! 21 1 3
Phoenix Heart Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Oj, dette høres ikke bra ut, ville revurdert det forholdet. Han høres ikke helt god ut. 9 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Hvorfor er du sammen med en som kveler deg? Anonymkode: b1b2e...039 5 1
Nymerïa Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 (endret) Først tenkte jeg at han rett og slett har funnet ut at denne typen forhold ikke var noe for han og at at dere til tross for lik alder er på forskjellige steder i livet. Da hadde konklusjonen blitt at dette ikke er liv laga og at her er det bare å ønske hverandre alt godt og gå videre i minnelighet. Men så kommer du til den rabiate oppførselen hans. Denne mannen er ikke vel bevart. Her må du faktisk bare beskytte deg selv. Gjør det slutt pr. telefon og vær heelt tydelig på at han ikke skal oppsøke deg. Som mor kan du rett og slett ikke ha en ustabil person hengende rundt deg. Endret 2. april 2023 av Nymerïa 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Juniper skrev (4 minutter siden): Hva du burde gjøre? Løpe! For en overreaksjon! Jeg tror det virkelig er noe som skurrer med denne mannen! Athena Freyja skrev (3 minutter siden): Oj, dette høres ikke bra ut, ville revurdert det forholdet. Han høres ikke helt god ut. Huff, ja, jeg blir jo litt usikker. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor er du sammen med en som kveler deg? Anonymkode: b1b2e...039 Han kveler meg på ikke, jeg er bare en person som har behov for å være alene en gang ibland. Dette har ingenting å gjøre med hvem jeg er sammen med, om det er slekt, venner, familie eller kjæreste - jeg har bare behov for litt psuterom, og slik har jeg alltid vært. Dette har jeg også prøvd å forklare for han, at det ikke handler om han. Anonymkode: c4352...93c
Andro Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 Det du bør gjøre er å fortsatt være helt klar på dine egne grenser og behov. Hans følelser er ikke ditt ansvar, og han må takle skuffelsen av å innse at du mener det du sier helt bokstavelig. Ikke unnskyld deg, eller la deg presse til å vike på hva du trenger. Greier han ikke å innrette seg etter de premissene du har satt, så er han ikke mannen du leter etter.Det at han kommer med løgner og usakligheter, for å projisere sine vonde følelser over på deg: Det er et veldig dårlig tegn 🚩 Ikke la deg manipulere til å trøste ham, eller gå i den fella at det egentlig er ham det er synd på fordi du opptrer voksent og direkte. 5 1 1
Gjest Warrior Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 (endret) Skjer det ofte at du vil være alene istedenfor med kjæresten så er det egoistisk. Men en gang i blant trenger alle litt tid for seg selv og pusterom. Det er menneskelig og ikke egoistisk. Tåler han ikke det så får han bare være sur. At noen har lav selvfølelse skal ikke gå utover andre. Det må folk som har lav selvfølelse jobbe med selv for å bedre selvfølelse. Kun han selv som kan gjøre noe med det. Det jeg synes er rart er hvorfor enkelte ikke kan la barna møte kjærestene. En gang må de jo møtes hvis det skal være et seriøst forhold som skal vare? Endret 2. april 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 Nymerïa skrev (2 minutter siden): Først tenkte jeg at han rett og slett har funnet ut at denne typen forhold ikke var noe for han og at at dere til tross for lik alder er på forskjellige steder i livet. Da hadde konklusjonen blitt at dette ikke er liv laga og at her er det bare å ønske hverandre alt godt og gå videre i minnelighet. Men så kommer du til den rabiate oppførselen hans. Denne mannen er ikke vel bevart. Her må du faktisk bare beskytte deg selv. Gjør det slutt pr. telefon og vær heelt tydelig på at han ikke skal oppsøke deg. Som mor kan du rett og slett ikke ha en ustabil person hengende rundt deg. Kanskje du og de andre over som mener jeg burde avslutte forholdet, har rett. Jeg ble så satt ut, for han har som sakt hadd forståelse for mine ønekser tidligere, og alt har vært fint - tror jeg da, det kan jo hende at han føler på noe han ikke har fortalt meg. Anonymkode: c4352...93c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 Warrior skrev (13 minutter siden): Skjer det ofte at du vil være alene istedenfor med kjæresten så er det egoistisk. Men en gang i blant trenger alle litt tid for seg selv og pusterom. Det er menneskelig og ikke egoistisk. Tåler han ikke det så får han bare være sur. At noen har lav selvfølelse skal ikke gå utover andre. Det må folk som har lav selvfølelse jobbe med selv for å bedre selvfølelse. Kun han selv som kan gjøre noe med det. Det jeg synes er rart er hvorfor enkelte ikke kan la barna møte kjærestene. En gang må de jo møtes hvis det skal være et seriøst forhold som skal vare? Akkurat nå, er jeg på et punkt i livet hvor jeg kun ønsker å ha en kjæreste å ha det fint med. Ingen samboerskap for eksempel, som jeg skrev i HI. Barna er små enda, og jeg føler at det beste for både dem og meg er at jeg akkurat nå har et kjærlighetsliv som ikke innvolverer barna. Det kommer nok ikke til å være slik for alltid, men slik livet er nå så er det denne løsningen som passer best. Anonymkode: c4352...93c 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 Fint du var ærlig fra starten. Han er nok veldig glad i deg og vil ha «mer» av deg. Frustrerende for han å ikke få ta del i hele livet ditt. Skal love deg de fleste men. Hadde tatt til takke med kun kjæreste/ knulling og null ansvar ellers. Så det skulle være det minste problemet for deg å finne en ny som vil det. Dere passer ikke sammen. Fortsetter dere blir han mer frustrert og du lei. La han gå og finn en ny og la han finne ei han passe bedre sammen med. Anonymkode: d40da...f38
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 Det er da virkelig ikke for mye å be om noen dager alene! Han har presset seg på og presset seg mer inn i livet ditt enn hva du fra starten av satt helt tydelige grenser for. Første røde flagg her er grenseoverskridelse. At han ikke har respektert grensen din. Neste store røde flagg er reaksjonen hans når du på nytt setter en grense for å ivareta deg selv. Nok en gang viser han at han ikke respekterer grensene dine og ditt beste, og i tillegg så blir han aggressiv, truende og trakasserende. Dette er massive røde flagg! Denne mannen skal du være veldig glad for at du ikke har sluppet mer inn i livet ditt, han hadde ødelagt deg, trakassert deg og brukt sinne hver gang han ikke fikk det som han ville og hver gang du satte grenser for deg selv. Sånne menn er direkte farlige, og deres gode side veier ikke opp for det å måtte ofre vekk egne behov, gå på eggeskall og bli trakassert. Her er det bare en ting å gjøre ts, innse at den han har vist deg nå er den han egentlig er, og han kan du ikke være sammen med! Anonymkode: 4a42d...a6d 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 Du har et behov som er helt naturlig å riktig å ha. Du har vært helt ærlig om dette fra starten av, så du har overhodet ikke gjort noe galt. Han vrir på noe helt normalt til å være stygt mot han. Og han kommer med falske anklager som han håper du skal avkrefte ved å la han få viljen sin. Det er manipulering! Og det er ikke greit å si stygge ting til deg. Dette har du overhodet ikke fortjent. Du er snill og støtter han med de vanskene han har. Han forventer å bruke deg som søppelbøtte, og lempe alle byrdene sine over på deg. Dette er ikke greit. Og for din og barna dine sin skyld skal du ikke akseptere slik oppførsel! Han må EIE problemet sitt. De vonde følelsene hans er der ikke fordi du er utro. Anonymkode: 08cf1...8df 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 "Sagt", ikke "sakt". Anonymkode: 88957...c02 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er da virkelig ikke for mye å be om noen dager alene! Han har presset seg på og presset seg mer inn i livet ditt enn hva du fra starten av satt helt tydelige grenser for. Første røde flagg her er grenseoverskridelse. At han ikke har respektert grensen din. Neste store røde flagg er reaksjonen hans når du på nytt setter en grense for å ivareta deg selv. Nok en gang viser han at han ikke respekterer grensene dine og ditt beste, og i tillegg så blir han aggressiv, truende og trakasserende. Dette er massive røde flagg! Denne mannen skal du være veldig glad for at du ikke har sluppet mer inn i livet ditt, han hadde ødelagt deg, trakassert deg og brukt sinne hver gang han ikke fikk det som han ville og hver gang du satte grenser for deg selv. Sånne menn er direkte farlige, og deres gode side veier ikke opp for det å måtte ofre vekk egne behov, gå på eggeskall og bli trakassert. Her er det bare en ting å gjøre ts, innse at den han har vist deg nå er den han egentlig er, og han kan du ikke være sammen med! Anonymkode: 4a42d...a6d Han har da ikke vært aggressiv og truende og farlig?! Mannen er lei seg, skuffet over at han ikke er «bra nok». Enig i at egentid er viktig , men Spørst hvor egentid det skal være. Skjønner han litt også. Anonymkode: d40da...f38
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fint du var ærlig fra starten. Han er nok veldig glad i deg og vil ha «mer» av deg. Frustrerende for han å ikke få ta del i hele livet ditt. Skal love deg de fleste men. Hadde tatt til takke med kun kjæreste/ knulling og null ansvar ellers. Så det skulle være det minste problemet for deg å finne en ny som vil det. Dere passer ikke sammen. Fortsetter dere blir han mer frustrert og du lei. La han gå og finn en ny og la han finne ei han passe bedre sammen med. Anonymkode: d40da...f38 Uansett hva slags forhold jeg har hatt, så har mine eneste krav/ansvar fra partner vært veldig enkle: Ærlighet, eksklusivitet og felles respekt. Så han hadde ikke fått mer ansvar i forholdet, uansett om han hadde fått møte barna mine. Ved evt samboerskap kommer jo naturligvis hverdagsansvar inn, som å holde det ryddig rundt seg, hjelpe til med mat og rydding, samt likt fordelt økonomi. Så jeg forstår ikke helt dette med å sette høyere krav til den man er i forhold med. Barna er uansett mitt og barnas far sitt ansvar. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du har et behov som er helt naturlig å riktig å ha. Du har vært helt ærlig om dette fra starten av, så du har overhodet ikke gjort noe galt. Han vrir på noe helt normalt til å være stygt mot han. Og han kommer med falske anklager som han håper du skal avkrefte ved å la han få viljen sin. Det er manipulering! Og det er ikke greit å si stygge ting til deg. Dette har du overhodet ikke fortjent. Du er snill og støtter han med de vanskene han har. Han forventer å bruke deg som søppelbøtte, og lempe alle byrdene sine over på deg. Dette er ikke greit. Og for din og barna dine sin skyld skal du ikke akseptere slik oppførsel! Han må EIE problemet sitt. De vonde følelsene hans er der ikke fordi du er utro. Anonymkode: 08cf1...8df Ja, jeg blir litt usikker av det hele. Han viser en side nå som jeg ikke hadde sett før, men så er det jo mulig han sitter å kjenner på noe han ikke helt forteller meg. Jeg håper på å kunne ta en prat når han ikke er sint. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han har da ikke vært aggressiv og truende og farlig?! Mannen er lei seg, skuffet over at han ikke er «bra nok». Enig i at egentid er viktig , men Spørst hvor egentid det skal være. Skjønner han litt også. Anonymkode: d40da...f38 Aggresiv har han ikke vært nei, men jeg ble både litt satt ut og lei meg. Dette er første dagen jeg har alene på 4 måneder, og jeg ble kun enig om å prøve å treffes litt oftere, ikke at vi skulle ha en fast avtale og et krav om å se hverandre hver dag de ukene jeg ikke har barna mine. Jeg prøvde å forklare dette, og jeg håper at han evt kommet til å innse at jeg hverken er utro, at han er bra nok og at dette ikke har noe med han å gjøre i det hele tatt - jeg har bare behov for egentid. Anonymkode: c4352...93c
MizzVic Skrevet 2. april 2023 #17 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er han sint, han har sakt at han er sikker på at jeg er utro, at han ikke er bra nok for meg og at jeg sikkert kommer til å slå opp. Anonymkode: c4352...93c Og når denne godt voksne mannen snakket slik til deg, svarte du med å dulle og dalle og tenke stakkars han har det ikke lett osv Hadde kompiser svart slik? Kollegaer? Sjefen hans? Eller hadde de bedt han ta seg sammen og forventet at han oppførte seg som den voksne mannen han er? Du skal ikke tillate deg å bli snakket slik til, bare fordi du vil ha en dag (eller 7!) for deg selv. Passer det ikke han å ha en kjæreste han ikke får sett oftere, da må han revurdere om det er rett forhold for han. Ikke angripe deg. 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #18 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Han har da ikke vært aggressiv og truende og farlig?! Mannen er lei seg, skuffet over at han ikke er «bra nok». Enig i at egentid er viktig , men Spørst hvor egentid det skal være. Skjønner han litt også. Anonymkode: d40da...f38 Da får du lese om igjen 🙄 AnonymBruker skrev (1 time siden): Likevel ble han sur, sa jeg utnytter han, at jeg er en uærlig bitch -Nå er han sint, han har sakt at han er sikker på at jeg er utro, at han ikke er bra nok for meg og at jeg sikkert kommer til å slå opp. Anonymkode: c4352...93c Dette er psykisk vold og manipulasjon Anonymkode: 4a42d...a6d 3 1
Gjest Warrior Skrevet 2. april 2023 #19 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Akkurat nå, er jeg på et punkt i livet hvor jeg kun ønsker å ha en kjæreste å ha det fint med. Ingen samboerskap for eksempel, som jeg skrev i HI. Barna er små enda, og jeg føler at det beste for både dem og meg er at jeg akkurat nå har et kjærlighetsliv som ikke innvolverer barna. Det kommer nok ikke til å være slik for alltid, men slik livet er nå så er det denne løsningen som passer best. Anonymkode: c4352...93c Da er det viktig å finne en som godtar det. Tror det er bedre du slår opp med han du har nå og finner en som godtar det mer. Det er mitt råd.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #20 Skrevet 2. april 2023 Juniper skrev (3 timer siden): Hva du burde gjøre? Løpe! For en overreaksjon! Jeg tror det virkelig er noe som skurrer med denne mannen! Enig med første taler. Ikke se deg tilbake når du har løpt Anonymkode: 09153...08f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå