Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:frustrert:

Et par dager i romjulen og i dag så har jeg fått oppringninger på mobilen min. Dette er tulleringing, men de er ikke så kloke at de har skjult nummeret sitt, så nå har jeg lagret nummeret så jeg vet at jeg ikke tar telefonen når de ringer.

Første gangen de ringte var det ganske unge jenter, kanskje fjortiser tipper jeg, som kom med kommentarer mens jeg hørte fnising i bakgrunnen. De andre oppringningene så har de ikke sagt noe, bare vært helt stille. Jeg har lagt på.

Begynner å bli temmelig lei av dette, så da de ringte første gangen i dag ringte jeg tilbake etter et minutt, men da hadde de slått av telefonen eller avviste anropet. Så ringte de igjen senere i dag, og da sendte jeg mld til nummeret og skrev at hvis de skulle tulleringe slik var det en idè å bruke hemmelig nummer, for jeg så at nummeret var i den og den sitt navn. (Har sjekket på Gule sider, og nummeret står der.) Så jeg skrev at jeg visste hvem som eide telefonen og full adresse, så de hadde dritet seg ut.

De har ikke ringt opp igjen etterpå, men jeg blir ikke forundret om de fortsetter.

Hva ville dere gjort?

Jeg er mektig lei av å bli forstyrret av tull i tide og utide, både sent og tidlig. :frustrert: Men vet at om jeg fortsetter å ta telefonen synes de nok det er bare gøy og fortsetter.

Hva skal jeg gjøre neste gang de ringer? Nummerets eier hadde adresse ikke så langt fra Asker, så det er nesten fristende å troppe opp på døra der!! hehe.. Men jeg gjør selvsagt ikke det. Men noe må jeg gjøre, for dette gidder jeg ikke!! :sur:

Skrevet

Nå har du jo fått sagt fra da,så da er det ikke sikkert de ringer igjen. Tør vel ikke det nå som de vet at du vet. Hvis de fortsetter for du dra dit og event.snakke med foreldra.

Gjest Gjesta
Skrevet

har du aldri vært tretten år...? :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jovisst har jeg vært 13år, men jeg turte ikke tulleringe til folk, jeg.

Jeg gidder ikke å ta imot sånn tulleringing selv om jeg vet det er unger. Det er en jævla uting å drive med slikt.

Jeg blir nervevrak når telefonen ringer midt på natta, tror nemlig at det har skjedd noe med noen jeg kjenner da, jeg.

Skrevet

fortsetter de, ville jeg ha anmeldt de for telefonterror(ihvertfall ha truet de med å anmelde dem).

Evelina: Det er ikke greit å tulleringe til folk selv om man er 13 år da :klaske:

Hm.. så når man er 13 år er alt lov da.. gud bedre... :overrasket:

Gjest gjest1
Skrevet

Det er ikke lov nei, men var utrolig morsomt da jeg holdt på med det før! Den dagen telefoner med nummervisere ble populært var en sorgens dag for meg.

Skrevet

Jeg hadde nok skremt vannet av dem med å true om politianmeldelse.

Gjest Gjesta
Skrevet
fortsetter de, ville jeg ha anmeldt de for telefonterror(ihvertfall ha truet de med å anmelde dem).

Evelina: Det er ikke greit å tulleringe til folk selv om man er 13 år da  :klaske:

Hm.. så når man er 13 år er alt lov da.. gud bedre...  :overrasket:

Come on, det er da bedre å tulleringe til folk enn å henge på en Narvesen og bøffe sigaretter.

Det er ikke lov nei, men var utrolig morsomt da jeg holdt på med det før! Den dagen telefoner med nummervisere ble populært var en sorgens dag for meg.

tji hi, skjønner! Jeg var riktignok godt voksen før det kom nummervisere, da.....

Lurt. Jeg hadde ihvertfall blitt skremt da :)

Skrevet

Vi hadde trøbbel med at noen ringte hit i en periode - uten å skjule nummeret sitt. Mannen ringte opp igjen noen timer etter at de hadde ringt et par ganger på rad. Kom til et barnehjem den ene gangen og til noen som ikke skjønte et kvekk av hva vi sa andre gangen :ler:

Ringte noen ganger til fra samme nummer, men vi bare lot være å ta telefonen vi, begrenset hvor morsomt det er å tulleringe til noen som aldri svarer :)

Forresten. B ble skikkelig amper her en kveld etter ca 15 oppringninger, så han skrev opp nummeret og hadde det foran PCen og la det inn hver gang det kom en pop up hvor man ønsket å bli kontaktet hvis man ønsket mer info. :sjarmor: slemt, sikkert ulovlig, men er man sinna så er man sinna. Tror han bestilte tenaprøver til de også :ler:

Skrevet

Tulleringing var gøy da jeg var 13, så det er sikkert gøy for de som er 13 i dag også... Men jeg skjønner frustrasjonen din, Lassie. Ikke morsomt å bli oppringt midt på natta.

Bruk Arwen (eller B) sin idè da, hvis de ringer en gang til! Tenaprøver... :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Opplevde også det der en gang for noen år siden. Jeg koblet telefonen min videre til politiet i kommunen etter gjentatte oppringinger. Ikke lenge, og det var sent på døgnet... Ble ikke noe mer kødd etter det :ler:

Skrevet

Hva med å virkelig skremme vannet og det som er av dem?

Ring og si at du ER politiet.

:grine2:

Gjest LoisLane
Skrevet
Come on, det er da bedre å tulleringe til folk enn å henge på en Narvesen og bøffe sigaretter.

Kom igjen sjøl, det er da bedre å henge på Narvesen enn å rane andre unger og prostituere seg.

Jeg går inn for å skremme dem skikkelig. Hva en en forferdelig, høy lyd rett i øret på dem? Polititrussel er som regel effektivt.

Gjest Gjesta
Skrevet
Kom igjen sjøl, det er da bedre å henge på Narvesen enn å rane andre unger og prostituere seg.

Dø, det er da bedre å rane andre unger og å prostituere seg, enn å selge dop og drepe masse folk...................... ;)

Resten av det du skrev er jeg helt enig i.

Skrevet

Her kom mange tips!

Men det ser forhåpentligvis ut til at jeg klarte å skremme deg selv ved at jeg sendte den sms'en og skrev hvilken adresse osv som jeg hadde på dem. For de har ikke ringt opp igjen etterpå ;)

Men takk for tips, jeg skal legge dem i minnet om de ringer igjen! :)

Annonse
Skrevet

Når det gjelder unger hjelper det ofte å kontakte foreldrene (fasttelefonen som tilhører den oppgitte adressen for telefonnummeret?)

Jeg ville heller ikke likt tulleringing på natta. På dagtid kan jeg alltids velge å ikke svare, men når de vekker meg har de allerde vekket meg... Og når jeg får en telefon om natta tror jeg selvsagt at noen er død eller alvorlig syk. For det er bare denslags jeg får telefoner om på den tiden.

Så med navn og telefonnummer ville en trussel om å kontakte politiet om det ikke tok slutt etter advsrsel vært en selvfølge.

Skrevet

Jeg og moren min hadde samme problemet. Når det ble for ille, vidrekoblet vi nummeret til politistasjonen ;) Da stoppet det rimelig kjapt! (Før forhåndsvisning av nr kom)

Selv tullringte jeg og venninna mi masse før. Helt til vi kom til en stakkar som var sjef for et busselskap og hadde nummervisning. Vi gratulerte han med det nye barnet.. hehe.. og han ble flyforbanna og ringte mamma opp senere på kvelden. Da var jeg ikke høy i hatten. Han skulle anmelde hvis vi ikke ringte opp og sa unskyld. *blush*

Skrevet

Tulleringing er jo kjempegøy! Veninnen min og jeg pleide å ringe og bestille reiser osv i andres navn, og så ringte vi opp en "heldig utvalgt" og sa at personen hadde vunnet. He he, ikke så veldig snilt akkurat, men veldig gøy! Og så ringte vi folk med rare etternavn. Noen snakket vi lenge med også.

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Dø, det er da bedre å rane andre unger og å prostituere seg, enn å selge dop og drepe masse folk...................... ;)

Det er bedre å selge dop og drepe masse folk enn å selge enda mere dop og drepe hele verden :ironi:

Jeg tulleringte masse da jeg var på den alderen!

Det morsomste var jo hvis de ble skikkelig sinte.

Den gangen fantes det ikke nummervisning!

Den gangen var det disse telefokioskene vi puttet penger på, men som virket ca. 1/2 minutt uten å putte på penger.(Jeg er ikke eldgammel nå altså - 35)

(ringte hjemmefra også)

Kjempegøy, men det var ikke noe gøy hvis jeg selv opplevde det, da ble jeg :sur:

Til trådstarter, de gidder ikke å ringe deg mer nå som du vet hvem det er!

Skjønner at det er veldig irriterendes, og jeg hadde snakket til sønnen min på 14 år dersom jeg fikk vite at han hadde gjort noe sånn! For det er ikke pent, selvom jeg gjorde det selv da jeg var på hans alder.

Hvis det fortsetter, tar du kontakt med foreldrene.

Endret av Miloine
Skrevet

Artige kontraster her;

Bølleringing, prostitusjon, massemord!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...