AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Hei, jeg ønsker tips til aktiviteter og ting man kan gjøre i Oslo i sommer? Ting man bør oppleve, plasser man bør se? Restauranter og caféer som vi bør oppleve? Skal på kjærestetur, så noe som passer godt for det. Gjerne noen litt bortgjemte perler. Anonymkode: 643ad...e98
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Ville dratt til et mer interessant sted enn Oslo, hvis du skal gjøre noe. Ikke mye å gjøre der. Dra til København, Gøteborg, Stockholm, få med deg tivilo, lisberg, grøna lund. Hva du kan gjøre i Oslo? ta deg en øl på aker brygge. hf Anonymkode: bba9a...982 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Noen forslag til god stemning i Oslo, selv om jeg er enig med den over at byen ikke er interessant. Botanisk hage. Flott og romantisk. Kjøpe mat i Mathallen Vulkan og ta med for å sitte i de store hvite trappa. Se på livet. Jungel pizza på Sankthans Haugen, ta med til parken der Laundromat cafe på Bislett. Finn vindusplass Åpent bakeri Frogner Unngå Sørenga, Aker Brygge Anonymkode: 4204b...346 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Drikke drinker på Bortenfor, spise østers på EffEff. Konsert på Victoria, Nasjonalmuseet, vandre i sthansparken i sommernatta og drikke rosévin på et pledd på toppen av parken mens dere ser utover byen. Anonymkode: b4f1f...201 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville dratt til et mer interessant sted enn Oslo, hvis du skal gjøre noe. Ikke mye å gjøre der. Dra til København, Gøteborg, Stockholm, få med deg tivilo, lisberg, grøna lund. Hva du kan gjøre i Oslo? ta deg en øl på aker brygge. hf Anonymkode: bba9a...982 Enig dette. Hilsen osloboer Anonymkode: 45975...55b
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Laundromat cafe på Bislett. Finn vindusplass Anonymkode: 4204b...346 Huff for noen priser! 200 kr for en salat og nesten 100 kr for en Juice Anonymkode: 45975...55b
Laraa Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 For meg er å tilbringe en dag på the well, Nord Europas største spa en opplevelse. Det en kort buss eller kjøretur unna Oslo og er nesten verd turen i seg selv. Folk er forskjellige og spa er ikke noe alle liker, men bare et innspill på hva jeg liker 2
Gjest Damian Drake Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville dratt til et mer interessant sted enn Oslo, hvis du skal gjøre noe. Ikke mye å gjøre der. Dra til København, Gøteborg, Stockholm, få med deg tivilo, lisberg, grøna lund. Hva du kan gjøre i Oslo? ta deg en øl på aker brygge. hf Anonymkode: bba9a...982 Dette er jo bare tull, er nok av ting å gjøre i Oslo. Om du tror at det eneste man kan gjøre i Oslo er å drikke øl på aker brygge, så kan du umulig ha oppholdt deg i Oslo.
Gjest Damian Drake Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Enig dette. Hilsen en som aldri har vært i Oslo Anonymkode: 45975...55b Sånn der ble det riktig.
Eloise12345 Skrevet 3. april 2023 #10 Skrevet 3. april 2023 (endret) Det er veldig mye å gjøre i Oslo. Mange fine restauranter. Jeg liker å sitte ved sjøen på operastranden. Liker å gå til slottet, derfra til Aker Brygge, og langs sjøen til operabygget. Liker også å besøke Ekebergparken. Jeg er veldig glad i Oslo 🥰 Endret 3. april 2023 av Eloise12345 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #11 Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hei, jeg ønsker tips til aktiviteter og ting man kan gjøre i Oslo i sommer? Ting man bør oppleve, plasser man bør se? Restauranter og caféer som vi bør oppleve? Skal på kjærestetur, så noe som passer godt for det. Gjerne noen litt bortgjemte perler. Anonymkode: 643ad...e98 Det er liten tvil om at det er mye morsomt, spennende, interessant og romantisk å foreta seg i Oslo en herlig sommerhelg. Samtidig er det vanskelig å gi de beste rådene uten å vite litt hvem dere er – alder og interesser. :-) Anonymkode: 4d7ba...70d 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #12 Skrevet 3. april 2023 Nasjonalmuseet, Munch-museet, Astrup Fernley-museet hvis dere er så mye som et snev interessert i kunst. Og alle kan kombineres med et bad i sjøen. St hans Haugen er veldig fint, og rett i nærheten er Valleløkka, som er veldig fint å rusle i og så kan man gå videre til Jessenløkken. Mang fine spisesteder i området, men gjør litt research i forkant. Trenger ikke bruke tid på Karl Johans gate, Bogstadveien eller Oslo city. Anonymkode: c6e91...95a 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #13 Skrevet 3. april 2023 Nå spurte jeg om tips i Oslo - ikke hvor andre steder jeg kan dra. Så til alle dere som har gitt meg tips i Oslo, tusen takk! Dere andre pripne bedrevitere, kan jo opprette egne tråder om andre byer. Anonymkode: 643ad...e98 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 Lille Herbern på Bygdøy 😊 Anonymkode: 98c7c...5d4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Nå spurte jeg om tips i Oslo - ikke hvor andre steder jeg kan dra. Så til alle dere som har gitt meg tips i Oslo, tusen takk! Dere andre pripne bedrevitere, kan jo opprette egne tråder om andre byer. Anonymkode: 643ad...e98 Haha! Som Osloboer skal jeg gjerne dele noen tips. Jeg legger alltid litt av sommerferien hjemme fordi det er så mye fint å gjøre her om sommeren. Bade: Enten: Ta ferga fra Aker Brygge ut til Gressholmen hvor du kan spise på Gressholmen kro. Du bør ha med badesko/flip-flops, da det er en del skarpe skjell på øyene i Oslo. Eller: Sykle ut til Bygdøy (bysykkel som du kan leie funker fint, er ganske flatt ut dit) og bad et annet sted enn på hovedstranden. Områder: - Kampen og Vålerenga er kjempekoselig å tusle rundt i. Kampen har et fint område ved kirken med kafé og uteservering. Du kan spise middag på Kampen bistro eller Smia på Vålerenga. - Frogner er også veldig fint å rusle rundt. Kombiner det med Frognerparken eller gå bort til Bogstadveien. Tur: Akerselva er fint med uteservering flere steder. Jeg foretrekker å gå nedover, du kan f. eks starte fra Nydalen. Syng på Grünerløkka er et passe stopp for øl, eller Südøst for mat. Anonymkode: 4a962...a9e 1
Wednesday Addams Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 Ser du har fått flere gode forslag til museer her allerede, så fokuserer heller litt mer på spisesteder. Jeg vil sterkt anbefale å styre unna kjederestaurantene for det meste. Olivia, Egon o.l. er ganske dyrt for "vanlig" mat. Dersom dere er interessert i typisk "utenlandsk" mat så vil jeg anbefale å ta en tur til Grønland. Det er mange restauranter der med god mat som også er ganske billig. Mathallen på Vulkan er også artig å se, men der er prisnivået ganske høyt sist jeg var der iallfall. 1
Helene1982 Skrevet 3. april 2023 #17 Skrevet 3. april 2023 Det kommer jo an på hva du liker å gjøre. Jeg ville dratt i operaen, og jeg ville tatt en tur på nasjonalgalleriet. Ellers ville jeg dratt ut av sentrum for å spise og drikke. Om du sier noe om hva slags mat du liker, kan jeg være mer konkret 😊
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #18 Skrevet 3. april 2023 Teknisk museum. Gå langs Akerselva fra sentrum og opp, hvis dere er spreke. Ta en dukkert i demningen ved Nydalen på veien. Botanisk hage. Dra ut med en av badebåtene. Vigelandsparken (gå gjerne dit fra sentrum via Slottsparken). Spis reker rett fra rekebåten (hvis den fortsatt ligger på Rådhuskaia). Anonymkode: 380a7...36a
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #19 Skrevet 3. april 2023 Få langs Akerselva, bade ved Sørenga, prøv Escape room, ta en tur i Oslo street food - masse digg mat! Gå på Latter på klubbscenen. Anonymkode: b741d...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #20 Skrevet 3. april 2023 Jeg elsker å ha kjæresteweekend i Oslo, drar dit gjerne både én og to ganger i året! Typisk legger vi opp turen med å dra på en konsert på Rockefeller, en annen kveld en forestilling på f.eks. Latter, Folketeatret, Chat Noir eller lignende. Sjekk Ticketmaster for hva som skjer når dere skal dra. Jeg bruker flittig nettsidene til Visit Oslo for å finne forslag og tips til aktiviteter, f.eks. museer, omvisninger, vandreturer, båtturer, show, konserter osv. Og så må man jo få med seg litt shopping og god mat. Anbefaler å finne noe annet enn kjederestauranter. Noen ganger googler jeg masse og planlegger før vi går ut og spiser, andre ganger tar vi trikken et eller annet sted og rusler rundt til vi finner en plass som ser interessant ut. Anonymkode: f3a07...ff3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå