AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 ( jeg har vært gjennom mye og kroppen kan få reaksjoner) Jeg kan bo hos en venninne, men jeg kan få en reaksjon der jeg må løpe bort og gjemme meg for meg selv, har uro i kroppen, men har det ellers fint. Men jeg trenger å finne en leilighet for meg selv, men da må jeg ha ro og trygghet for å ha energi til det. Hvis jeg opplever stress, bare litt stress så får jeg reaksjoner som gjør meg dårlig. Derfor tenker jeg å være innlagt som gir meg ett rom å slappe av hvis jeg trenger alene ro, som jeg egentlig trenger aller mest. Mennesker generelt gir meg uro. men jeg kjenner uro og stress av at jeg skal møte folk på dps, at jeg skal bo en plass jeg ikke aner hva er for noe, møte ukjent og nye folk. Jeg blir dårlig av tanken på å bli innlagt pga dette og vurderer å si nei. Men Jeg trenger ett sted alene hvis jeg må våre alene. Ptsd. jeg lurer derfor på om å bli innlagt er verd det mer enn venninnen min. Å være innlagt handler om å få hjelp og bli tatt vare på, og det skal jo ikke være noe jeg gruer meg til liksom. venninnen min har veldig liten leilighet, så ikke mulig å trekke for meg selv. Jeg har ignorert mine behov hele livet, aldri fått hjelp før, derfor er hele greien egentlig skummelt. Jeg kan bli dårlig om jeg ikke har en trygg base å slappe av. Jeg trenger også denne roen for å finne leilighet og fikse sånne ting. Men vet ikke om dette vil gjøre meg verre enn bedre. jeg lurer også på hvordan det er å bo der? Så slipper jeg å lage ny tråd om det. Kan jeg komme og gå som jeg vil? Kan jeg sove hos venninnen min en natt, eller må jeg være der hele tiden? Jeg vil leve normalt og ikke bare være innlagt og tenke på det heller. Er det noen som snakker med meg når jeg bor der? Jeg gruer meg og vurderer å si nei takk pga dette. skal jeg droppe det, eller er det verd å bli innlagt? Er det bra for en person ? Håper noen snille kan svare for jeg er redd og syns dette er skummelt for meg, aldri i mitt liv fått hjelp og veldig sjeldent hos legen. Så mye nytt for meg å møte. Anonymkode: 2383b...249 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Være innlagt er noe av det beste jeg har gjort for meg. Det er godt å få den hjelpen når man trenger den. Du kan alltid sjekke deg ut før tiden hvis det ikke fungerer etter ei uke. Anonymkode: e226f...7c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Kannskje legge seg inn og heller spare venninnen til litt senere. Da kan de proffe hjelpe deg nå. Anonymkode: 60064...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Hvis du har mulighet, bli innlagt. Du kan oftest ha permisjon og besøke din venninne. Du bør ikke bo hos din venninne nå, også for å bevare venninneforholdet. Anonymkode: 6d394...c8a
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du har mulighet, bli innlagt. Du kan oftest ha permisjon og besøke din venninne. Du bør ikke bo hos din venninne nå, også for å bevare venninneforholdet. Anonymkode: 6d394...c8a Permisjon? Kan jeg ikke komme å gå som jeg vil? Jeg vil ikke sitte innlagt og grave meg ned konstant, trenger pause til å gjøre kjekke ting og komme meg ut Anonymkode: 2383b...249
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Tror du vil få best svar på praktiske ting rundt når du kan komme og gå hvis du ringer avdelingen. Hvis jeg hadde valget mellom å bli innlagt og være hos min venninne så ville jeg valgt sykehuset. Det blir for mye å legge på venninnen min at hun skal passe på meg mens jeg er alvorlig syk. Husk at nye ting bare er skumle i veldig kort tid. Når du har kommet deg gjennom den første timen og det første døgnet så er det ikke nytt lenger. Dette greier du fint. Anonymkode: cd935...b34 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du vil få best svar på praktiske ting rundt når du kan komme og gå hvis du ringer avdelingen. Hvis jeg hadde valget mellom å bli innlagt og være hos min venninne så ville jeg valgt sykehuset. Det blir for mye å legge på venninnen min at hun skal passe på meg mens jeg er alvorlig syk. Husk at nye ting bare er skumle i veldig kort tid. Når du har kommet deg gjennom den første timen og det første døgnet så er det ikke nytt lenger. Dette greier du fint. Anonymkode: cd935...b34 Er redd for å ringe. Dem skal ringe meg først, og da må jeg vente på dette og tenker mye på dette. Men sant som du sier, skummelt først og ikke skummelt etterpå. Anonymkode: 2383b...249
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 Hvis du har fått tilbud om døgnpost så ville jeg takket ja. Jeg ville dog ikke se på det som å "bo der" som du ordlegger deg. Det er et behandlingsopphold over flere uker og kan være tøft, men du får alltid lov til å trekke deg vekk. Er det snakk om akuttinnleggelse er det bare noen dagers plass men mer rettet mot ro, stabilitet og en pause som høres ut som det er det du trenger. Det er helt innafor å kun være på rommet om du ikke orker å være med andre. Du står også fritt til å komme og gå som du vil under en frivillig innleggelse. Under en ordinær innleggelse som går over flere uker, behandlingsopphold vet jeg man får lov å sove andre steder en natt om man vil det, men får du akuttplass bør du enten benytte deg av plassen eller si den fra deg til noen som trenger den mer om du har tenkt til å sove borte. Anonymkode: ee34a...044
n_97 Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 Jeg sier innleggelse. Er du frivillig innlagt kan du komme og gå som du vil. Avdelingen jeg var på (mange år siden) hadde både frivillige og ufrivillige så jeg måtte spørre om å få låst opp døra. Også sa jeg ifra til kontaktpersonen at jeg går en tur og blir borte et par timer. Null stress. Praksisen varierer sikkert fra sted til sted.
Menchit Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 Ta i mot plassen ts, som mange skriver er det veldig ofte svært god hjelp i en innleggelse når det er ro du trenger. Du får ro, samtidig som du får rutiner på måltider, søvn og kanskje aktivitet om du er i stand til det. En frivillig innleggelse kan du også avslutte, dvs hvis det ikke fungerer kan du reise derifra om du ønsker det. Du er heldig som får tilbud om innleggelse selvom jeg forstår det kanskje ikke føles slik, det er ekstremt knapt om plassen og det er ikke sikkert du får et slikt tilbud igjen med det første. Det varierer nok hvilken standard de forskjellige DPS har, men her får man iallfall eget rom med bad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå