AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Gutta som ikke får damer – Ytring (nrk.no) Anonymkode: 5d0fc...176 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Hun snakker sannhet! 👏 Anonymkode: ff7cd...48b 7 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Det er ikke bare på KG at menn er sånn, dette er menn som lever i samfunnet. Det er så lett å skylde på utenforstående faktorer enn å skjerpe seg selv. Det er samme type menn som skylder alt på innvandring, Pride og kvinner. Anonymkode: ff7cd...48b 2 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 🎯🎯🎯🎯 On point! Anonymkode: ff7cd...48b 5 1
Jdz Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Spot on! Problemet er at de det gjelder ikke kommer til å ta det til seg… 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Jeg kun uenig med henne på et punkt Sitat Flere damer lykkes på datingapper fordi de gjør mer for å få bekreftelse. Lykkes virkelig damer mer? Altså, får de det de søker? Jeg tenker ikke på matcher, men selve målet. Anonymkode: 2b702...4aa 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kun uenig med henne på et punkt Lykkes virkelig damer mer? Altså, får de det de søker? Jeg tenker ikke på matcher, men selve målet. Anonymkode: 2b702...4aa Veldig godt spørsmål. For hver kvinne som lykkes på en datingapp, må det vel også være en mann? Anonymkode: 667e9...66e 6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 Artikkelforfatteren: Det er masse enslige kvinner som føler seg minst like usikre som enslige menn, men de skylder på seg selv, ikke på mennene som avviser dem. Det er vel å overdrive. Det er nok av kvinner som klager over at mennene kun vil ha de peneste damene. Anonymkode: c6cb5...0f9 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Veldig godt spørsmål. For hver kvinne som lykkes på en datingapp, må det vel også være en mann? Anonymkode: 667e9...66e Stemmer, i hvert fall om "lykkes" betyr å få kjæreste og vi snakker om heterofile. Tror ikke artikkelforfatteren tenkte helt logisk her. Anonymkode: c6cb5...0f9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kun uenig med henne på et punkt Lykkes virkelig damer mer? Altså, får de det de søker? Jeg tenker ikke på matcher, men selve målet. Anonymkode: 2b702...4aa Hun har hvertfall helt rett i det som står i de neste setningene så her tenker jeg du må lese avsnittet og ikke bare første setning. "Ser man på kvinners profiler, får man oftest et galleri av smil og pene antrekk, skinnende hår, vennemiddager, fjellturer og piknik i parken.Menns profiler er for det meste et par kornete selfies med et skittent rom i bakgrunnen. Kanskje et bilde i bar overkropp i neonlys på et treningssenter. Hva kvinner faktisk er interessert i, virker det som de ikke har ofret en tanke." Når menn sier at statestikker fra tinder viser at bare 20% av menn der inne har suksess så stemmer det veldig godt sånn jeg observerer at 80% profilene blandt menn består av enten ikke noe bilde i det hele tatt, eller to bilder med elendig kamera tatt i en mørkt rom fra fanget og opp i en sofa han åpenbart kjeder seg utrolig mye i det vi får se av haka og det tankeløse blikket hans uten noe snev av et smil, eller kornete bilder fra grand canaria for åtte år siden med så lang avstand at man ikke engang ser ansiktet, eller bilder med kun solbriller på alle bildene, eller andre low effort bilder som gjør at de ser ut som menn som ikke engang prøver å få seg dame eller se LITT presentable ut engang. Mens vi damer pynter oss, smiler, tar hundrevis av bilder for å finne det ene rette vi ser best ut på, får hjelp av venninner til å velge bilder hvor personligheten vår skinner gjennom på osv og gjør en innsats i hvordan profilen vår representerer oss. Anonymkode: ff7cd...48b 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hun har hvertfall helt rett i det som står i de neste setningene så her tenker jeg du må lese avsnittet og ikke bare første setning. "Ser man på kvinners profiler, får man oftest et galleri av smil og pene antrekk, skinnende hår, vennemiddager, fjellturer og piknik i parken.Menns profiler er for det meste et par kornete selfies med et skittent rom i bakgrunnen. Kanskje et bilde i bar overkropp i neonlys på et treningssenter. Hva kvinner faktisk er interessert i, virker det som de ikke har ofret en tanke." Når menn sier at statestikker fra tinder viser at bare 20% av menn der inne har suksess så stemmer det veldig godt sånn jeg observerer at 80% profilene blandt menn består av enten ikke noe bilde i det hele tatt, eller to bilder med elendig kamera tatt i en mørkt rom fra fanget og opp i en sofa han åpenbart kjeder seg utrolig mye i det vi får se av haka og det tankeløse blikket hans uten noe snev av et smil, eller kornete bilder fra grand canaria for åtte år siden med så lang avstand at man ikke engang ser ansiktet, eller bilder med kun solbriller på alle bildene, eller andre low effort bilder som gjør at de ser ut som menn som ikke engang prøver å få seg dame eller se LITT presentable ut engang. Mens vi damer pynter oss, smiler, tar hundrevis av bilder for å finne det ene rette vi ser best ut på, får hjelp av venninner til å velge bilder hvor personligheten vår skinner gjennom på osv og gjør en innsats i hvordan profilen vår representerer oss. Anonymkode: ff7cd...48b Dette er jo to forskjellige ting. Påstanden om at kvinner lykkes mer enn menn på Tinder og påstanden om at kvinner legger mer innsats i å lage en god tinderprofil er to forskjellige påstander. Den første kan være usann selv om den siste er sann. Anonymkode: c6cb5...0f9 1
Andro Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 (endret) Veldig forfriskende lesning. Gjenkjenner alt hun skriver, særlig dette: "Menn på datingapper prøver ikke å møte kvinners ønsker og forventninger, de prøver å møte menns. Kvinners interesser hånes i stor grad." Har ikke tall på hvor mange menn jeg har truffet som har prøvd å mansplaine til meg hva jeg egentlig liker, driver med, kan og interesserer meg for. Sånne som også prøver å fortelle meg at jeg leter etter en (i deres øyne) vakker mann med mye penger. Det skaper så mye angst at vi har krav de ikke vil innfri at de rett og slett stenger av. Det er helt rimelig å forvente at folk tar halve husarbeidet på eget initiativ, oppfører seg fint under uenigheter og er intellektuelt oppegående. Mitt inntrykk er at majoriteten av dem heller ville ha levert en månedlig lønningspose og kjøpt seg definisjonsmakten i familien, framfor å bidra aktivt i hjem og forhold. Det finnes ikke noe tidspunkt i livet der det er greit å slutte å vaske badet, gi kona en klem og anerkjenne andres ønsker og behov. Ikke i datingfasen, ikke etter at man er forlovet og ikke etter tjue års ekteskap. Da skriver vi ut nyvalg, og mannen må fratre sin stilling. Når han ikke engang gidder å late som om han vil skjønne deg i tinderchatten eller under en forelskelse, da blir det i alle fall ikke noe bedre seinere. Endret 2. april 2023 av Andro 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #14 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Artikkelforfatteren: Det er masse enslige kvinner som føler seg minst like usikre som enslige menn, men de skylder på seg selv, ikke på mennene som avviser dem. Det er vel å overdrive. Det er nok av kvinner som klager over at mennene kun vil ha de peneste damene. Anonymkode: c6cb5...0f9 Er det? Det er sjelden man hører kvinner si sånt, det går mye mer på at kvinnene snakker seg selv ned og bruker enda mer tid, energi og penger på å "fikse" seg selv. Det er mye mer vanlig blant menn å klage på sånt. De mennene det gjelder snakker jo bare om at kvinner vil ha/snakker om/"gir seg til" "Chad", alfamann, penger, status osv. Altså nøyaktig hva forfatter skriver. Anonymkode: 60c68...611 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #15 Skrevet 2. april 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Er det? Det er sjelden man hører kvinner si sånt, det går mye mer på at kvinnene snakker seg selv ned og bruker enda mer tid, energi og penger på å "fikse" seg selv. Det er mye mer vanlig blant menn å klage på sånt. De mennene det gjelder snakker jo bare om at kvinner vil ha/snakker om/"gir seg til" "Chad", alfamann, penger, status osv. Altså nøyaktig hva forfatter skriver. Anonymkode: 60c68...611 Godt mulig at flere menn enn kvinner skylder på det andre kjønn. Jeg har stort sett kun venninner så vet ikke hvor vanlig det er med menn som skylder på det motsatte kjønn. Anonymkode: c6cb5...0f9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #16 Skrevet 2. april 2023 Svada fra ende til annen. Anonymkode: dbd19...3d4 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #18 Skrevet 2. april 2023 Mye anakdoter, det finnes tydelig tallmatriale på at det er enklere for damer å få tilgang til sex når de måtte ønske det enn det er for menn. Det finnes også lignede matriale på det at menn sliter mer med enosmhet. Så synes egentlig artikkelen er mest svada. Anonymkode: af0ba...f91 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #19 Skrevet 2. april 2023 De mennene som kaller kronikken svada er de samme som sitter her på KG om et år og tre år og åtte år og fortsatt er stuck i livet på samme sted som nå og klager over det samme. Anonymkode: ff7cd...48b 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #20 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De mennene som kaller kronikken svada er de samme som sitter her på KG om et år og tre år og åtte år og fortsatt er stuck i livet på samme sted som nå og klager over det samme. Anonymkode: ff7cd...48b Kaller den svada fordi den ikke snakker om problemene et samfunnsmessig nivå. Enkeletpersoners anekdoter betyr lite som en komentar på et samfunsmessig problem. Anonymkode: af0ba...f91 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå