AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Hei, Nå som det er ramadan har leieboer gjester daglig og krydderlukta kommer opp i vår etasje.. Helt forferdelig lukt.. Hvordan kan vi få fikset dette uten å måtte lufte ut hvert 5 min? Er på nippet til å si opp hele leieforholdet, men leieboeren er ellers veldig hyggelig. Anonymkode: 786d3...1a4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Man får det ikke bort. Vedkommende må lufte når han lager mat, samt etterpå. Er stanken så kraftig at du får det inn i din boligenhet tyder mye på at du kommer til å slite med å dunsten ut etter endt leieforhold. Anonymkode: 974f8...22e 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Kanskje det er problemer med ventilasjonen i boligen? Lufting er også viktig, men det hjelper lite når det kommer til sterke krydderlukter. Det setter seg i veggene. Anonymkode: b7b41...9a9 7 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Si ifra på en folkelig måte? Anonymkode: 938cc...be5
Drizzt Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 Snakk med leieboer. Si at kjøkkenvifte og kjelelokk brukes av en grunn. 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Nam, det lukter jo så herlig! Hadde heller spurt jeg kunne få oppskrift til maten enn å klage på lukta 😊 Anonymkode: aad40...8cf 4 2
Drizzt Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nam, det lukter jo så herlig! Hadde heller spurt jeg kunne få oppskrift til maten enn å klage på lukta 😊 Anonymkode: aad40...8cf Ikke alle synes sterkt krydret utenlandsk mat er herlig. Det minner meg om et par jeg kjenner som leide ut en hybel i egen bolig til en familie fra Midt-Østen. Etter 2 år ble leieforholdet avsluttet og utleier måtte rive vegger og gulv for å fjerne stanken av mat som hadde satt seg og ikke forsvant selv etter 2 strøk maling. Tydeligvis hadde leieboerne ikke passet på å lufte grundig. Endret 2. april 2023 av Drizzt 8 3
Eloise12345 Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje det er problemer med ventilasjonen i boligen? Lufting er også viktig, men det hjelper lite når det kommer til sterke krydderlukter. Det setter seg i veggene. Anonymkode: b7b41...9a9 Enig med deg. Det er mulig noe med ventilasjonen i boligen som er problemet. Jeg er leieboer, men leiligheten er bygget som leilighet. Merker ingenting til lukt av middag fra utleier. Tror ikke at han kjenner noe fra mat som lages her. Denne leiligheten er moderne, og ventilasjon virker veldig bra. :) 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 Problemet er ventilasjonen, så det hjelper jo ikke å bytte leieboere. Fiks en god ventilator med godt utsug Anonymkode: 39c8c...c94 9 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Problemet er ventilasjonen, så det hjelper jo ikke å bytte leieboere. Fiks en god ventilator med godt utsug Anonymkode: 39c8c...c94 Hjelper ikke hvis de aldri slår den på. Når jeg en gang i skuddåret glemmer å slå på vifta mi på høy nok styrke så sender bare huseier over meg en sms og spør om jeg kan gire opp ventilasjonen fordi han blir så sulten av lukta😄.. hint tatt fort. Anonymkode: 69c6e...80c 1
Rhodiola Skrevet 4. april 2023 #11 Skrevet 4. april 2023 Tråden er ryddet for diskriminerende ytringer og svar til slettet innlegg. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #12 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 14.43): Hei, Nå som det er ramadan har leieboer gjester daglig og krydderlukta kommer opp i vår etasje.. Helt forferdelig lukt.. Hvordan kan vi få fikset dette uten å måtte lufte ut hvert 5 min? Er på nippet til å si opp hele leieforholdet, men leieboeren er ellers veldig hyggelig. Anonymkode: 786d3...1a4 Du får fikset det ved å koste på og installere en skikkelig ventilator over komfyren, som lufter matosen UT av bygningen. Du kan ikke forvente at leieboeren skal gjøre dette. Det hjelper lite med ventilator som bare trekker matosen inn og slipper den ut igjen i samme rommet. Det fjerner ikke lukta. Anonymkode: b44b0...762 3 1
PITTY Skrevet 4. april 2023 #13 Skrevet 4. april 2023 Markedsfør norsk krydder/smakløs mat for de. Hvis du er en skikkelig god salgskonsulent kan du kanskje høste mildere dufter gjennom ventilatoren din.. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #14 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 14.43): Hei, Nå som det er ramadan har leieboer gjester daglig og krydderlukta kommer opp i vår etasje.. Helt forferdelig lukt.. Hvordan kan vi få fikset dette uten å måtte lufte ut hvert 5 min? Er på nippet til å si opp hele leieforholdet, men leieboeren er ellers veldig hyggelig. Anonymkode: 786d3...1a4 Uff,krydderlukt ass. Anonymkode: 4e12a...c24
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #15 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 14.53): Nam, det lukter jo så herlig! Hadde heller spurt jeg kunne få oppskrift til maten enn å klage på lukta 😊 Anonymkode: aad40...8cf Sikkert bedre om en etnisk norsk familie hadde leid og laget fårikål eller pinnekjøtt. Anonymkode: 4e12a...c24
Sonit Skrevet 4. april 2023 #16 Skrevet 4. april 2023 De bruker mye ghee (klaret smør) og olje sammen med krydder. Dette setter seg veldig i tekstiler og blir harsk lukt over tid. Du MÅ få de til å bruke skikkelig ventilasjon og lufte godt sånn generelt. Som noen andre skriver her så kan lukta sette seg permanent i leiligheten. 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2023 #17 Skrevet 4. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får fikset det ved å koste på og installere en skikkelig ventilator over komfyren, som lufter matosen UT av bygningen. Du kan ikke forvente at leieboeren skal gjøre dette. Det hjelper lite med ventilator som bare trekker matosen inn og slipper den ut igjen i samme rommet. Det fjerner ikke lukta. Anonymkode: b44b0...762 Utrulig mange som har det slikt. Helt håpløst opplegg. Og dersom TS har det slik i utleiedelen så bør hen jaggu ikke klage på leieboern. Anonymkode: 51ff4...080
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #18 Skrevet 5. april 2023 Drizzt skrev (På 2.4.2023 den 14.54): Ikke alle synes sterkt krydret utenlandsk mat er herlig. Det minner meg om et par jeg kjenner som leide ut en hybel i egen bolig til en familie fra Midt-Østen. Etter 2 år ble leieforholdet avsluttet og utleier måtte rive vegger og gulv for å fjerne stanken av mat som hadde satt seg og ikke forsvant selv etter 2 strøk maling. Tydeligvis hadde leieboerne ikke passet på å lufte grundig. Brukes sennepsolje eller curry, er det umulig å bli kvitt. Det setter seg permanent i gulv, vegger, tak, ventilasjon etc. Da må du nærmest rive hele huset for å få vekk stanken. Pluss nye ventilasjonsrør fordi det setter seg i absolutt alt. Veggene blir gule, og boligen forringet. Å lufte hjelper ikke, dette er sterke saker. Anonymkode: 342d1...8be 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #19 Skrevet 5. april 2023 Jeg leier, og her er ventilasjonen tydeligvis feilkoblet, for kjøkkenvifte går rett opp til huseierne. Jeg ville sikret at det ikke var noe feil før jeg begynte å klage (og det er jo en fin samtaleåpner til leietagerne.) Anonymkode: f8968...014 1
frogger Skrevet 5. april 2023 #20 Skrevet 5. april 2023 On 4/2/2023 at 2:43 PM, AnonymBruker said: Hei, Nå som det er ramadan har leieboer gjester daglig og krydderlukta kommer opp i vår etasje.. Helt forferdelig lukt.. Hvordan kan vi få fikset dette uten å måtte lufte ut hvert 5 min? Er på nippet til å si opp hele leieforholdet, men leieboeren er ellers veldig hyggelig. Anonymkode: 786d3...1a4 Enten må du leve med det eller oppgradere ventilasjonen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå