Gå til innhold

Syk etter kiropraktorbehandling

Gjest Lija

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med mye hodepine, svimmelhet, kvalme og vond (treg) mage.
Før helga var jeg hos kiropraktor som gjorde justeringer i nakken. Jeg ble litt kvalm umiddelbart, men ikkeno voldsomt. Utover dagen økte hodepinen og kvalmen kom og gikk. Tok en smertestillende og ting var greit. Dagen etter følte jeg meg sliten og fjern, og lurte på om jeg egentlig var midt i et panikkanfall. Følte ikke jeg klarte å fokusere. Hode/nakkepinen var der fortsatt og kvalmen av og på, og den eskalerte utover dagen.
På ettermiddagen ble jeg skikkelig kvalm, kroppen verket, fikk diaré på kvelden, og fikk feber og kastet opp natt til fredag (ca 40 timer etter kiropraktorbehandling). Etter å ha kastet opp er kvalmen og feber helt borte, men føler meg fortsatt «fjern/rar». 

Noen som har vært borti en slik reaksjon på behandling? Eller har jeg rett og slett bare en runde omgangssyke😆 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har enkelte ganger reagert lignende etter en tøff behandling hos kiropraktor eller fysioterapeut, både migrene, oppkast, stort søvnbehov, hodepine og generell "influensafølelse" har skjedd et par ganger. 

Anonymkode: c4adb...f84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har enkelte ganger reagert lignende etter en tøff behandling hos kiropraktor eller fysioterapeut, både migrene, oppkast, stort søvnbehov, hodepine og generell "influensafølelse" har skjedd et par ganger. 

Anonymkode: c4adb...f84

Takk for svar!
I følge «Google» leser jeg jo at det er normalt å bli noe kvalm og føle seg litt syk etter behandling, men synes det å kaste opp var en litt vel voldsomt som reaksjon😧 Kjenner jeg er skeptisk til neste time😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lija skrev (Akkurat nå):

Takk for svar!
I følge «Google» leser jeg jo at det er normalt å bli noe kvalm og føle seg litt syk etter behandling, men synes det å kaste opp var en litt vel voldsomt som reaksjon😧 Kjenner jeg er skeptisk til neste time😆

Du kan ringe å forhøre deg litt ang symptomene dine i morgen. Klinikken jeg går hos har listet dine symptomer som mulige ettervirkninger av kiropraktikk, men selv reagerte jeg ikke så sterkt. Var litt svimmel etter første gangen, men ikke noe etter det, og det tror jeg helt ærlig var mest psykisk. 

Anonymkode: bc443...33a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan ringe å forhøre deg litt ang symptomene dine i morgen. Klinikken jeg går hos har listet dine symptomer som mulige ettervirkninger av kiropraktikk, men selv reagerte jeg ikke så sterkt. Var litt svimmel etter første gangen, men ikke noe etter det, og det tror jeg helt ærlig var mest psykisk. 

Vil legge til; kan det hende at ettervirkningene gjorde deg bekymret slik at du ble verre? Jeg kan havne i en sånn loop noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble svimmel og kastet opp etter 50 minutter med hardhendt thaimassasje en gang, ble helt satt ut resten av dagen, men gikk over til slutt. 

Anonymkode: 8e632...81e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Drikker alltid farris etter kiropraktor timer for å få i meg salter. De justeringene jeg får setter i gang systemet i kroppen skikkelig. Hun jeg går til pleier å se på øynene mine om kroppen har fått nok, og prøver å stoppe før det blir for mye. Men jeg kan fortsatt bli skikkelig sliten, kvalm og få hodepine. 

Anonymkode: fd1c5...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ha vestibulær migrene da?

Endel med det blir verre av manipulering av nakke hos kiro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker

Dytter denne. Opplever det samme nå. Svimmel, klarer ikke holde meg på beina, faller, hodepine, alt anurrer, vanskelig,å fokusere blikket, kvalm. 

Anonymkode: b0ec7...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gå til kiropraktor. Det kan være farlig og har ingen beviselig god effekt

Anonymkode: 10920...5a3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dytter denne. Opplever det samme nå. Svimmel, klarer ikke holde meg på beina, faller, hodepine, alt anurrer, vanskelig,å fokusere blikket, kvalm. 

Anonymkode: b0ec7...5fd

Himmel og hav! 😮 

Anonymkode: 3e833...193

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og dere ble ikke informert om at dette kunne være noe av bivirkningene? 

Høres ikke trygt ut dette her.

Anonymkode: 44f0a...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kiropraktikk er kvakksalveri.

Anonymkode: dab44...317

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...