Gå til innhold

Helseangst? Reelt? Ønsker mange svar.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en mnd siden hadde jeg en luftveisinfeksjon. Føler jeg hangler. Har legetime om en drøy uke. Skal ta blodprøver. Tok «alt» av blodprøver i august 2022.

Måler «feber» med pannetermometer mange ganger daglig, ligger på 37+|- Skal legge på 0,5 grader. Mannen ligger nesten en grad under meg.

Ør i hodet, nervøs, engstelig, ør, føler jeg ser litt rart (skal til optiker på onsdag.) Konstant sliten og bekymret. Pleier å glemme plager når jeg jobber, men plagene er der når jeg jobber. Er helt på randen. Øm i korsrygg, skuldre og nakke. Skalv i beina etter trening her om dagen.

Er jeg alvorlig syk???? Vet dere ikke kan svare på det, men har aldri opplevd slike plager ved angst før.

Anonymkode: a1733...aa7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, som du sier så kan ikke vi her inne si hva som evt feiler deg. Det er bra du har legetime så kan du ta det opp her. Få en utrednig og se hvor mye av dette som evt er fysisk og om noe av det kan være angstrelatert.

Anonymkode: 79c8f...784

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet

Umulig for andre enn en lege å si hva dette er. Så fortell om alle plagene til legen.

Kan det være korona du har hatt? Vet en del får plager de ikke har hatt før etter en koronainfeksjon. Ett merkelig virus det der. 

Men kun en lege som kan svare om dette er angst, ettervirkninger etter korona, eller noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du er alvorlig syk!

Det å hangle lenge etter en virusinfeksjon. Dette er bla et samtaleemne på jobben min for tiden. Folk hangler lenge, noen har hatt korona. I tillegge tror jeg at kroppstemperatur kan ha normale variasjoner. Kjenner en som har konstant høy temp og det er normalt for ham. Du kan jo høre med legen om dette når du skal til neste legetime. Tipper du får det samme svaret.  Det er utrolig slitsomt å gå rundt ig engste seg! Skjønner at du ikke føler deg i form. Bare det å måle feberen flere ganger til dagen sier noe om hvordan du har det og stresset det medfører. 

Det høres ut som du har kraftig helseangst. Dette må du ta tak i. Vil anbefale deg å starte med Ingvar Wilhelmsen sine bøker( også som lydbok) det finnes også foredrag av ham på YouTube etc..

eller du kan snakke med en psykolog. Har ikke prøvd selv, men har hørt st kognitiv terapi skal fungere bra. 

Anonymkode: db4f2...814

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er jeg alvorlig syk???? Vet dere ikke kan svare på det, men har aldri opplevd slike plager ved angst før.

Har du angst sånn ellers? Hvordan er jobbsituasjonen? Har du mye stress i livet ditt?

Anonymkode: 3bb82...099

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid slitt med helseangst. 
Men har vært en del stress på jobb og bekymring for mitt barn.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tror ikke du er alvorlig syk!

Det å hangle lenge etter en virusinfeksjon. Dette er bla et samtaleemne på jobben min for tiden. Folk hangler lenge, noen har hatt korona. I tillegge tror jeg at kroppstemperatur kan ha normale variasjoner. Kjenner en som har konstant høy temp og det er normalt for ham. Du kan jo høre med legen om dette når du skal til neste legetime. Tipper du får det samme svaret.  Det er utrolig slitsomt å gå rundt ig engste seg! Skjønner at du ikke føler deg i form. Bare det å måle feberen flere ganger til dagen sier noe om hvordan du har det og stresset det medfører. 

Det høres ut som du har kraftig helseangst. Dette må du ta tak i. Vil anbefale deg å starte med Ingvar Wilhelmsen sine bøker( også som lydbok) det finnes også foredrag av ham på YouTube etc..

eller du kan snakke med en psykolog. Har ikke prøvd selv, men har hørt st kognitiv terapi skal fungere bra. 

Anonymkode: db4f2...814

Takk for råd❤️

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har alltid slitt med helseangst. 
Men har vært en del stress på jobb og bekymring for mitt barn.

TS

Typisk at det blusser opp mer eller kommer til nye angstsymptomer da. Du gjør alt riktig, dvs. gå til legen først og få en sjekk. Finner ikke legen fysisk grunn må du be om behandling for angsten. ❤️ Det er ikke akseptabelt å ikke få behandling om grunnen er psykisk.

Anonymkode: 15dea...a14

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Typisk at det blusser opp mer eller kommer til nye angstsymptomer da. Du gjør alt riktig, dvs. gå til legen først og få en sjekk. Finner ikke legen fysisk grunn må du be om behandling for angsten. ❤️ Det er ikke akseptabelt å ikke få behandling om grunnen er psykisk.

Anonymkode: 15dea...a14

❤️❤️❤️takk- skal be om hjelp dersom det kun er psykisk.

AnonymBruker
Skrevet

Så kjedelig å ha det sånn! Jeg synes at symptomene dine er helt normale. Det er vanlig å være litt redusert etter infeksjon. Husk at feber er temperatur over 38 grader. Det er helt vanlig å ligge mellom 37 og 38. Jeg pleier å ha rundt 36.5 på morgenen, og rundt 37.6 på kvelden. Ikke noe rart med dette :) 

Dersom du er engstelig og nervøs kan det nok hende at dette er psykisk. F.eks helseangst som du skriver. Snakk med legen din! ❤️

Anonymkode: ab6db...b50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 13.11):

For en mnd siden hadde jeg en luftveisinfeksjon. Føler jeg hangler. Har legetime om en drøy uke. Skal ta blodprøver. Tok «alt» av blodprøver i august 2022.

Måler «feber» med pannetermometer mange ganger daglig, ligger på 37+|- Skal legge på 0,5 grader. Mannen ligger nesten en grad under meg.

Ør i hodet, nervøs, engstelig, ør, føler jeg ser litt rart (skal til optiker på onsdag.) Konstant sliten og bekymret. Pleier å glemme plager når jeg jobber, men plagene er der når jeg jobber. Er helt på randen. Øm i korsrygg, skuldre og nakke. Skalv i beina etter trening her om dagen.

Hei!

jeg sliter også med helseangst! Så føler veldig med deg. Jeg har hostet i 3-4 måneder nå, og blir ikke bedre. Er selvfølgelig kjemperedd for kreft, og dette har flyttet seg etter hvor jeg har vondt osv. i januar var jeg helt sikker på at jeg hadde livmorhalskreft (fikk dette avkreftet). Tidligere har jeg trodd at jeg har hatt både leukemi, hjernesvulst, lymfekreft osv. nå er det lungekreft som er i fokus, og jeg føler også jeg blir fortere andpusten og sliten enn før. Har nå fått vondt i ryggen og mistenker da det verste: lungekreft med spredning! 

Hva slags andre symptomer har du? Føler du deg sliten og «slappere» enn vanlig? 

Anonymkode: 7e58a...8b1

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være vitamin mangel. Jeg følte meg sånn som deg og fikk påvist mangel på flere vitaminer på blidprøver. Bl a D-vitamin som jo er veldig vanlig på vinteren. Etter noen uker med vitaminer så begynner jeg å merke bedring.

Trenger absolutt ikke være noe verre enn det og det er jo enkelt å fikse😊

Anonymkode: 465cb...9af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan være vitamin mangel. Jeg følte meg sånn som deg og fikk påvist mangel på flere vitaminer på blidprøver. Bl a D-vitamin som jo er veldig vanlig på vinteren. Etter noen uker med vitaminer så begynner jeg å merke bedring.

Trenger absolutt ikke være noe verre enn det og det er jo enkelt å fikse😊

Anonymkode: 465cb...9af

Jeg tenkte akkurat det samme. Vitamin og mineralmangler kan føre til alle symtomene TS beskriver. Øm, skjelvinger, generell angst, osv. Eks: Vitamin B12 mangel kan gi mange diffuse men plagsomme symtomer. 

Til TS: be legen om å få tatt full vitamin og mineral status ved å ta blodprøver. Og såklart bør du ta opp vedr.om du har helseangst. Ønsker deg det beste❤️

Anonymkode: c140c...f33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...