Gå til innhold

Hårfjerning: laser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hei, hvilken laser er best for hårfjerning? 

Stemmer det egt. at hår kommer ikke ut i noen måneder og at det kan frosvinne etter gjentatt bruk?

Kan dere dele erfaring dere har med laser bruk for å fjerne hår hjemme?

Anonymkode: fdb17...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har god erfaring med Braun IPL. 

Man må gjøre det ca 8 ganger før man merker effekt. Det som skjer da er at hårene vokser saktere ut, og jo lenger du opprettholder behandlingen jo saktere vokser hårene ut. 

De slutter ikke å vokse ut, altså det forsvinner ikke for godt men kommer tilbake men det går saktere. Kunne gå en måned med glatte legger. Bikinilinjen og under armer fungerte den ikke like godt på syns jeg 

Anonymkode: 32ded...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun erfaring med diodelaser i salong, men det fungerte som en DRØM! Har veldig hvit hud og tykke sorte hår. Kun erfaring med leggene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Willat skrev (2 minutter siden):

Jeg har kun erfaring med diodelaser i salong, men det fungerte som en DRØM! Har veldig hvit hud og tykke sorte hår. Kun erfaring med leggene. 

Gir diodelaser permanent resultat? Hvor mange behandlinger måtte du gjennom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har god erfaring med Braun IPL. 

Man må gjøre det ca 8 ganger før man merker effekt. Det som skjer da er at hårene vokser saktere ut, og jo lenger du opprettholder behandlingen jo saktere vokser hårene ut. 

De slutter ikke å vokse ut, altså det forsvinner ikke for godt men kommer tilbake men det går saktere. Kunne gå en måned med glatte legger. Bikinilinjen og under armer fungerte den ikke like godt på syns jeg 

Hvor lenge er håret borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har brukt diodelaser og thermolyse i salong, brasiliansk, 7 behandlinger før jeg ga opp. Hårfritt er det absolutt ikke og det ville det nok ikke blitt til meg, men det er mindre og tynnere og jeg plages ikke med inngrodde hår lengre. 

Bor i Trondheim så jeg har vært hos The Skin Clinic for diode og Sirkulasjonsklinikken for thermolyse. Ingen av de ga et resultat verdt de nesten 10 000 jeg brukte.

Kjøpte så en ipl laser fra Braun, den fungerer greit nok, man må ha en intens periode før man kan gå over til vedlikehold. Dropper man det noen måneder kommer hårene tilbake til samme nivå som før. Mer fornøyd med den enn salongbehandling da ingen av delene er permanente, men denne er rimeligere over tid.

Har hvit hud og sorte hår, så skulle tro salongbehandling fungerte, men nei.

Anonymkode: 6fd4e...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Gir diodelaser permanent resultat? Hvor mange behandlinger måtte du gjennom? 

Permanent mindre hårvekst - men ikke 100% hårfjerning, men jeg må ta «vedlikehold» ca 1 gang i håret. Jeg barberer leggene kanskje hver 3-4 måned for fjon. Det er helt mykt.

Anonymkode: 46b2c...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Permanent mindre hårvekst - men ikke 100% hårfjerning, men jeg må ta «vedlikehold» ca 1 gang i året. Jeg barberer leggene kanskje hver 3-4 måned for fjon. Det er helt mykt.

Anonymkode: 46b2c...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt Alvaskin i noen måneder nå, fikk den i gave fra dattera mi til jul, det hjalp meg MASSE 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
guroermeg skrev (16 minutter siden):

har brukt Alvaskin i noen måneder nå, fikk den i gave fra dattera mi til jul, det hjalp meg MASSE 🙏

Er ikke laser farlig for huden?

Hvor lenge varte det til hår kom tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er ikke laser farlig for huden?

Hvor lenge varte det til hår kom tilbake?

nei, disse man bruker hjemme er trygge og skånsomme, og bruker mindre sterk laser enn den de har på klinikk (den må definitivt gjøres av noen som vet hva de driver med). hårene er forstatt borte, ikke alt, men liksom 80-90%. men de anbefaler å utføre en behandling i måneden for å holde resultatene vedlike 🤷‍♂️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
Willat skrev (På 3.4.2023 den 12.27):

er hårene fremdeles borte? kan jeg spørre hvor mye det kostet totalt for behandlingen av leggene? gjorde du det i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...