Gå til innhold

Innflyttingsfest - teit å si hva man ønsker?

Anbefalte innlegg

Gjest Wasabi
Skrevet

Min mann fyller rundt år og vi skal ha innflyttingsfest på dagen. Flere venner har allerede spurt hva vi trenger/ønsker oss til det nye huset. Holder på med innbydelsene og lurer på å skrive en PS. men liten skrift om at vi ønsker oss gavekort på dugnadsarbeid i huset og at ellers alle bidrag til scooter-fondet, dvdredcorder-fondet osv. tas mot med stor takk. men at vi mest av alt ønsker oss at alle våre venner kommer på festen og koser seg. Hvordan ville du reagert på en slik innbydelse?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville synes det var helt fint. Da har man jo både dekning for dem som har lyst å komme med en gave som koster penger og de som kan bidra med håndkraft i stedet.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg synes ikke det passer seg med ønskeliste. Gi heller folk svar om de spør.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg syns ikke det passer å skrive sånt i en invitasjon, men om noen spør hva dere ønsker dere, så ser jeg ikke noe galt i å svare på det. :)

Skrevet
Jeg synes ikke det passer seg med ønskeliste. Gi heller folk svar om de spør.

Jeg syns ikke det passer å skrive sånt i en invitasjon, men om noen spør hva dere ønsker dere, så ser jeg ikke noe galt i å svare på det. :)

Enig i disse

Gjest Embla s
Skrevet

Enig med Smurt, Kverula og Frysepulver!

Syns ikke det tar seg ut å skrive ned ønsker på inbydelsen. I allefall ikke når det dreier seg om annet enn dugnadstimer! Hadde det stått "istedenfor eventuelle bursdags/innflyttingsgaver ønsker vi oss dugnadshjelp" ville det vært ok. Men å be om penger til diverse "fond" i inbydelsen syns jeg er smakløst.

Folk gir det de har lyst til å gi (slik burde det være i allefall). Hvis noen spør så kan du jo svare. Men å ønske seg penger i innflyttingsgave fra venner??

Gjest Gjesta
Skrevet

Å i det hele tatt forvente seg en gave til en innflytningsfest er drøyt syns jeg.

Okay, det er kanskje vanlig i noen kretser at man gir gave ved sånne anledninger. Men ikke alle er vant til den "skikken"..............

Skrevet

Neeeeh... Jeg regner vel med at folk har med noe på innflyttingsfest, dette er jo etter hva jeg husker også bursdagen til mannen i huset, men jeg skriver aldri ønskelister bortsett fra til mor og far

Skrevet

Det er nok mest vanlig å ha med seg noe på en innflytningsfest, og også på en bursdagsfest, som dette også er. Men å skrive ønsker i invitasjonen, og dermed signalisere at du forventer gaver, er litt frekt, spør du meg. Jeg ville iallfall ikke likt å få en invitasjon med gaveønsker, og hadde jeg hatt med noe annet enn penger (f.eks en ting til huset) hadde jeg kanskje vært litt engstelig for at dere ville blitt skuffet. Jeg syns gaveønsker kun passer seg å gi til de som spør om det.

Skrevet
Min mann fyller rundt år og vi skal ha innflyttingsfest på dagen. Flere venner har allerede spurt hva vi trenger/ønsker oss til det nye huset. Holder på med innbydelsene og lurer på å skrive en PS. men liten skrift om at vi ønsker oss gavekort på dugnadsarbeid i huset og at ellers alle bidrag til scooter-fondet, dvdredcorder-fondet osv. tas mot med stor takk. men at vi mest av alt ønsker oss at alle våre venner kommer på festen og koser seg. Hvordan ville du reagert på en slik innbydelse?

Nei,nei. Det gjør man til bryllup

Gjest Wasabi
Skrevet
Hadde det stått "istedenfor eventuelle bursdags/innflyttingsgaver ønsker vi oss dugnadshjelp" ville det vært ok.

Kjempegod idè! Takk!!

Har bare såvidt begynt å tenke på innbydelsen og det jeg nevnte innledningsvis var mine første tanker. Takk for gode innspill alle! Ønsker ikke å fremstå som frekk på noe vis så vi får finne en mellomvariant eller droppe det helt.

Det vi hadde håpet å unngå var rett å slett å få noe nips.. Vi flytter nå for tredje gang i vårt samliv, har vært sammen i mange år og gift i tre. Dermed har vi absolutt alt vi trenger. Så når venner har begynt å spørre om hva vi mangler til huset og sånt er det veldig hyggelig, men vi ønsker altså mest av alt dugnadshjelp eller eventuelt penger til å kjøpe større ting vi ønsker oss. Men jeg skjønner jo at det er frekt å be om penger av venner, så dugnadhjelp får duge!

For min egen del ville jeg uansett hatt med noe på en sånn fest, og ville syns det var kjekt å vite hva jeg kunne ta med.

Gøy med sånne tråder forresten, viser hvordan folk reagerer ulikt på enkle ting!

Gjest gjest1
Skrevet

Man pleier da heller ikke å kjøpe så voldsomme gaver til innflyttingsfester? Jeg tar alltid med en vinflaske.

Skrevet

Det kommer vel litt an på kanskje...? :klø:

Jeg fikk karaffel, vase, kjøkkenting etc i gaver

Gjest Fruktfat
Skrevet
Å i det hele tatt forvente seg en gave til en innflytningsfest er drøyt syns jeg.

Okay, det er kanskje vanlig i noen kretser at man gir gave ved sånne anledninger. Men ikke alle er vant til den "skikken"..............

da vi hadde innflyttningsfest var det ikke mange som hadde med noe, så jeg ville ikke skrevet noe om gaver i en invitasjon.

Gjest Gjesta
Skrevet

Da jeg svarte regnet jeg med at trådstarter kjenner godt de som de inviterer til en slik fest, og at de derfor vet om det er vanlig å ha med gaver eller ikke. Det virket på meg som dette var vanlig.

Gjest Embla s
Skrevet

Det er vel ofte vanlig å ha med noe i innflyttingspresang? Men ofte er det vel en blomst, en flaske vin eller lignende? Her er det vel også snakk om en rund bursdagsfeiring?

Skrevet

Men hvis du fremhever i innbydelsen at det er en bursdag, så vil folk føle det mer naturlig å ta med seg noe enn dersom det kun er innvielsesfest med bursdagen som en bisetning.

Jeg ville ikke skrevet hva jeg ønsket meg. Kun nevnt det for de som spør.

Gjest christineemily
Skrevet (endret)

Vel,... i "mine kretser" gjør vi det...

Men jeg hadde ikke skrevet noe om det i innvitasjonen.

:perebrus: og ha en riktig artig fest Wasabi :bursdag:!!! :)

Endret av christineemily
Gjest Wasabi
Skrevet

Takk Christineemily! Tror nok det blir bra!

Har sendt ut innbydelsene nå og skrev med bitteliten skrift helt nederst "i stedet for eventuelle innflyttings/30årsgaver ønsker vi oss dugnadshjelp til huset :-) " Det er nemlig flere som har spurt hva vi ønsker oss/trenger, og da syns jeg det var helt greit. Og ja - i vår vennekrets er det vanlig å gi gaver til innflyttingsfester og bursdager, og jeg kjenner godt alle som kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...