Gå til innhold

Bare meg som synes dameblader er dritkjedelige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste både Elle, costume og Det Nye (når det fantes) tidligere. Men nå har vi jo Instagram 😄

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Istemmer personen over meg som svarte Fett. Det er et bra kvinnemagasin. Blader med mote, sminke, kaker og salater, nei det er ikke noe for meg. Jeg vil ha informasjon, nyheter og kritisk debatt.
De bladene som kommer på papir hit er Filter Nyheter, Fontene, Norsk Tidend, Motor og ellers er det digitalt.

Endret av Andro
Skrevet

Jeg leste endel dameblader før og kan av og til kjøpe Kamille, men det er lite lesestoff i det og mye av det interesserer meg ikke. I tillegg er det mye likt hvert eneste år.

Jeg synes også at mye av maten som presenteres ikke er mat jeg kunne tenke meg å lage. Klærne er ofte ikke fine og svindyre. Av og til har de interessante saker, men de blir ofte for overfladiske til at det egentlig er særlig interessant.

Tror jeg bare kjøper det av og til fordi det er koselig og for å ha noe å bla i. Skikkelig godt anvendte penger der altså 😄 Noen av bladene som er for litt godt voksne kvinner virker som de har mer lesestoff, men de føler jeg at fortsatt er litt for voksne for meg. Pleier å kikke litt i Norsk ukeblad, Allers og sånt når jeg er på besøk hos foreldrene mine og da er det jo av og til noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Typiske kjerring-blader: 

Side 5: aksepter deg selv akkurat som du er! 
Side 10: hvordan gå ned fire kilo / seks kilo / åtte kilo.
Side 15: kake-oppskrifter!

:bolledeig:  

Anonymkode: 3ad47...686

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har noen her lest Altså? Jeg vurderte å teste det men ser at det nå bare er digitalt. 

Ellers er det egentlig bare ViMenn som er interessant 😕

Anonymkode: 2162c...941

• Liker 1
Skrevet

Illustrert Vitenskap og bladet Historie synes jeg er kjempegøy og interessant å lese.

• Liker 4
Skrevet

Liker Historie, Foreign Affairs Magazine og Aftenposten Innsikt.

Såkalte "kvinneblader" kan ta seg en bolle! Håper alle skike blader forsvinner fra hyllene snart. Flaut at kvinner liksom bare skal være interessert i bollebaking, slanking, klær, interiør og annet overfladisk skvip.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi Menn har mye bra. 

Anonymkode: 91146...7d1

AnonymBruker
Skrevet

Dame blader er gørr kjedelig. På biblioteket leser jeg vi menn, historie blad og illustrert vitenskap.,

Anonymkode: a8a1a...5e5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dame blader er gørr kjedelig. På biblioteket leser jeg vi menn, historie blad og illustrert vitenskap.,

Jeg er dame. Men orker ikke å lese om bare mote og historier fra virkeligheten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jaja. 

Anonymkode: 061eb...9ff

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Har kjøpt Kamille til påsken og ble nok en gang skuffet over innholdet i et dameblad. Disse damebladene har veldig lite lesestoff! Det meste av bladet er reklame eller "reportasjer" med svære bilder av klær og mat og ellers ekstremt mange bilder/tips til produkter man kan kjøpe. 

Finnes det i det hele tatt noen gode blader med mye lesestoff? Jeg liker Historie og Illustrert vitenskap, det synes jeg det er bra med lesestoff,  men leser også gjerne portrettintervjuer som av Elin Tvedt i påskens Kanille, dybdereportasjer på ulike temaer. Men jeg orker ikke masse "reportasjer" og bilder av klær, kremer, puter, bakst og sånne overfladiske greier.

Anonymkode: 00fd9...684

Hvorfor kjøper du ikke Historie og Illustrert Vitenskap da?

Anonymkode: efc63...646

AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig hjernedødt og forutsigbart, hele greia. 

Interiør 

«Sterke kvinner»

Hvordan slanke seg

Matoppskrifter 

Strikkeoppskrifter 

«Sterk kvinne» igjen 

Anonymkode: c0e09...8cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Typiske kjerring-blader: 

Side 5: aksepter deg selv akkurat som du er! 
Side 10: hvordan gå ned fire kilo / seks kilo / åtte kilo.
Side 15: kake-oppskrifter!

:bolledeig:  

Anonymkode: 3ad47...686

Jepp, dette er «dameblader» i et nøtteskall.

Anonymkode: c0e09...8cd

AnonymBruker
Skrevet

Nei, de er helt forferdelige. Føler jeg blir dummere av å lese dameblader. 

Anonymkode: 980d1...cdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes også at de er kjedelige. Men jeg er 42. Jeg tror de er beregnet på tenåringer/unge voksne.

Anonymkode: 744b4...9e2

Skrevet

Enig, veldig mye kjedelig! Jeg har abonnert på fett i en del år, men sa opp for en stund siden, ble mye tørt for min del. Nå koser jeg meg egentlig mest med tegneserier og typ ren mat, og andre medlemsblader for organisasjoner jeg synes er interessante.

Skrevet

Jeg var veldig glad i Woman, og det er ett blad jeg savner. 
De andre har jeg aldri syntes var noe spennende, og ikke verdt pengene. 

Gjest Albbas
Skrevet

Det Nye på 90-tallet, tidlig 2000-tall savner jeg! Det var et bra magasin! 

Nå leser jeg ingen dameblader. Altså var jo et bra magasin men nå er det kun digitalt, så uaktuelt. 

Jeg er veldig glad i Aftenposten Innsikt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar butikkene inn Hjemmet, Norsk Ukeblad og Allers osv. når ingen tydeligvis kjøper disse?

Anonymkode: 1c8d6...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...