Gå til innhold

Bare meg som synes dameblader er dritkjedelige?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har kjøpt Kamille til påsken og ble nok en gang skuffet over innholdet i et dameblad. Disse damebladene har veldig lite lesestoff! Det meste av bladet er reklame eller "reportasjer" med svære bilder av klær og mat og ellers ekstremt mange bilder/tips til produkter man kan kjøpe. 

Finnes det i det hele tatt noen gode blader med mye lesestoff? Jeg liker Historie og Illustrert vitenskap, det synes jeg det er bra med lesestoff,  men leser også gjerne portrettintervjuer som av Elin Tvedt i påskens Kanille, dybdereportasjer på ulike temaer. Men jeg orker ikke masse "reportasjer" og bilder av klær, kremer, puter, bakst og sånne overfladiske greier.

Anonymkode: 00fd9...684

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tror det du er ute etter, er manneblader. 🤣

Anonymkode: e8e0a...ebb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

FETT er et veldig bra magasin :) Hver side er kjempe interessant 

Anonymkode: 42dd1...bca

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser aldri dameblader, ikke når jeg er hos frisøren engang. Da leser jeg heller Se og hør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke Se og Hør også et dameblad da?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke Se og Hør også et dameblad da?

Nei, det er et sladreblad.

Anonymkode: f3e0a...643

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange år siden jeg sluttet å lese ukeblader som er rettet mot kvinner. Helt uinteressant. Det eneste bladet det går an å lese et par sider i, er Hjemmet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt et ukeblad for kvinner på sikkert 15 år. Kjøper aldri sånt. Det er bare matoppskrifter og strikking/hekling. Det er alt det består av, som om kvinner ikke evner å ha andre interesser enn det. Jeg verken strikker eller hekler, og liker heller ikke å lage mat. Lager mat fordi jeg må, ikke fordi jeg liker det.  

Jeg abonnerte en god stund på Illustrert Vitenskap og et annet historieblad. Det var interessant.

Endret av Million
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

«Bare meg som…» Nei, så unik er du ikke. 

Anonymkode: 2fb6f...2d3

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutta å kjøpe disse såkalte damebladene for mange år siden. Mest reklame i de, med alt fra klær til sminke (kun utseende). Ellers så følger de sin faste syklus med slanking til matoppskrifter. Man skal bake alt mulig, men for all del ikke legg på deg av det.

Anonymkode: 4910f...fb1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er dame, og jeg liker faktisk ViMenn best. De har mange gode reportasjer som jeg synes er veldig interessant å lese. Bildene av lettkledde damer blar jeg fort forbi.

Novellene har de sluttet med. LItt synd, for jeg likte godt krimnovellene de hadde.

Anonymkode: c0f83...11e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjeldent relatert til de damebladene, så har alltid enten kjøpt tegneserier eller ViMenn, eller lignende blader om vitenskap, historie, natur, etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, lenge siden jeg sluttet å kjøpe dem. Kjøper gjerne Morgenbladet istedet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt enig,ts. Er lei av at kvinner generelt nesten blir "tvunget" til å må være opptatt av interiør, matlaging og utseende , og at det på død og liv er sånn ALLE kvinner skal fremstilles. Det er mange som heller vil lese om historie,vitenskap og forskning. Politikk også.

Anonymkode: 7b27d...db9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Gidder aldri kjøpe sånt. Og det sier jeg ikke fordi jeg er snobb eller noe, for det er jeg ihvertfall ikke, men dameblader har aldri interssert meg. Jeg synes klær og sminke er kjedelig og er så lei av slankemaset. Sykt mye reklame. Dyrt er det også. 

Anonymkode: 9fee2...ef4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det virkelig noen som kjøper ukeblader lenger? Synes nettet dekker alle behov.

Anonymkode: dd5d9...714

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er flere år siden jeg kjøpte. Er som du sier, mest reklame. 

Anonymkode: befd8...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Familien, faktisk.

Ikke at det er fantastisk bra. Men av damebladene har det mindre fokus på rene bilde/reklame ‘reportasjer’ som oppleves som rent fyllstoff, og har en del innhold, intervjuer, reisebrev, historier fra virkeligheten og sånt. Bonus selvfølgelig om du har noe interesse for håndarbeid eller kryssord.

Ellers liker jeg Aftenposten Innsikt godt. Månedsmagasin. Har fin blanding av artikler som går i dybden på ulike tema. Alt fra historie, kultur, politikk, miljø, vitenskap, kjente personer, dagsaktuelle tema osv.

Anonymkode: 0ea96...fe7

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...