naivsuper Skrevet 2. april 2023 #1 Skrevet 2. april 2023 Fant verdens beste mann i fjor. Ble veldig forelsket. Flyttet raskt inn. Men etterhvert som tiden har gått ser jeg ting med litt andre øyne. Forholdet til moren er noe uvanlig for en voksen mann. Hun er på besøk, dvs sover over når hun har fri. Gjerne fra fredag til tirsdag. Det er hun som har ryddet og vasket i huset, han aner ikke hvor f.eks moppene er. Hun har mye av sine ting der, og det er de som har kjøpt huset sammen. De ommøblerer og kjøper ting. Jeg har ikke fått med meg noen av mine ting, kun klær for det er ikke plass til mitt og han liker ikke min stil. Jeg liker heller ikke hans, men har forsøkt å få han med på en blanding av begge, noe han ikke er interessert i. I tillegg vasker han ikke klærne sine, de vasker hun på jobben sin. Hun kjøper også klær til han og kommer med poser med mat. Hun er veldig hyggelig, faktisk den kuleste svigermoren jeg har hatt, men jeg synes det er rart at hun ikke forstår at jeg trenger alenetid med han. Han er også veldig rotete og rydder ikke opp på kjøkkenet, og jeg må ha det rent og ryddig for å trives, derfor blir det til at det er jeg som støvsuger, vasker gulv, setter i oppvaskmaskinen, tørker av bord og benker. Og det er jeg helt ferdig med for jeg var hushjelp i over ti år i mitt første forhold. Denne uken kommer barna hans og skal bo der i påsken, dvs at hun også kommer til å være der hele uken. Jeg har begynt i ny jobb og er veldig sliten i hodet når jeg kommer hjem og skal jobbe hele uken. Heldigvis har jeg fortsatt min gamle leilighet, men den ligger en time unna. Jeg angrer på at jeg flyttet og kommer til nok bare til å jobbe der før prøvetiden går ut slik at jeg kan søke ny jobb nærmere mitt gamle hjemsted og flytte tilbake til leiligheten min. Håper han forstår dette og at det ikke blir slutt. Jeg ønsker å bo et sted jeg føler meg hjemme og kan slappe av. Er dette urimelig? 7
AprilLudgate Skrevet 2. april 2023 #2 Skrevet 2. april 2023 Om du liker både han, ungene og svigermor er det kanskje best å være særboer? Mange er jo det Søk ny jobb med en gang du, og ta det derfra. 11 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #3 Skrevet 2. april 2023 Du er ikke samboer. Han er samboer med moren sin, og du er gjest i deres hus. Eneste forskjellen er at du betaler for å være på besøk. Skjønner godt at du vil bo et sted som er ditt, og som du kan ha det så ryddig som du ønsker, og ha de gjestene du ønsker. Anonymkode: ff665...9ac 29
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #4 Skrevet 2. april 2023 Du burde hvertfall ha masse overskudd…. “wink“ “wink“ 😂🤣😅 Anonymkode: 54a59...239
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #5 Skrevet 2. april 2023 En voksen mann som ikke vasker sine egne klær fordi mamma gjør det for han? Altså... Du finner vel bedre. Han har ikke boevne. Hvis ikke svigermor kommer innom er du fulltidshusmor/mamma. Anonymkode: cf301...800 21
Million Skrevet 2. april 2023 #6 Skrevet 2. april 2023 Jeg tror ikke jeg hadde orket å bo med en mann som allerede bor med moren sin. Hun vasker klærne hans og han vet ikke en gang hvor vaskekosten i huset er?!? Dette er en mann som aldri har gjort et slag hjemme i hele sitt liv. Du skriver han har barn og det betyr en eks også. Antageligvis ble det slutt mellom ham og barnas mor nettopp pga hans manglende evne til å delta i husarbeid og gjøremål i et hjem. Det hadde ikke overrasket meg et sekund om det var årsaken til at de nå er ekser. Få deg en annen jobb og flytt ut igjen. Dette høres ikke ut som det er liv laga. Du kan jo ev fortsette forholdet som særboere om du veldig gjerne vil. Men helst da at det er han som kommer over til deg i helgene, for eksempel, så slipper du svigermor på kjøpet... 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #7 Skrevet 2. april 2023 Bli særboer og besøk hverandre (når moren ikke er der). Har han sagt noe om at han kunne tenke seg å bo fulltid med deg? Da kan han jo ikke lenger bo og eie sammen med sin mor. Anonymkode: 802b0...b69 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #8 Skrevet 2. april 2023 Det der hadde jeg aldri gått inn i. Svigermor for tett på hos "lillegutten sin" er en dealbreaker. Anonymkode: 659ef...4f8 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #9 Skrevet 2. april 2023 Da hadde jeg bodd for meg selv og sagt at hvis og når vi skal bo sammen må vi ordne ett hus med egen leilighet til mor samt sette noen føringer for hvordan det skal fungere i praksis. Anonymkode: 91b7f...501 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #10 Skrevet 2. april 2023 Tror jeg hadde tenkt meg godt om hvorvidt dette er en fyr man vil bli gammel med, eventuelt stifte familie med. Anonymkode: ece36...a96 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #11 Skrevet 2. april 2023 Nei, du er så klart ikke urimelig ❤️ Anonymkode: 06fbf...be5 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #12 Skrevet 2. april 2023 Ah særboer er det beste konseptet som finnes❤️ hva mer kan en mann ønske seg? Anonymkode: 86ef4...a2e 2
Ulla Ullsokk Skrevet 2. april 2023 #13 Skrevet 2. april 2023 Galskap! Nå er du på besøk som hushjelp! 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #14 Skrevet 3. april 2023 Du skriver at moren hans (hun er vel ikke akkurat svigermoren din...) er en kul dame. Da synes jeg det er rart at hun ikke forstår selv at det blir snålt at hun skal være det femte hjulet på vogna hele tiden. Men kjæresten din, han er virkelig noe for seg selv. En mann som ikke vasker sine egne klær, og som ville bodd i et rotehus om ikke moren kom innom og ryddet opp for ham. Du skal bo hos ham, men får ikke ta med noen av dine egne ting? Hva slags forhold er dette?? Jeg hadde aldri orket å være sammen med en sånn mann. Kan også tenke meg årsaken til at konen hans pakket og dro... Anonymkode: 1d2c0...c81 7
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #15 Skrevet 3. april 2023 Dere må bli særboere, og aldri flytt inn igjen. Gjett hvem som blir ny hushjelp den dagen mor blir borte? Han vil jo ikke på magisk vis funne ut hvor moppen er den dagen det skjer. Enten vil han da ha deg til å flytte inn for å erstatte henne, eller huset hans vil se ut som et rotete ungkarsrede. Pass også på at han ikke snikflytter inn til deg (husker mamma hadde en kjæreste som gjorde det, han ble i 12 år) 😄 Om han ellers er en god mann og holder orden på seg selv og økonomien i det minste ville jeg beholdt ham som kjæreste. Anonymkode: 1f77a...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #16 Skrevet 3. april 2023 Visste du ikke at moren var sjef i huset hans før du flyttet inn? Hadde du aldri vært på besøk? Anonymkode: 92311...595 2
Hareena Skrevet 3. april 2023 #17 Skrevet 3. april 2023 naivsuper skrev (20 timer siden): Fant verdens beste mann i fjor. Vi har ulike definisjoner på det, skjønner jeg. 5 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #18 Skrevet 3. april 2023 naivsuper skrev (20 timer siden): Han er også veldig rotete og rydder ikke opp på kjøkkenet, og jeg må ha det rent og ryddig for å trives, derfor blir det til at det er jeg som støvsuger, vasker gulv, setter i oppvaskmaskinen, tørker av bord og benker. Og det er jeg helt ferdig med for jeg var hushjelp i over ti år i mitt første forhold Det var visst hushjelp-skift igjen på deg... Anonymkode: 30089...033 1 2
Hulderen Skrevet 3. april 2023 #19 Skrevet 3. april 2023 Den tittelen var misvisende. Jeg trodde at han hadde så godt forhold til sin svigermor at hun fortsatt bodde i huset, mens exen var flyttet ut. Du kan ikke ha en samboer som er mer knyttet til sin mor enn til deg. Her må dere enten kjøpe et nytt hus sammen, uten hans mor, der dere er likestilte, eller så må dere bli særboere. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #20 Skrevet 3. april 2023 Jeg ville vurdert særbo. Har vært særbo i noen år og synest løsningen er super. Vi er sammen nesten alltid. Vi bor noen timer fra hverandre men har tilpasset jobb, barn og familiesituasjon for å få det til, vi har fortsatt 2 sekundærboliger. Høres ut som om din leilighet ligger i akseptabel avstand med pendling så du kan være der når han har barn / mor på besøk. Dra på besøk til hverandre og sov over. Han kan være hos deg når dere trenger alenetid 😊 Vi møtte mye motstand når vi valgte denne løsningen. Jeg kunne ikke hatt det bedre og vi har også giftet oss men er fortsatt særbo. Vi eier alt sammen men ved et evt brudd eier vi det som vi tok med inn i ekteskap. Vi har kjøpt en hytte sammen mellom bosted som vi har mye gleden av. Vi har felles økonomi noe som også mange synest er rart. Finn en god løsning, det kan virke som om du ønsker å satse på mannen. Ikke la svigermor eller barn komme i mellom dette. Finn løsninger som ikke innebærer å ødelegge hans relasjoner til familie. Anonymkode: a9004...1cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå