Gå til innhold

Hvorfor kaller noen av dere 18 åringer for barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De er jo ikke lengre barn, men myndige og blir da sett på som voksne og kan ta selvstendige valg. De er ikke lengre barn.

Anonymkode: 10e98...eb6

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn er mine barn også etter 18.

Anonymkode: 9a2f9...2e9

• Liker 4
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Mentalt sett er de fortsatt barn😊 Og mine barn er alltid mine barn selv om eldste er 21. Min far sier at han har 3 barn og vi er 42,39 og 34 år 

Anonymkode: d822b...6ef

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mine barn er mine barn også etter 18.

Anonymkode: 9a2f9...2e9

Var ikke akkurat sånn jeg mente det da... Men at de blir sett på som barn og ikke ett voksent menneske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett noen kalle 18-åringer 'barn'. 

Anonymkode: 3a214...cef

AnonymBruker
Skrevet

Hjernen er ikke ferdig utviklet før 25 års alder. Så kanskje derfor 

Anonymkode: 8a78b...7d1

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri sett noen kalle 18-åringer 'barn'. 

Anonymkode: 3a214...cef

Har sett noen skrive, kan barnet på 18 være alene hjemme....

• Liker 6
Skrevet

Nå de bor hjemme, blir forsørget og går på videregående er det ikke den store forskjellen på 17 og 18, hverken praktisk eller mentalt. Det skjer ikke en mirakuløs endring fra barn til voksen over natta i det det de fyller 18, selv om de juridisk sett får flere rettigheter. Å bli voksen er en lang  og gradvis prosess - de fleste 18-åringer har kommet relativt langt i denne prosessen, men ferdige er de ikke (men jeg ville i de fleste sammenhenger brukt ordet ungdom, ikke barn).

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kaller ikke en 18-åring for er barn, men i dens Tore sammenhengen så er våre 4 barn barna våre resten av livet, selv om et par av de er myndig! Jeg har fremdeles 4 barn :) 

Anonymkode: 73279...151

AnonymBruker
Skrevet

Hjernen er ikke ferdig utviklet før 25 års alder. Så kanskje derfor 

Anonymkode: 8a78b...7d1

Så du vil kalle en 24 åring for ett barn?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaller ikke en 18-åring for er barn, men i dens Tore sammenhengen så er våre 4 barn barna våre resten av livet, selv om et par av de er myndig! Jeg har fremdeles 4 barn :) 

Anonymkode: 73279...151

Jo, da. Det er ikke det jeg sikter til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn er barna mine til jeg dør. Enkelt og greit. Begge er passert 18 nå og er forsatt barna mine

Anonymkode: 2f4a5...018

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine barn er barna mine til jeg dør. Enkelt og greit. Begge er passert 18 nå og er forsatt barna mine

Anonymkode: 2f4a5...018

Ok. Så når barnet ditt er skal vi si 30 år, og har fått ny jobb. Så forteller du det til en venninne, barnet mitt har begynt i ny jobb. Ser du ikke hvor dumt det høre ut?

Eller at barnet ditt er 50 og skal bli bestemor. Sier du da at barnet mitt skal bli bestemor??

• Liker 2
Skrevet

Min snart 18-åring er ungdom, ikke ferdig voksen. Men fortsatt barnet mitt. ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Så når barnet ditt er skal vi si 30 år, og har fått ny jobb. Så forteller du det til en venninne, barnet mitt har begynt i ny jobb. Ser du ikke hvor dumt det høre ut?

Eller at barnet ditt er 50 og skal bli bestemor. Sier du da at barnet mitt skal bli bestemor??

Som regel sier jeg sønnen min om gutta. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer at ungdom på 16+ er ansvarlige for sine handlinger. Får null sympati hos meg hvis de gjør dårlige valg, som får konsekvenser.

Vi må slutte å umyndiggjøre folk som burde greie å tenke selv.

Anonymkode: 59710...4d8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kanutte skrev (2 minutter siden):

Min snart 18-åring er ungdom, ikke ferdig voksen. Men fortsatt barnet mitt. ;)

Hvor mange ganger skal jeg si det, er ikke det jeg sikter til. Selvfølgelig er de fortsatt barnet ditt, men å kalle voksne myndige mennesker for barn er tåpelig.

Kanutte skrev (3 minutter siden):

Som regel sier jeg sønnen min om gutta. 

Ja, bruk sønnen eller dattera. Det er mye bedre. 

• Liker 3
Skrevet

Vet man alltid hvor gamle noen er? Jeg kaller den delen av befolkningen for 'ungdommer'. Jeg sier "ungene mine" når jeg refererer til mine egne, eller spesifikt navnet. Sier ikke 'barna mine'. Har aldri hørt noen betegne sitt 30-årige som 'barnet mitt'... 

Er nok et lite utstrakt problem du skisserer her ☺

• Liker 1
Skrevet

Heilt einig! Sett mange trådar her der dei omtalar sine vaksne born med ungdommen, barnet, og til og med poden! 🙈😂 Og tema er jo ofte: kva konsekvensar kan eg gje, kan han vere ute så seint, kan han vere aleine heime osv...

AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (7 minutter siden):

Heilt einig! Sett mange trådar her der dei omtalar sine vaksne born med ungdommen, barnet, og til og med poden! 🙈😂 Og tema er jo ofte: kva konsekvensar kan eg gje, kan han vere ute så seint, kan han vere aleine heime osv...

Takk, for at du skjønner hva jeg sikter til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...