AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #81 Skrevet 13. april 2023 Spiste 3 burritoer, 4 skoleboller, en plate sjokolade og en stor porsjon havregrøt i går. I dag blir det mer burritos og sjokolade Anonymkode: c97f7...0dd
Amatariel Skrevet 13. april 2023 #82 Skrevet 13. april 2023 Kan egentlig spise ganske som normalt gjennom dagen, men så kommer kvelden og man får lyst på alt mulig... lage seg stor kveldsmat, litt snacks til, sjokolade osv. Før man vet ordet av det har man spist alt for masse! Kan uten problemer være på butikken og få lyst på sjokolade og kjøper en 200 gr-plate. Spiser halve i bilen omtrent før jeg er hjemme, og resten hjemme foran tv'n. Eller at vi har en middag som er skikkelig god. Jeg vil si at jeg blir vel og bra mett på èn tacoporsjon, men kan 'lett' spise 2-3 porsjoner fordi det er så godt og koselig og sitte rundt familiebordet lenge. Det er godt helt til slutten da jeg plutselig kjenner på mageknip og at jeg har spist alt for mye. Dette er noe jeg jobber med for tiden og virkelig forsøker å bli kvitt. Må en livsstilsendring til og virkelig grave dypt i det mentale. Men sakte men sikkert så løsner det... Jeg har kun hatt 1 ordentlig overspisingsperiode hittil i år, og da var det på en restaurant med buffé... 2
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #83 Skrevet 13. april 2023 Amatariel skrev (39 minutter siden): Kan egentlig spise ganske som normalt gjennom dagen, men så kommer kvelden og man får lyst på alt mulig... lage seg stor kveldsmat, litt snacks til, sjokolade osv. Før man vet ordet av det har man spist alt for masse! Kan uten problemer være på butikken og få lyst på sjokolade og kjøper en 200 gr-plate. Spiser halve i bilen omtrent før jeg er hjemme, og resten hjemme foran tv'n. Eller at vi har en middag som er skikkelig god. Jeg vil si at jeg blir vel og bra mett på èn tacoporsjon, men kan 'lett' spise 2-3 porsjoner fordi det er så godt og koselig og sitte rundt familiebordet lenge. Det er godt helt til slutten da jeg plutselig kjenner på mageknip og at jeg har spist alt for mye. Dette er noe jeg jobber med for tiden og virkelig forsøker å bli kvitt. Må en livsstilsendring til og virkelig grave dypt i det mentale. Men sakte men sikkert så løsner det... Jeg har kun hatt 1 ordentlig overspisingsperiode hittil i år, og da var det på en restaurant med buffé... Hvis det er noen trøst tror jeg dette er slik de fleste har lyst til å spise. Hadde jeg ikke satt grenser for meg selv, hadde jeg gjort nøyaktig det samme. Gjør det jo av og til, men legger bånd på meg selv de fleste dager. Men har aldri vært overvektig, så det er vel «sjeldent nok». Anonymkode: e284d...4d6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #84 Skrevet 13. april 2023 (er frisk nå) Kunne spise 3L is, en bakebolle med ris +saus til, en stor sjokoladeplate, en pose potetgull, flere pakker med kjeks, gikk fort en stor flaske pepsi max. Spiste egentlig alt jeg kom over. Var bulimisk da, så kunne spise og spy over 30 ganger på 1 dag Anonymkode: 6dc05...3b0 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #85 Skrevet 14. april 2023 Jeg har nok innsett i løpet av sist par årene at jeg nok sliter med en form for spiseforstyrrelse, eller hva man skal kalle det. Og har nok gjort det i mange år. Periodevis spiseforstyrrelse, om det er noe som heter det. Jeg er overvektig, men har klart å gå ned godt over 20 kg, men har ennå en god vei igjen. Det kan gå lang tid mellom hver periode, altså måneder, eller det kan gå dager. Har hatt en dårlig periode nå, med ofte dager med enormt inntak av mat, i skjul såklart. På tirsdag var det en av disse dagene. Spiste helt normalt på jobb. Går innom butikken på vei hjem, kjøper en big one pizza, 2 poser med gelegodis, 3 sjokolader (vanlig str), en pakke med påsmurte lefser og en pose nøtter. Alt dette ble spist opp i løpet av 2 timer den kvelden. Nå har jeg hatt gode dager siden det, hvor jeg spiser sunt og holder meg på 15-1600 kcal. Som sagt, har ennå en del kg som skal ned. Første året etter jeg la om kostholdet for å gå ned i vekt, hadde jeg ingen sånne utskeielser/feilskjær i løpet av første året. Jeg spiser nok mye på følelser, når livet er vanskelig. For ikke så lenge siden mistet jeg broren min, og siden det har jeg hatt ofte sånne dager med utrolig stort inntak. Og da går det i junk og godis. Hadde man ennå trøkka i seg 3 brokkoli, så hadde det ikke vært noe farlig i forhold til vekt. Eller sunnhet. For alt det sukkeret jeg får i meg i sånne perioder er jo ikke sunt, i det hele tatt. Anonymkode: 2d5f7...35a 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #86 Skrevet 14. april 2023 Jeg har en dag med overspising i dag, men har prøvd å planlegge den litt slik at det ikke blir 700 gram smågodt, en pose boller og masse potetgull og en pizza grandiosa. Har kjøpt 2 is, en pakke ballerina-kjeks og en pose med 75 gram potetgull. Mye mindre, men det likevel nok. Det blir for mye likevel, men bedre å føle at jeg kan styre det litt. Så blir ikke følelsen etterpå så fæl, med kvalme og magesmerter. Tror ikke jeg er klar for å slutte og overspise, tror jeg må heller velge å begrense skaden. Anonymkode: b3fcf...aca 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #87 Skrevet 14. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en dag med overspising i dag, men har prøvd å planlegge den litt slik at det ikke blir 700 gram smågodt, en pose boller og masse potetgull og en pizza grandiosa. Har kjøpt 2 is, en pakke ballerina-kjeks og en pose med 75 gram potetgull. Mye mindre, men det likevel nok. Det blir for mye likevel, men bedre å føle at jeg kan styre det litt. Så blir ikke følelsen etterpå så fæl, med kvalme og magesmerter. Tror ikke jeg er klar for å slutte og overspise, tror jeg må heller velge å begrense skaden. Anonymkode: b3fcf...aca Dette hørtes jo lurt ut da. Da har du jo en viss kontroll. For en som sliter med restriktiv spiseforstyrrelse høres det å overspise innimellom ut som en slags frihet. En pause fra kontrollen på en måte. Anonymkode: e284d...4d6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #88 Skrevet 15. april 2023 Beklager om dette er et insensitivt spørsmål, men hvordan har dere råd til å spise så mye, nå når maten er blitt mye dyrere? Anonymkode: 3ec8b...6c7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #89 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Beklager om dette er et insensitivt spørsmål, men hvordan har dere råd til å spise så mye, nå når maten er blitt mye dyrere? Anonymkode: 3ec8b...6c7 De aller fleste i Norge sliter ikke økonomisk. Mye usunn mat er ikke dyrt. I tillegg så er det mange som sliter med overspising som prioriterer mat og drikke over andre regninger/utgifter. Anonymkode: c97f7...0dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2023 #90 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Beklager om dette er et insensitivt spørsmål, men hvordan har dere råd til å spise så mye, nå når maten er blitt mye dyrere? Anonymkode: 3ec8b...6c7 Jeg er ikke en som spiser mye, men jeg vil tro de bare prioriterer slik. Er jo de fattigste i landet vårt som røyker også. Skulle kjøpe cherrytomater i sta, boksen kostet 32kr. Ved siden av var store Pringles på salg til 20kr… Jeg er uenig i at det er dyrt å spise sunt, men det er lett å finne billig søplemat også. Anonymkode: e284d...4d6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #91 Skrevet 25. april 2023 Oi, nå har det gått skikkelig dårlig her ... Har vært hos foreldrene mine i en uke, og her bugner det av sjokolade, kjeks og bakevarer. Og ting som lasagne til middag. I tillegg har jeg spedd på med cheeze doodles, karamellpudding og sjokoladepudding på eget initiativ. Har gått opp 2,5 kilo på en uke, og er bare veldig lei meg nå. Det er så vondt å kjenne på at jeg ikke klarer å bryte denne sirkelen ... Anonymkode: b3fcf...aca 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #92 Skrevet 25. april 2023 Overspiser som er på tur ut av den onde sirkelen: en vanlig dag med overspising: to knekkebrød med peanøttsmør og en redbull og en cafe vanilla til frokost. Et stort pizzastykke og en Toppris sjokolade til lunsj. En porsjon for mye av det vi har til middag (spaghetti og kjøttsaus, lasagne, wok, laks og pasta, pannekaker og bacon, kjøttkaker i brun saus…), Pepsi Max til. Gjerne en is etter middag. En hel flaske Pepsi Max, en hel pose cheez doodles, en hel plate sjokolade og mulig noen drops ala søppeldynga etter barna var lagt. null trening/morsjon. nå har jeg fått hjelp og har fått en større forståelse av hva som er normalt inntak. Anonymkode: ab24a...79d 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #93 Skrevet 30. april 2023 Jeg nærmer meg 50 år & har først nå begynt å se at jeg spiser for å døyve følelser. Utad ser jeg nok vellykket ut med høy utdannelse, bra jobb, god økonomi, mann, barn, venner, engasjert og stiller opp på alt mulig osv. Men inni er det kaos. Jeg har bare lyst til å få lov til å være i fred. Bo alene. Ingen lyder. Ingen krav. Ingen som trenger noe av meg. Så da er min «kos» en kveldsstund for meg selv hvor jeg unner meg masse usunt for å føle at jeg har det bra. Men det gjør at jeg legger på meg. Og så føler jeg meg enda dårligere fordi jeg ikke ser bra nok ut etter min egen standard. Ond sirkel… Anonymkode: b8ad7...ac1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå