AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #21 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og med det så mener du at du er en overspiser?! Anonymkode: 1a58f...27f Overspising er helt vanlig når man får noe ekstra godt. Det er det riktige ordet å bruke. De fleste overspiser på julaften eller når man har bakt deilige kanelboller feks. OverspisingsLIDELSE er en sykdom, dere må skille mellom dette. Ellers tror jo alle som overspiser at de har en psykisk lidelse. Og det er jo feil. Er som å kalle det anoreksi fordi man har dårlig matlyst av og til. Hører du hvor feil det er? Anonymkode: e284d...4d6 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #22 Skrevet 5. april 2023 Overspiser fort på gjærbakst. Kan klemme i meg et helt frøhorn med ost og skinke (altså to halve), en hel stor ostepop, en hel plate sjokolade, og gjerne litt chips og dipp og tre halvlitere øl. På en dag! velger gjerne snacks over mat anyday. Anonymkode: 8c2c4...816 3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #23 Skrevet 5. april 2023 Har slitt halve livet med spiseforstyrrelse. Fikk hjelp av ROS, og ble mye bedre. Det er litt over ett år siden jeg sluttet med behandling, men tror jeg må kontakte de på nytt, fordi gamle tanker kommer tilbake. Helt frisk blir jeg nok aldri. Anonymkode: 7a675...0f4
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #24 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det finnes absolutt hjelp! Men å få ordentlig behandling, henvisning fra lege, på det offentliges regning krever en mye mer alvorlig spiseforstyrrelse. Du må ha hatt et stort funksjonsfall i hverdagen, evt at ting er fysisk farlig. Sånn er det med alle psykiske lidelser, man må være veldig syk for å få gratis hjelp. Men man kan gå privat, og betale for det selv. Anbefaler virkelig å spare opp til det. Jeg vil også anbefale spisfo og ros. Det er gratis tilbud som ikke krever henvisning. Perfekt for litt mildere spiseforstyrrelse. Anonymkode: e284d...4d6 Tusen takk for råd og tips ❤️. Har ikke hørt om de du nevner, skal absolutt sjekkes ut. Det er nettopp det som er så vanskelig, jeg kvalifiserer ikke til å få hjelp siden jeg er høyest fungerende og min overvekt begrenser meg ikke i hverdagen siden jeg både jobber, studerer og er i full fart hele tiden. Men det er jo en psykisk faktor som ligger bak overspisingen og det virker som legene lukker ørene så lenge jeg ikke kommer for en sykemelding og noe konkret. Jeg har økonomisk mulighet til å oppsøke hjelpen privat, og det er mest sannsynlig det jeg kommer til å gjøre når jeg er ferdig med utdannelsen og livet blir litt roligere. Men skal absolutt sjekke ut spisefo og ros. Igjen, tusen takk 🥰 Anonymkode: ab239...98e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #25 Skrevet 5. april 2023 I dag spiste jeg en halv lasagne, 2 rundstykker med stor omelett, en pose marshmallows, 12 pk med kvikk lunsj, en halv pose tortilla chips og en kartong vaniljesaus. Tenker jeg skal spise en pizza snart Anonymkode: c97f7...0dd 2
Rucula Skrevet 5. april 2023 #26 Skrevet 5. april 2023 (endret) Jeg spiser til det blir tomt.. Endret 5. april 2023 av Rucula 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #27 Skrevet 5. april 2023 Jeg overspiser sunne ting men det blir kalorier av det også. På en kveld kan jeg spise 1-2 bananer, 2 skåler med havregryn og melk, 2 bokser ananas i biter, en håndfull mandler, crabsticks, gulrøtter, kålrot i biter Anonymkode: a3e67...f64 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #28 Skrevet 5. april 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis jeg ikke hadde vært redd for bivirkninger for Wegovy så hadde jeg prøvd den. Men altfor redd for å prøve den dessverre. Anonymkode Hvilke bivirkninger er du redd? Anonymkode: b06ab...006
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #29 Skrevet 5. april 2023 Det varierer. Frem til for et par uker siden overspiste jeg på masse usunn og feit mat. Men etter en lang kamp (prøvd i flere mnd) så overspiser jeg på grønnsaker istedet. Gjerne tomater, brokkoli og blomkål. Det går det store mengder av nå hos meg. Rema sine poser med frossen blomkål er geniale, bruker det til alt mulig rart. Anonymkode: 41b48...43d 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #30 Skrevet 5. april 2023 Besserwisser skrev (På 4.4.2023 den 11.58): Om det er noen trøst har jeg opplevd det samme selv, men andre veien. Jeg «likte følelsen» av å ikke spise. Følte kontroll. Når alt annet stormet rundt og jeg følte at jeg ikke hadde kontroll på noe, verden bare raste av sted mens jeg desperat forsøkte å holde følge. Da ble maten (eller mangel på sådan) endelig noe jeg følte kontroll over. Det var trygt. Og jeg var aldri den typiske «åh jeg tror jeg er tykk»-greia. Jeg visste jeg var for tynn, og jeg avskydde det. Jeg syntes jeg var beinete, spinkel og grusom, pleide å ta på meg 2-3 bukser på jobb slik at ingen skulle se hvor tynn jeg var. Men likevel klarte jeg ikke å motivere meg til å spise mer… Har hatt det akkurat sånn selv før, så skjønner hva du mener ♥️ Anonymkode: 227b8...e4c 1
Maskinfører Skrevet 5. april 2023 #31 Skrevet 5. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Og med det så mener du at du er en overspiser?! Anonymkode: 1a58f...27f Ikke jeg men noen vil nok mene det ja ☹️ kan være kake også noe jeg spiser meget sjeldent 🙂 Endret 5. april 2023 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 5. april 2023 #32 Skrevet 5. april 2023 Feks: 1. en hel grillet kylling med en pose grønnsaksblanding i potetmos, masse dressing. Så 4 store sjokoladeplater på 200 g. 2. Et helt brød med diverse pålegg og en svær pose smågodt, ca 1 kg. 3. To kilo grøt med smør, sukker og kanel, og så masse sjokolade. Eller det kan begynne med at jeg spiser en normal porsjon salat med tunfisk eller kylling, og så fortsetter å småspise på alt mulig. Kaster alltid opp etter en sånn binge. Anonymkode: 7a517...82e 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #33 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvilke bivirkninger er du redd? Anonymkode: b06ab...006 Har lest en del forskningsartikler på langtidsbivirkninger og de var litt skremmende. Medisinen er relativt ny så ikke alle bivirkninger som er dokumentert enda. Men noen av dem er pankreatitt, problemer med gallestein, nyresvikt, kreft og mange flere. Selvfølgelig ikke alle som får det, men synes det er skremmende hvor mange som spør etter resept uten å sette seg inn i hva medisinen egentlig gjør. Det er bare å søke etter så finner du. Søk helst på Google Scholar, og på engelsk selvfølgelig. Anonymkode: ab239...98e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #34 Skrevet 6. april 2023 10 000 - 50 000 kalorier pr dag Anonymkode: a9400...df6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #35 Skrevet 6. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: 10 000 - 50 000 kalorier pr dag Anonymkode: a9400...df6 Klarer du seriøst 50 000 kalorier på en dag? Anonymkode: c5ad3...f47
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #36 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Klarer du seriøst 50 000 kalorier på en dag? Anonymkode: c5ad3...f47 Ja, dessverre. Anonymkode: a9400...df6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #37 Skrevet 6. april 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, dessverre. Anonymkode: a9400...df6 Det er fysisk umulig å få i seg 50 000 kcal på en dag. Anonymkode: a6189...cb8
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #38 Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fysisk umulig å få i seg 50 000 kcal på en dag. Anonymkode: a6189...cb8 Det er det da overhodet ikke, selvom både lommeboken min og jeg skulle ønske det. Jeg har ekstrem bulimi og på mitt verste inntok jeg faktisk mer enn 50K pr dag. Anonymkode: a9400...df6 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #39 Skrevet 6. april 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det da overhodet ikke, selvom både lommeboken min og jeg skulle ønske det. Jeg har ekstrem bulimi og på mitt verste inntok jeg faktisk mer enn 50K pr dag. Anonymkode: a9400...df6 Jeg er selv svært overvektig, har BMI i kategorien alvorlig fedme. På mitt verste kunne jeg spise nudler, burger, chips og sjokolade hele dagen. Boller til frokost, burger til middag og gjerne en hel stor pose chips, stor pose smågodt og en hel stor sjokoladeplate på en kveld. Hvis jeg drakk noen øl også så ble det enda mer kcal. Ser for meg at jeg på de verste dagene kunne spise 4--6000 kcal. Og da var det som sagt junk food og masse chips og snop. Jeg kan ikke se for meg at det er mulig å spise ti ganger mer kcal enn det i løpet av en dag. Det er nesten ikke nok timer i løpet av dag til å få ned så mye en gang. Anonymkode: a6189...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2023 #40 Skrevet 6. april 2023 Hadde en episode i går. Spiste nesten 200 gram sjokolade😪 Anonymkode: 91bff...d35 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå