Daryl Dixon Skrevet 22. april 2023 #21 Del Skrevet 22. april 2023 Amatariel skrev (1 time siden): Det er den tingen som irriterer meg også..! Fikk aldri svar på hva som var planen/greia med den!? Syntes så synd på den. Virket som om han hadde en plan med den, ble så irritert når hun bare slang den avgårde, og så var det liksom over.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mwanafunzi Skrevet 22. april 2023 #22 Del Skrevet 22. april 2023 MollyJones skrev (53 minutter siden): Siden du har lest boka: Hva var greia med Ålen? Husker ikke den fra boka i det hele tatt, men det er sikkert 15 år siden jeg leste den, minst. Anbefaler at du heller spør Anonymkode: 12eba...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 22. april 2023 #23 Del Skrevet 22. april 2023 Jeg googlet ålen, og den er symbolsk. Ålen skal stå for forandring, og når Johan finner sin indre styrke så blir ålen fri. nesten mer irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 22. april 2023 #24 Del Skrevet 22. april 2023 (endret) Daryl Dixon skrev (8 minutter siden): Jeg googlet ålen, og den er symbolsk. Ålen skal stå for forandring, og når Johan finner sin indre styrke så blir ålen fri. nesten mer irriterende. Eller for å si det på en annen måte: Ålen og Johan var begge fanget i brønnen (og i livet). Da Johan endelig følte seg fri, slapp han også ålen fri. Sånn tenker iallfall jeg. Likte serien godt, terningkast 5. Endret 22. april 2023 av Hedy Lamarr La til ( ) 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nassenøff Skrevet 22. april 2023 #25 Del Skrevet 22. april 2023 Amatariel skrev (På 15.4.2023 den 20.06): Dette var en rar krim! Men så rar at man bare måtte se... Dukket opp utrolig mange spørsmål og undringer etter de første episodene. Ikke bare på sånn vanlig krim-måte, men litt sånn atte hæ, hva er det som skjer? Alt er så rart! Endte med å se hele ja, men syns ikke slutten var sånn kjempebra. Vil gi serien karakter 4-5 til slutt. Syns dog det var veldig gøy at hun som spilte datteren til Annie i nåtiden og hun som spilte Annie i fortiden er nåtidens Annie virkelige døtre 😄 Og gamle annie er mor deres i virkeligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #26 Del Skrevet 22. april 2023 Den begynte bra, men det ble etterhvert litt for lange, kjedelige sekvenser som var rene sidespor. Den ålen er vel tenkt å være en dyp referanse til menneskesinnet, litt som i kjipe, franske filmer. Anonymkode: 7f4ba...96f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daryl Dixon Skrevet 22. april 2023 #27 Del Skrevet 22. april 2023 Hedy Lamarr skrev (2 minutter siden): Eller for å si det på en annen måte: Ålen og Johan var begge fanget i brønnen (og i livet). Da Johan endelig følte seg fri, slapp han også ålen fri. Sånn tenker iallfall jeg. Likte serien godt, terningkast 5. Den var bedre, enn det jeg fant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 22. april 2023 #28 Del Skrevet 22. april 2023 Nassenøff skrev (1 time siden): Og gamle annie er mor deres i virkeligheten Ja det er vel ganske selvforklarende da jeg skrev at de jentene er hennes virkelige døtre 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #29 Del Skrevet 22. april 2023 Elsket serien! Veldig glad i serier fra tidligere tider. Enig i at alt er litt sånn skittent og svett, men det gjør det bare fascinerende. Ble liitt skuffet over slutten.. Var så fin stemning i alle de fem første episodene, så følte jeg det ble rushet litt gjennom oppklaringen, plutselig merkelig musikk osv. Anonymkode: 44622...7db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #30 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den begynte bra, men det ble etterhvert litt for lange, kjedelige sekvenser som var rene sidespor. Den ålen er vel tenkt å være en dyp referanse til menneskesinnet, litt som i kjipe, franske filmer. Anonymkode: 7f4ba...96f Det er jo som regel sidespor i krim, slik at seeren blir forvirret og tror de forstår hva som har hendt. Anonymkode: 44622...7db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 22. april 2023 #31 Del Skrevet 22. april 2023 Hoppetaujenta skrev (15 timer siden): De levde jo et trist, hardt og tungt liv mange av dem. De bare var der, levde sine liv og ingenting positivt skjedde. Kanskje ålen også bare var der? Jeg tror du har rett, det var sånn fordi det bare var sånn. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. april 2023 #32 Del Skrevet 22. april 2023 Blåttvann skrev (Akkurat nå): Jeg tror du har rett, det var sånn fordi det bare var sånn. 😅 Mhm...det er mye som er slik i livet, men det skrives og snakkes det egentlig lite om syns jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 22. april 2023 #33 Del Skrevet 22. april 2023 Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå): Mhm...det er mye som er slik i livet, men det skrives og snakkes det egentlig lite om syns jeg. Altfor lite faktisk! 🥲 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #34 Del Skrevet 22. april 2023 Hedy Lamarr skrev (10 timer siden): Eller for å si det på en annen måte: Ålen og Johan var begge fanget i brønnen (og i livet). Da Johan endelig følte seg fri, slapp han også ålen fri. Sånn tenker iallfall jeg. Likte serien godt, terningkast 5. Bortsett fra at Johan ikke slapp Ålen fri, var hun finske dama som kastet den ut i vannet.. Anonymkode: 99dc0...fa3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 22. april 2023 #35 Del Skrevet 22. april 2023 Ganske mange dysfunksjonelle relasjoner i den serien… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
°Rozárka° Skrevet 23. april 2023 #36 Del Skrevet 23. april 2023 Litt bra,og ganske merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. april 2023 #37 Del Skrevet 23. april 2023 Jeg syns også det var rart at Mia (nåtid) i første episoden sa til moren at hun ville ta Johan med til Stjärnberget for å vise frem hvor hun vokste opp. Mens da folket der kom i Annies begravelse så ble hun skikkelig opprørt. Hvorfor ville hun dra dit igjen hvis dette var folk hun hatet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 23. april 2023 #38 Del Skrevet 23. april 2023 Jeg likte serien. Men jeg trengte de to første episodene for å venne meg til det rolige tempoet. Sammenligningen med finsk fjernsynsteater var ikke så dum 😅 Alle serier og filmer har så høyt tempå nå, så det var godt å roe ned med litt sakteTV. Det var lmange underlige ting som skjedde underveis, men det ødela ikke for totalopplevelsen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 23. april 2023 #39 Del Skrevet 23. april 2023 (endret) Amatariel skrev (2 timer siden): Jeg syns også det var rart at Mia (nåtid) i første episoden sa til moren at hun ville ta Johan med til Stjärnberget for å vise frem hvor hun vokste opp. Mens da folket der kom i Annies begravelse så ble hun skikkelig opprørt. Hvorfor ville hun dra dit igjen hvis dette var folk hun hatet? Annie ble jo lurt opp dit. Hun trodde hun skulle starte et nytt liv med mannen hun ofret alt for, men han var en rundbrenner. Petrus var klar over dette, men trengte mennesker med diverse kompetanse og penger for å holde stedet sitt ved like og derfor lot han Dan lure Annie opp dit. Jeg tolket det som ingen bodde på stjernberg lenger («det er vel ingenting igjen der oppe»). Vi så jo stedet rase litt sammen der en mor mistet barna sine, Annie dro (ingen lærer lenger), iskaldt om vinteren og skadedyr innendørs. Endret 23. april 2023 av murray 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. april 2023 #40 Del Skrevet 23. april 2023 murray skrev (2 timer siden): Annie ble jo lurt opp dit. Hun trodde hun skulle starte et nytt liv med mannen hun ofret alt for, men han var en rundbrenner. Petrus var klar over dette, men trengte mennesker med diverse kompetanse og penger for å holde stedet sitt ved like og derfor lot han Dan lure Annie opp dit. Jeg tolket det som ingen bodde på stjernberg lenger («det er vel ingenting igjen der oppe»). Vi så jo stedet rase litt sammen der en mor mistet barna sine, Annie dro (ingen lærer lenger), iskaldt om vinteren og skadedyr innendørs. Joda, er klar over alt dette, men jeg skjønte liksom ikke helt hvorfor Mia ville vise Johan dette nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå