Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg og exen har vært sammen i snart 1,5 år, vi går i samme klasse og har samme vennegjeng. Vi er 18 år så det var begge sitt første forhold. Vi har alltid hatt det helt bra sammen, men en gang i fjor sommer slo han opp da han mente han hadde mistet følelser. Men 3 dager senere når vi var ute sammen med felles venner angret han og sa han ikke viste at føleser kommer å går osv. Nå for noen dager siden slo han opp og jeg sa meg enig i bruddet. Han mente han ikke var like forelsket lenger osv men var veldig glad i meg, han så også at han ikke lukket noen dører for fremtiden og at det fortsatt var en mulighet i fremtiden. Han ville absolutt være gode venner å ikke miste meg. Jeg var helt cool med alt. Men så har jeg nå vært på jentetur to dager etter bruddet og vi har snappet litt frem og tilbake men generellt ikke hatt så mye kontakt. I går ble jeg sjenket av noen gutter på afterskien og endte med å ringe exen. Husker ikke mye av samtalen, men jeg løy til han om at fyren exen skulle på fest til lurte på hvorfor han skulle på festen hans. Vet ikke hvor jeg har fått dette fra. Senere sender en av vennene hans meg en snapp og skriver at exen min koser seg masse og at jeg skal la han være osv. Jeg svarer ikke noe på det men sender fyren han er på fest en melding om at jeg hørte at han hadde blitt dumpet og at jeg også akkurat ble det og at han skulle si i fra om det var noe. Og så la jeg til en teit kommentar om at exen min sikkert ligger med en annnen jente hos han akkurat nå. Dette leser noen av de andre vennene hans og så klikker han. Ringer meg og sjeller meg ut, og da jeg sier unnskyld osv, sender han en av de jentene jeg er med en melding og skriver at jeg må slutte å ta kontakt med de han er med og at når man slår opp er det over osv. Men hvorfor velger han å kontakte meg masse på snapp og ønsker å være venner visst dette er sånn han føler det. Og hva gjør jeg nå med situvasjonen med drunk callen, jeg har aldri vært så full før og mente jo selvfølgelig ikke ødelegge den gode stemningen vi hadde. Skal jeg kontakte han eller la han komme til meg?

Endret av Oida10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synd at det ble sånn. Men vit at det er veldig typisk tenåring, du er ikke alene om å ha laget litt drama i fylla.

Hans reaksjon er ikke særlig hyggelig heller. Jeg husker selv at på den tiden skulle det iiiingenting til for at guttene begynte å fremstille damer som om de var "gale", fremstilte situasjonen som at de ikke fikk være i fred osv. Var det slutt fikk man ikke lenger se på vennene deres, det var liksom "stalking". Samtidig sendte de jenta masse meldinger, oppfordret til kontakt. Og så plutselig "klikka" når jenta forventet kontakten. Gutter på den alderen lager mye mer drama enn jenter, de er jo enda mindre voksen i hodet. Den guttegjengen der er bad news.

Hadde de vært ordentlige folk hadde de hatt forståelse for at du var såra etter å bli dumpa, tolerert litt mer fra deg eller bare ignorert deg. Men nei, de valgte å være ekkel mot deg.

Mitt råd er å la hele gjengen være. Drit i dem. Hev deg over det, ikke ta kontakt. De er ikke snille med deg, så du har ingen grunn til å føle at du må ordne opp, ingen grunn til å ønske å ha dem i livet ditt. Kan du omringe deg med andre venner istedet?

Anonymkode: 41fea...c6c

Skrevet

Hei, takk for svar. Jeg føler at de vennene jeg er ned nå sier det jeg sitter og sier om han videre til guttene. Derfor føler jeg meg litt ensom akkurat nå. Og så håper jeg desverre at vi kan bli sammen igjen spesielt da han sier det med at han er åpen for det i fremtiden… Hvordan kan jeg få han tilbake nå da, eller få han til å angre?

Skrevet (endret)

Forstår at exen blir sur, 

Utfordringen er at dere er i samme vennegjeng og vil omgås hverandre. 

Det er slik jeg opofatter det kun fylleprat som har skjedd. 

Vær åpen om at dette var dårlig gjort, beklag og vær åpen også til vennene dine om at du har driti deg ut, og bedt om unnskyldning. 

Situasjonen må normaliseres før du i det hele tatt kan tenke på at dere to skal bli sammen igjen

Endret av Friluftsmann70
Skrevet
Friluftsmann70 skrev (2 minutter siden):

Forstår at exen blir sur, 

Utfordringen er at dere er i samme vennegjeng og vil omgås hverandre. 

Det er slik jeg opofatter det kun fylleprat som har skjedd. 

Vær åpen om at dette var dårlig gjort, beklag og vær åpen også til vennene dine om at du har driti deg ut, og bedt om unnskyldning. 

Situasjonen må normaliseres før du i det hele tatt kan tenke på at dere to skal bli sammen igjen

Skal jeg vente til han tar kontakt, eller må jeg selv ta insjativ til å snakke og ordne opp? Dette er jo noe jeg aldri har gjort før og den meldingen var jo absolutt ikke ment for at exen skulle lese…

Skrevet
Oida10 skrev (Akkurat nå):

Skal jeg vente til han tar kontakt, eller må jeg selv ta insjativ til å snakke og ordne opp? Dette er jo noe jeg aldri har gjort før og den meldingen var jo absolutt ikke ment for at exen skulle lese…

Tror ikke han ønsker noe nærmere prat om å ordne opp. 

Skriv en melding til han om at du beklager og er lei deg. 

Skrevet
Friluftsmann70 skrev (14 minutter siden):

Tror ikke han ønsker noe nærmere prat om å ordne opp. 

Skriv en melding til han om at du beklager og er lei deg. 

Tror du jeg har ødelagt alle fremtidig muligheter for å bli sammen igjen? Begge var veldig fulle og han er kjent for å bli veldig dramatisk i fylla..

Skrevet
Oida10 skrev (21 minutter siden):

Tror du jeg har ødelagt alle fremtidig muligheter for å bli sammen igjen? Begge var veldig fulle og han er kjent for å bli veldig dramatisk i fylla..

Nei, jeg tror ut fra det lille jeg har lest at ting kan gå seg til. Men la ting normalisere seg. Men la denne tiden ikke være preget av uvennskap, hvor en bare bygger dårlige følelser for hverandre. 

Det er helt greit å gjøre feil, dersom en innrømmer det, beklager og lærer av feilene. 

Dersom du sender et uforbeholden "beklager det som skjedde, var ikke meningen. Vil ikke miste deg som min gode venn"  eller noe slikt. Vis at du ønsker å beklage og at du ønsker å være venner. 

Da gir du forholdet en mulighet til å ta seg opp igjen, men trenger kanskje litt tid. Det viktigste nå, er å få bort fiendskapet og inn med vennskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Bryt kontakt. Dere kommer aldri til å bli sammen igjen uansett. Han bare sier det med å være venner og holde døren åpen for fremtiden for at du ikke skal gå videre like fort som han, han vil fortsatt ha makten over deg og ha muligheten til å godsnakke med deg som backup for sex osv. Men forholdet er over og følelsene hans kommer ikke tilbake. 

Anonymkode: 24ce1...c13

Skrevet

Din eks har valgt enkleste utvei da han slo opp med deg. Han sier han holder døra på gløtt slik at du ikke skal lage drama og alt er greit i vennegjengen. Fakta er at han har slått opp med deg 2 ganger. Du må se på hva han gjør og ikke hva han sier. Han vil ikke ha et forhold med deg, hverken nå eller i fremtiden. 
Og du burde verdsette deg selv mer enn som så! Gå videre, sett pris på deg selv & slutt å la livet gå bort på en som ikke vil ha deg. 

Til vennegjengen du er med på tur, så ville jeg ha vært åpen. Si det som det er - «sorry, jeg dreit meg ut og laget drama. Jeg er lei meg for bruddet & synes det er vanskelig». Da snur du situasjonen slik at du også får sympati. 

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Tråden er også ryddet for avsporinger. 

- Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...