Gå til innhold

Hvordan unngå å bli den onde stemor pga det her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer på for sterk parfyme luft. En liten dæsj er greit men blir det for sterkt får jeg vondt i halsen og klør i nesen. 

Barna kommer til oss gjentatte ganger med sprayet masse parfyme på klær og bamser. De er i barnehage og skolealder så det er ikke naturlig parfymebruk for barna liksom. 

Hvordan begrense dette uten å bli "ond"? 

Anonymkode: 6203e...853

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La far ta det. Evt snakk med barna, du vet, kommunisere på en respektfull måte. 

Det skal uansett mer til for å bli "ond stemor". 

Anonymkode: 3cce9...133

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet barnets mor at du er allergisk? Gjør hun det med vilje?

Anonymkode: 30add...692

AnonymBruker
Skrevet

Far legger inn at det er bade-dag den dagen de kommer hjem. Bamser er det litt verre med.. Men hjelper å få vasket hår og klær? Måtte gjøre det samme her i noen år, pga skyllemiddel. Vasket klærne de kom med, alene, og allikevel luktet hele vaskerommet parfyme når de hang til tørk etterpå.. Heldigvis ga mor seg med det når ene klaget på at de andre barna sa han luktet dameparfyme på skolen 

Anonymkode: 35b73...ff3

AnonymBruker
Skrevet

Nei da ville jeg ha sagt de skulle skifte og at alt som lukter parfyme må pakkes ned. Ha gjerne noen egne klær hjemme hos dere til dem.

Jeg vet noen overdriver voldsomt mlningsmiddel på klær. Kan det være at mor bruker det ? Siden det også er på bamser og de er for små til parfyme? Jeg reagerer på de fleste skyllemiddel lukter. Og noen lukter det helt sykt mye av

Anonymkode: 4e274...051

AnonymBruker
Skrevet

Du tar det opp med far og ber han snakke med mor. Så tar du bamsene, klærne og ungene og vasker hele hurven den dagen de kommer.

Er selv bonusmor og de hadde en periode der de brukte parfyme de fikk av mormor. Denne tok jeg vekk og forklarte for de at denne får de kun bruke hvis de skal ut døren og leke ute. Nettopp pga jeg er allergisk og barna har godt av å lære hvordan man bruker parfyme. 

Er tross alt mitt hus også. Her jeg setter jeg regler på lik linje som far og mor. Men er det noe som må tas opp ringer far mor. Den kampen tar jeg ikke selv om vi har et godt samarbeid.

Anonymkode: 44a8f...d01

AnonymBruker
Skrevet

Skyld på allergi

Anonymkode: 3bb7a...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...