Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt forhistorie: 

Jeg var i et langt forhold med en narsissist som behandlet meg veldig dårlig. Det var psykisk og fysisk vold og voldtekt og jeg har slitt veldig med selvtillitt og selvfølelse i ettertid. Jeg har nylig anmeldt vedkommende og føler meg noe lettere nå i forhold til det. 

Jeg møtte min siste eks noen måneder etter det ble slutt med narsissisten, og han lærte meg på nytt hvordan man skulle ha det i et forhold - hvordan man skulle elske og bli elsket. Han lærte meg hvordan en mann skulle behandle kjæresten sin. Jeg fikk noe av selvtilliten tilbake, men det varte dessverre ikke så lenge. Han var deprimert pga møte med veggen pga ekstreme arbeidsmengder og han var mikroutro og etter hvert fysisk utro. Jeg ville gjerne jobbe med forholdet og flyttet ut for at han skulle få tid for seg selv og tenke. Jeg gjorde alt for å legge tilrette for at han igjen ville ha meg. Etter hvert fant vi tilbake til hverandre og hadde en fantastisk sommer. Helt til ting begynte å gjenta seg mot vinteren. Jeg oppdaget at han hadde vært fysisk utro, både den gangen jeg flyttet ut, og nå, med den samme dama. Han samlet på nakenbilder av tidligere tindermatcher i en skjult mappe på telefonen sin (ipad synkronisert opp mot iphone), og han har abonnert på onlyfansen til ei han kjenner. Jeg ønsket igjen å jobbe med forholdet av den grunn at han har betydd så inderlig mye for meg, og familien hans betyr også veldig mye for meg. De er familien jeg aldri hadde som barn.

Det jeg lurer på:

Jeg flyttet igjen ut på nytt. Jeg ga han tid for seg selv til å finne ut av hva han ville, men han hellet mot at det aldri kom til å bli oss fordi han trodde selv at han aldri kom til å være god nok for meg, fordi dette (utroskapet) kom til å være hengende over oss for alltid. Han ville at jeg skulle flytte hjem for å ha mine venner og familie rundt meg, men jeg ville ikke det fordi jeg ville vente på han. Jeg ville fikse oss. Tiden gikk, og vi hadde tidvis kontakt, og tidvis nesten ingen kontakt. Når jeg var på, var han av. Når jeg var av, var han på. Nå har jeg møtt en fyr, og jeg har naturligvis vært veldig av pga det, og han maser som aldri før. Jeg får dårlig samvittighet fordi jeg har fått følelser for denne fyren samtidig som jeg elsker eksen min. Jeg vet ikke hva jeg vil gjøre eller hva jeg skal gjøre. Eksen min ønsker at vi skal prøve på nytt, og han har lovet å aldri kontakte disse damene igjen. Han har lovet å være der for meg 100%. Han har også plutselig funnet ut at han vil ha barn med meg og har begynt å tenke på om han kan være infertil fordi jeg ikke har brukt prevensjon på ca 1 år. Denne fyren jeg har møtt er en skikkelig fin og skikkelig fyr - en bonde som ikke har vært i et forhold før fordi han ikke har vært klar for det, og fordi han har vært for travel med jobb/gård. Nå har han kuttet ned på noe og føler seg klar, og ønsker å stifte familie når tiden er inne for det. Han er fra mitt hjemsted og vi har mange felles bekjente som sier at han er en veldig bra fyr som jeg vil kunne få det godt med. Jeg kjenner på følelser for denne mannen, men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Skal jeg gå tilbake til eksen, eller skal jeg flytte hjem og eventuelt satse på denne gode fyren som jeg holder på å falle for? Jeg er så fortvilet. For et rot jeg har havnet i. Jeg elsker eksen min så mye, men jeg er så redd det samme vil gjenta seg neste høst/vinter når det begynner å bli mørkt og kaldt. Jeg vil ha noe stabilt og skikkelig. 😞😞

Anonymkode: 7614d...e88

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Litt forhistorie: 

Jeg var i et langt forhold med en narsissist som behandlet meg veldig dårlig. Det var psykisk og fysisk vold og voldtekt og jeg har slitt veldig med selvtillitt og selvfølelse i ettertid. Jeg har nylig anmeldt vedkommende og føler meg noe lettere nå i forhold til det. 

Jeg møtte min siste eks noen måneder etter det ble slutt med narsissisten, og han lærte meg på nytt hvordan man skulle ha det i et forhold - hvordan man skulle elske og bli elsket. Han lærte meg hvordan en mann skulle behandle kjæresten sin. Jeg fikk noe av selvtilliten tilbake, men det varte dessverre ikke så lenge. Han var deprimert pga møte med veggen pga ekstreme arbeidsmengder og han var mikroutro og etter hvert fysisk utro. Jeg ville gjerne jobbe med forholdet og flyttet ut for at han skulle få tid for seg selv og tenke. Jeg gjorde alt for å legge tilrette for at han igjen ville ha meg. Etter hvert fant vi tilbake til hverandre og hadde en fantastisk sommer. Helt til ting begynte å gjenta seg mot vinteren. Jeg oppdaget at han hadde vært fysisk utro, både den gangen jeg flyttet ut, og nå, med den samme dama. Han samlet på nakenbilder av tidligere tindermatcher i en skjult mappe på telefonen sin (ipad synkronisert opp mot iphone), og han har abonnert på onlyfansen til ei han kjenner. Jeg ønsket igjen å jobbe med forholdet av den grunn at han har betydd så inderlig mye for meg, og familien hans betyr også veldig mye for meg. De er familien jeg aldri hadde som barn.

Det jeg lurer på:

Jeg flyttet igjen ut på nytt. Jeg ga han tid for seg selv til å finne ut av hva han ville, men han hellet mot at det aldri kom til å bli oss fordi han trodde selv at han aldri kom til å være god nok for meg, fordi dette (utroskapet) kom til å være hengende over oss for alltid. Han ville at jeg skulle flytte hjem for å ha mine venner og familie rundt meg, men jeg ville ikke det fordi jeg ville vente på han. Jeg ville fikse oss. Tiden gikk, og vi hadde tidvis kontakt, og tidvis nesten ingen kontakt. Når jeg var på, var han av. Når jeg var av, var han på. Nå har jeg møtt en fyr, og jeg har naturligvis vært veldig av pga det, og han maser som aldri før. Jeg får dårlig samvittighet fordi jeg har fått følelser for denne fyren samtidig som jeg elsker eksen min. Jeg vet ikke hva jeg vil gjøre eller hva jeg skal gjøre. Eksen min ønsker at vi skal prøve på nytt, og han har lovet å aldri kontakte disse damene igjen. Han har lovet å være der for meg 100%. Han har også plutselig funnet ut at han vil ha barn med meg og har begynt å tenke på om han kan være infertil fordi jeg ikke har brukt prevensjon på ca 1 år. Denne fyren jeg har møtt er en skikkelig fin og skikkelig fyr - en bonde som ikke har vært i et forhold før fordi han ikke har vært klar for det, og fordi han har vært for travel med jobb/gård. Nå har han kuttet ned på noe og føler seg klar, og ønsker å stifte familie når tiden er inne for det. Han er fra mitt hjemsted og vi har mange felles bekjente som sier at han er en veldig bra fyr som jeg vil kunne få det godt med. Jeg kjenner på følelser for denne mannen, men jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre. Skal jeg gå tilbake til eksen, eller skal jeg flytte hjem og eventuelt satse på denne gode fyren som jeg holder på å falle for? Jeg er så fortvilet. For et rot jeg har havnet i. Jeg elsker eksen min så mye, men jeg er så redd det samme vil gjenta seg neste høst/vinter når det begynner å bli mørkt og kaldt. Jeg vil ha noe stabilt og skikkelig. 😞😞

Kanskje ikke velge noen av dem? Men heller ta litt tid for deg selv å kjenne på hva du virkelig føler. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (37 minutter siden):

Kanskje ikke velge noen av dem? Men heller ta litt tid for deg selv å kjenne på hva du virkelig føler. 

Kanskje... jeg har dog lyst på familie, og føler at tiden renner ut 😐

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da ville jeg valgt nr 2 :) folk endrer seg sjelden, og det er vel en grunn til at han første er en eks.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg ser du skriver du har lyst til å få deg familie, men hvor travelt har du det? Det høres ut som at du først bør spandere på deg selv litt tid til å finne ut av hvem du er alene, hva du trenger og hva du ønsker. Du har vært igjennom mye brutalt som gjør mye med en person. Det høres ut som at det kan påvirke hvilke menn du velger og hva du finner deg i. Du skal ikke måtte finne deg i utroskap og mikroutroskap. Mannen som gjorde det respekterer deg ikke og det er ikke noe å bygge et forhold på. Har du gått hos psykolog? Jeg vil anbefale å søke hjelp for å sortere tanker og følelser før du går inn i et forhold og bringer barn inn i et kaotisk kjærlighetsliv. Hvis det du ønsker deg er et trygt og godt forhold og en fin familie bør du rydde opp litt først. Du har blitt utsatt for helt forferdelige ting, og det er urettferdig at du må ta ryddejobben etter det kaoset han skapte, men det vil nest sannsynlig være verdt det.

Anonymkode: ef88e...7f5

AnonymBruker
Skrevet

Du går hvertfall ikke tilbake til din narsissistiske og utro ex!!! 

Anonymkode: 27537...7be

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bonden!
Eller vere singel ei stund, så du kan lære at det viktigaste er at du elsker deg sjølv ❤️ 

Anonymkode: 2001e...7aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ingen av de er noe familiemenn. Med mindre du vil ha et turbulent familieliv…. 

Anonymkode: 82e2b...224

• Liker 1
Skrevet

Bonden! 

Men ta deg tid til å bli kjent med han før dere flytter sammen. Og kjenne etter om det er rett for deg. 

• Liker 2
Skrevet

Er du yngre enn de? Er det de som har den økonomiske makten i de ulike forholdene?

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (9 timer siden):

Er du yngre enn de? Er det de som har den økonomiske makten i de ulike forholdene?

Jeg er yngre enn de ja. Jeg tjener bedre enn de begge, så de har ingen økonomisk makt over meg.

Skrevet

Beklager, men den utro gjøken følger da også narcissistens forholdssyklus. Gir deg breadcrumbs og fine perioder, for så å kunne skape avstand, få nye damer inn som narcissistic supply og deretter svinge seg igang igjen med ny lovebombing. Du blir manipulert og holdt for narr av mannen du påstår å elske. Dette med barn og skjerpe seg er bare for å få ny kontroll på deg. Du betyr ingen ting for ham, og han behandler deg totalt respektløst. Lukk den døra helt.

Ta deg god tid. Lev alene, og ha en flørt med bonden. Se hva som skjer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Flott at du anmeldte den første, ts!

Han andre, han har vist deg flere ganger at han lyver til deg og at du ikke kan stole på ham, så han skal du heller ikke stole på eller gå tilbake til! Han utnytter deg og manipulerer deg og psyker deg ned.

Jeg tror grunnen til at du falt så for den siste eksen er fordi han ikke var voldelig mot deg, slik første eksen var. Det meste kan virke bra sammenlignet med den første eksen du anmeldte. Men den andre eksen er definitivt ikke en mann som er glad i deg! Han er mer glad i seg selv og han har vist deg at han gjør hva han vil, og at han bare later som at du kan stole på ham, akkurat lenge nok til at han igjen kan være utro. Han er en mann som ikke kommer til å være trofast. Nå som han innser at han er i ferd med å miste deg spiller han enda mer på dine følelser og tilbyr deg barn. Å få barn med ham ville vært en katastrofe, for et forhold til ham vil ikke kunne fungere, til det er han for manipulerende og utspekulert og han har vist at han ikke er glad i deg slik han holder på.

Han er rett og slett ikke den mannen han lot som om han var da dere ble sammen. Så den mannen du tror du elsker, han eksisterer egentlig ikke annet enn inni deg, hvor du velger å se ham slik han lurte deg til å tro at han var.

Nå må du se ham for det han er. Ja, han er mye bedre enn han som voldtok deg. Likevel har han akkurat samme tendenser som din første eks, for han manipulerer deg, respekterer deg ikke, tar ikke hensyn til dine følelser, og du kan absolutt ikke stole på ham! Innse at den mannen du trodde du ble glad i ikke finnes. Han som eksisterer er en manipulerende mann som ikke respekterer deg og som har bevist flere ganger at han ikke kan stoles på.

Kutt all kontakt med den siste eksen. Og bruk tid på å reflektere hvem du er, hva som er viktig for deg i et forhold, hvordan du ønsker livet ditt fremover. Bygg deg selv opp, øk nettverket ditt, ha egne interesser. Og ta det veldig rolig med bonden, flørt, bruk tid på å bli kjent med hverandre, og ikke gå over noen grenser. Respekterer han deg og er glad i deg så gir han deg den tiden du trenger. Gi deg selv tid, slik at du vet at hvis du går inn i et forhold til bonden, så er det fordi dere har brukt god tid på å bli kjent med ham og hvem han er.

Anonymkode: 254ca...61d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han utro eksen din er ett rasshøl som ikke elsker deg.

Han bare virker bedre, fordi han før han var ennå verre!!

En normal oppegående og trygg dame ville ikke tatt i den onlyfans-betalende eksen din med illtang! Ærlig talt, hva skal du med noe slikt?  Utro, samler på nakenbilder...... og unnskyldningen er at han er sliten fra jobb? 

Han er søppel TS. 

Prøv en ny. Men denne gangen, hev standarden betraktelig.

Anonymkode: 09adf...bda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...