Gå til innhold

Bilen skulle være på service for 5 mnd siden 😱

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

....og nå vil plutselig ikke bilen starte, og oljelampa lyser....... 

Jeg er så rasende og frustrert over det surrehuet mitt, som kan prestere å glemme noe såpass viktig....SÅ lenge 😢

Til mitt lille forsvar, så har ikke varselet om service kommet på displayet automatisk (som det gjorde før), men jeg husker jo nå at ved dekkskifte på verksted i november, fikk jeg spm om når jeg ville ha time for service..... Men så ble datteren min alvorlig syk i flere mnd, og alt annet ble skjøvet bort 😔

Livredd for at den pokkers adhd hjernen min skal koste meg en formue nå 😭 Har måttet ut med over 40k i reparasjoner på under 1,5 år; siste var på 10k og helt nylig - så nå klarer jeg ikke mer blødninger fra lommeboka!

Sjekket oljen, og nivået er nesten på max, men har vel gått altfor lenge uten oljeskift, så med min flaks er sikkert hele motoren kaputt! 

Noen som vet om det at bilen ikke vil starte, er et tegn på at det er noe alvorlig feil med motoren..? Hva kan denne idiot-bommerten komme til å koste meg....? 🥺

Vurderer å spør om eksmannen kan hjelpe meg og skifte olje i morgen, men han bor 1,5 time unna, og det er vel ingen garanti at bilen vil starte etterpå? 🙁 Like greit å bare bestille bilberging og få den på verksted? 🤨

Anonymkode: cee53...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Umulig å si hva som er årsaken til at den ikke starter uten å ha sjekket den fysisk, så få verksted evt andre du kjenner med god bilkunnskap sjekke den og ta en ordentlig service. 

Det blir ofte dyrt å «spare» penger på service/vedlikehold…

Anonymkode: eeb1b...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Batteriet? Har du sjekket at det er strøm på bilen, ditt surrehue!

Anonymkode: 7e78c...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Batteriet? Har du sjekket at det er strøm på bilen, ditt surrehue!

Anonymkode: 7e78c...aaa

OLJELAMPA lyser.... Hvordan får du det til å bli problemer med batteriet...,? 🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om oljemåleren står på max, så har den vel mistet trykket. Da må du ha redningsbil og få den på verksted.

Anonymkode: b1c0b...3b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken farge lyser den?

Anonymkode: aaa92...94e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke jeg som skrev det, men du skrev jo at den ikke startet.... Men du er kanskje ikke så interessert i input fra andre. Du forstår kanskje at folk trenger mer info enn det der for å kunne si noe som helst. Lykke til. 

Anonymkode: b8d85...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Sist jeg hadde flatt startbatteri lyste alle mulige slags lamper.

Anonymkode: cedb9...a2a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det hjelper, så ville nok det samme skjedd uansett om den hadde fått det oljeskiftet for fem måneder siden. Og nei, du får ikke start på bilen ved å skifte olje igjen. Umulig for oss å vite hva som er galt basert på infoen du gir, det kan være hva som helst selv om det er oljelampa som lyser.

Anonymkode: 4489e...560

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

På min Ford så lyser oljelampa orange når det er tid for service. Jeg omtrent dreit på meg første gang den slo seg på oå motorveien i 90. Så det at den ikke starter trenger ikke å være at noe med oljen har røket, det kan være batteriet. Så lenge det er olje på tanken så er det bra. 

Anonymkode: 547fc...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er så rasende og frustrert over det surrehuet mitt, som kan prestere å glemme noe såpass viktig....SÅ lenge 😢

Til mitt lille forsvar, så har ikke varselet om service kommet på displayet automatisk (som det gjorde før), men jeg husker jo nå at ved dekkskifte på verksted i november, fikk jeg spm om når jeg ville ha time for service..... Men så ble datteren min alvorlig syk i flere mnd, og alt annet ble skjøvet bort 😔

Livredd for at den pokkers adhd hjernen min skal koste meg en formue nå 😭 Har måttet ut med over 40k i reparasjoner på under 1,5 år; siste var på 10k og helt nylig - så nå klarer jeg ikke mer blødninger fra lommeboka!

Sjekket oljen, og nivået er nesten på max, men har vel gått altfor lenge uten oljeskift, så med min flaks er sikkert hele motoren kaputt! 

Noen som vet om det at bilen ikke vil starte, er et tegn på at det er noe alvorlig feil med motoren..? Hva kan denne idiot-bommerten komme til å koste meg....? 🥺

Vurderer å spør om eksmannen kan hjelpe meg og skifte olje i morgen, men han bor 1,5 time unna, og det er vel ingen garanti at bilen vil starte etterpå? 🙁 Like greit å bare bestille bilberging og få den på verksted? 🤨

Antakelig bare dårlig batteri…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dominas leketøy skrev (3 minutter siden):

Antakelig bare dårlig batteri…. 

Brooo hva er dette navnet

Anonymkode: 4489e...560

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Troyamin skrev (44 minutter siden):

Hvor lenge har du kjørt bilen med oljelampen tent? 

Ingenting.... Den har aldri lyst før jeg skulle starte bilen i går, og det ikke gikk. Den lyser rødt. 

For øvrig har jeg aldri hatt problemer med batteriet (nevnes av flere, så da kommenterer jeg det i samme svar, så andre evt kan lese det her). Ingenting som tilsier at det plutselig skal være flatt heller - og da ville vel batterilampen blitt tent. Motoren lager også en type lyd når jeg prøver å starte, som jeg aldri har hørt før på andre diesel biler. En helt annen lyd enn ved flatt/dårlig batteri hvertfall 🤷‍♀️

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingenting.... Den har aldri lyst før jeg skulle starte bilen i går, og det ikke gikk. Den lyser rødt. 

For øvrig har jeg aldri hatt problemer med batteriet (nevnes av flere, så da kommenterer jeg det i samme svar, så andre evt kan lese det her). Ingenting som tilsier at det plutselig skal være flatt heller - og da ville vel batterilampen blitt tent. Motoren lager også en type lyd når jeg prøver å starte, som jeg aldri har hørt før på andre diesel biler. En helt annen lyd enn ved flatt/dårlig batteri hvertfall 🤷‍♀️

TS

Det kan være manglende oljetrykk eller ett ellet annet, ikke prøv å gjøre noe selv med mindre det er batteriet. Rlng naf og be de få den på verksted for deg

Anonymkode: 547fc...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke råd til å ha bilen på verksted je så da får den vente til pengene er i banken. 🤷🤷🤷

Anonymkode: 2edcd...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk dette! Ta ut nkl og lås bilen. Tell til 20 og forsøk så å starte bilen igjen.

Om dette ikke går, ring redning!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Slapp av- jeg gikk langt over 5 mnd med min gamle bil. Ingen problem. Sjekk om det er batteriet- det er typisk på vinteren når det er kaldt. 

Anonymkode: 4c953...9f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...